{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Hundetegn med qr kode {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der ved om disse opfylder lovkravet om hundetegn? https://cotonshoppen.dk/waudog-smart-id-qr-kode-889/id-hundetegn-qr-camo-p15850

De virker jo vildt smarte, fordi man ikke skal tænke på om teksten fylder for meget osv. Men jeg er lidt i tvivl om det er lovmæssigt korrekt, når man skal scanne for at få oplysningerne? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetegn med qr kode
  • #1   3. jun 2023 loven siger skiltet skal være forsynet med besidders navn og adresse.. Jeg tænker loven er lavet før QR koder blev noget alle kunne lave smiley

  • #2   3. jun 2023 Nej, de opfylder ikke lovens krav

  • #3   3. jun 2023 Tak, så må de få de normale som de plejer smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #4   4. jun 2023 "Nu kan du kombinere din hunds normale hundetegn med dette smarte hundetag med QR kode på bagsiden"

    Så det er det nok ikke smiley


  • #5   4. jun 2023 Hama, længere nede står der:
    Du kan vælge udelukkende at benytte dig af ID tagget eller kombinere det med et almindeligt hundetegn, som kan hænge ved siden af.


  • #7   4. jun 2023 det kan være det er ligesom på mun curli sele smiley

    profilbillede
  • #8   4. jun 2023 den er "gemt" under denne her



    profilbillede
  • #9   4. jun 2023 Jeg har bestilt de normale smiley

    Isabella du behøver ikke en app, du går bare ind i kameraet på din mobil, så scanner den helt automatisk koden og sender dig videre. smiley
    Du skal jo også have hunden til at stå stille for at se nummeret, så jeg kan ikke helt se forskellen må jeg indrømme.
    Derudover har jeg altid svært ved at få alle de lovpligtige oplysninger til at være på hundenes hundetegn. Det går, men teksten bliver desværre ret lille, så du ville ikke kunne se nummeret uden at have fat i hunden alligevel.

    Men skulle det ske, at mine hunde nogensinde blev væk, hvilket jeg da ikke håber. De går aldrig løs, så det ville kræve at snoren gik i stykker eller de slap ud af hoveddøren, men uheld sker jo, så ville jeg jo sætte hav og himmel i bevægelse for at finde dem igen. Så både politi, nærområdet og internettet ville få alle nødvendige oplysninger for at komme i kontakt med mig hvis man spottede dem.


  • #12   4. jun 2023 Isabelle - Det er rigtigt smiley Jeg bruger den så til min cat, som en ekstra sikkerhed, han bærer ikke halsbånd, men er øretatoveret..

    dog kender alle herude ham alligevel smiley


  • #14   4. jun 2023 Det er desværre ikke alle telefoner, hvis kamera automatisk læser QR koder, så det kan man ikke regne med.

    Med små hunde er det virkelig besværligt at finde passende hundetegn, hvor der rent faktisk kan stå noget, så jeg kan godt forstå idéen. Nu har du købt kan jeg se, men du kunne måske prøve de her en dag: https://djuva.dk/product/djuva-pet-id-hundetegn-small/ ?
    Jeg købte et til Norbert sidste år. De fylder ikke ret meget, larmer ikke, og man kan godt få det hele til at stå der.


  • #15   4. jun 2023 Isabelle - Han har ikke noget hundetegn på smiley Så dette er egentlig bare smart for mig, ellers ville jeg kun have øremærket smiley

    Simba (som er den eneste jeg tager på gåtur af kattene) er registreret i begge katteregistre smiley

    Aslan er for nervøs anlagt til jeg tør gå tur med ham.. Hvis han slap fri ville jeg ikke få fat i ham igen smiley

    Jeg har pt kun ham registreret i det gratis register, men skal have registreret ham i det andet også, det kræver bare lige jeg kontakter dyrlægen først smiley

    Simba er de gange han er sluppet fri af selen (fordi jeg har spændt den lidt løs) er han bare rendt hjem, eller stået stille når jeg er gået hen til ham smiley


  • #16   4. jun 2023 Lovligt eller ej. Vil du have din hund tilbage på den nemme måde, eller . . . ?
    Ex: Din hund stikker af, min far finder den.
    1. Er der tlf nr, så vil han ringe til dig.
    2. Er der QR-kode, så vil han sige noget om noget nymodens lort og køre til politiet med hunden, og så koster det ofte penge for hundeejer.


  • #18   4. jun 2023 Søren for at være helt ærlig, hvis en af mine hunde var væk, ville jeg være ovenud lykkelig for at der var en der kørte dem til politiet. Pengene ville være fuldstændig lige meget, bare min hund var ok.

  • #19   4. jun 2023 Mine hunde er ikke lovlige, de har ikke ejers navn m.m på deres hundetegn de har to telefonnumre på den ene side og deres eget navn på den anden;) det er det vigtigste for mig.

  • #21   4. jun 2023 Bodil jeg prøver altid at få det hele med, men jeg har virkelig svært ved at få plads til det hele på dem, også uden at det bliver alt for småt.

  • #22   4. jun 2023 Sten har sit navn + mit tlf nr - skulle han blive væk her i byen kan folk måske nok fo de adressen - alle andre steder ville folk jo ikke nødvendigvis kende adressen, så synes telefonnummer er en hel del vigtigere.

    Ift QR-kode så kræver der pludselig både viden og teknologi, som man ikke kan forvente alle har (på sig), så jeg ville aldrig satse på den løsning.

    Den der selemærkat ville jeg aldrig tænke på at løfte eller lede efter, så den ville nok blive overset her - men når nu det er til en øremærket kat går det jo nok.


