{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Mundkurv ? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen vores ene hund er begyndt at knurre, og gå amok nåar han ser andre små hunde, Det er efter min mor´s Cavalier king charles spaniel, har haft fat i ham.

vi er så begyndt at bli bange for at hvis han løber fra os en dag og får fat i en hund, så vi har snakket omk at lade ham gå med mund kurv endtil vi har fundet en løsning, på hvad vi kan gøre for han ikke flipper på de små hunde :).

er både ubehaligt for os at gå tur med ham når han gør det og er det sikkert osse får ejeren af de mindre hunde.

men vores spørgsmål er, hvilke mund kruv kan i anbefale? vi aner ikke noget om mundkurve, og sys osse det er synd for hunden, men vi ser desværre ikke en anden ud vej intil vidre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv ?
  • #1   28. sep 2007 Sille.......Har I ham i snor kan han vel ikke løbe fra jer?

    Jeg ville da klart vælge snoren frem for mundkurv.


  • #2   28. sep 2007 janie har ham i snor smiley har vi altid..
    mebn hvis han skulle smutte der kan jo ske uheld desværre, det er det vi helst vil undgå..


  • #3   28. sep 2007 jeg ville nok vælge at kigge på problemet frem for at sympombehandle. Hunden vil jo stadig have problemet selv om den har mundkurven på.
    prøv evt. at kontakte marlene herinde fra, hun har hjulpet en del hunde fra HG og hun er dygtig.
    (link fjernet)


  • #4   28. sep 2007 han skal osse til hunde adfærds terapout, men han skal jo osse luftes indtil, det er en midlertid løsning, og er kun for at folk ikk skal blive bange for han smutter når han får det flip, og for vi heller ikke skal være nervøse for han smutter ud af hånden, eller snoren eller nogen skulle knække, eller hvad der nu kan ske af uheld så han kommer fri

  • #5   28. sep 2007 Bullrock - hvilken line bruger du. Ska ha fat på en, da jeg ikke tør ha Sakki helt løs mere i skoven pga. heste..

  • #6   28. sep 2007 ...og er enig med de andre iøvrigt..

  • #7   28. sep 2007 Sus vi bruger også lang line på Ivan og der er sådan en man bruger til heste faktisk, den er super;-)

  • #8   28. sep 2007 Der findes så mange af de liner...vil bare helst købe den rigtige fra starten....hvilket materiale er den i ?

  • #9   28. sep 2007 Sille undskyld, hvis du mener jeg spammer din tråd...men tror du ku ha glæde af lang line osse ;O)

  • #10   28. sep 2007 Den vi har er vist noget lignende denne

    http://heri.dk/product.asp?product=566&sub=0&page=1


  • #11   28. sep 2007 Takker...vi har kun prøvet en rebagtig en hos Kisser...var bange for nylon ikke var til at håndtere ss

  • #12   28. sep 2007 Bullrock < ikke så slemt ? Hm...gg

  • #13   28. sep 2007 Avs...tror det ikke ska være nylon... ss

  • #14   28. sep 2007 Sus......hvis du tager en af de der billige havehandsker på med nupper, så har du et godt greb + du ikke kan brænde dig.

  • #15   28. sep 2007 Jeg vil