  • #24   4. jun 2023 Helt ærligt, hvad skulle det da hjælpe en hunde tyv at kende hundens navn??? Jeg har hørt det før, men fatter det simpelthen ikke;) jeg forstår så heller ikke hvad man skal bruge hundens adresse til, et telefonnummer er da betydeligt mere brugbart;)

  • #25   4. jun 2023 Enig Bodil - jeg har hørt det så mange gange, men kan simpelthen ikke se, hvordan det at man ved hvad hunden hedder, gør den nemmere at stjæle. I så fald skal vi da også stoppe med at dele hundens navn på nettet mm.

  • #26   4. jun 2023 Når mine er udenfor matriklen, har de halsbånd med hundetegn, hvor der står mit navn, telefonnummer og adresse.

    Hvor vi boede tidligere løb jeg et par gange ind i en løsgående hund og der var jeg ret glad for at der også stod adresse, så kunne jeg nemlig følge hunden hjem med det samme.

    Jeg har stort set aldrig min telefon med mig, så med kun en adresse, ville jeg skulle tage hunden med hjem først for at kunne ringe.


  • #27   4. jun 2023 Isabelle, lovgivningen siger ikke at der skal stå et telefon nummer. Der skal stå ejers navn og adresse.

    Mine hunde har nu også altid været ulovlig. Jeg har haft telefonnummer på den ene side og hundens navn på den anden side.
    Hundens navn, fordi det må være mere tryg for hunden at fremmede kan dens navn.

    Den der med at det er nemmere at stjæle hunden, hvis dens navn står på hundetegnet skal man vist længere ude med. Hvis der er nogen der vil stjæle hunden, så gør de det, om hunden har halsbånd med eller uden navn.


  • #28   4. jun 2023 Hvis man kunne vælge, at have QR kode på den ene side, og dele af ejer info på den anden side (f.eks plads til tlf. nr.), så kunne det være en fin idé.

    Jeg har haft samme problem med navneskiltene til mine små hunde. De skilte jeg har haft til mine små hunde måler mellem 15 og 19 mm. Jeg har et mega langt navn, og et endnu længere vejnavn, så det er håbløst, at få plads til det hele. Selv på de store hundes navneskilte er det håbløst.
    Så jeg har valgt en model der hedder: chipped, og så mit mobilnummer. Ikke helt lovligt, men brugbart.


  • #29   4. jun 2023 Hundens navn, fordi det må være mere tryg for hunden at fremmede kan dens navn.

    Jeg kan slet ikke stoppe med at grine ved tanken om, de folk, der kunne rende ind i Taliban eller Gadaffi, og kunne læse navnet på skiltet smiley smiley smiley Kæft altså, jeg ville give penge for at se én i hovedet, der læste et af de navne på et hundetegn smiley


  • #30   4. jun 2023 Jeps Anne, til gengæld så kunne alle huske mine hundes navne.
    Der var lidt problemer med den ene af mine maller, nemlig Al Qaeda, det var der mange som ikke kunne udtale når de læste det.


  • #32   4. jun 2023 Michelle - Hvis man kan læse navnet på navneskiltet, så er man jo tæt nok på til man holder fast i hunden alligevel..

  • #33   4. jun 2023 Isabelle jeg har netop haft problemer med rigtig lange adresser og små hunde skilte, som Ann-Marie også nævner, mange kan kun have 2 linjer og samtidig ikke særlig mange tegn, og det gør det altså lidt svært, både at få numre, navn og adresse på.
    Jeg har ikke hundenes navn på, da det simpelthen ikke er plads.


  • #35   4. jun 2023 Jeg ved ikke om det er lovligt, men ellers giv hundene 2 tegn på (evt i plastik), hvor man skriver ens navn og adresse på det ene og så telefonnummer og evt. hundens navn på det andet smiley

    Ens navn behøver ikke være ens fulde navn.. Der står i loven bare navn og adresse..

    Så man kan evt. vælge bare ens efternavn.

    og ved adressen kan man hvis man bor i lejlighed evt. nøjes med husnummeret og ikke skrive fx 2. th.

    og så kun byens navn og ikke postnr.

    det kan hvertfald spare lidt plads smiley


  • #36   4. jun 2023 Jeg må indrømme jeg har svært ved at forstå hvorfor adressen skal stå på tegnet, telefonnummer er da meget mere relevant smiley mine hundetegn er de mindste man kan få, jeg syntes at telefonnummer i en ordentlig skriftstørrelse er betydelig bedre en at gå ned i skriftstørrelse for at få plads til adresse smiley jeg tror nu heller ikke man får bøde for ikke at have adresse på, når bare man er til at få fat på;)

  • #37   4. jun 2023 Grunden til at det er adresse, der er krævet skyldes vel at formuleringen i loven er temmelig gammel. Dengang rendte alle jo ikke rundt med en mobil i lommen, så tit kunne man jo ikke lige få fat i nogen på fastnetnummeret. Så var adressen jo meget god at have, så smed man måske en seddel i postkassen om at man havde Fido i sin varetægt.

  • #38   6. jun 2023 Jeg har hunde, hvor det med at der står hvor de hører til føles som en sikkerhed. De kunne nemlig godt på finde på at tage på jagtudflugt, hvis de kom ud af porten i fri dressur smiley Mine hundetegn er ca 21 mm i diameter. På den ene side står hundens navn. På den anden side står vores efternavn, vejnavn +husnummer, postnummer+by, mit telefonnummer. Ialt 4 linier tekst. Bogstaverne er små men fint læselige. Det er små messingskilte og teksten er graveret ind. Vores små feriegæster (en yorkieblanding og en prazky kryzarik) har samme slags skilte og det er da ikke fordi skiltene virker for store for dem.
    QR koder forekommer mig at være rimeligt ubrugelige til hundetegn.


Kommentér på:
Hundetegn med qr kode

Annonce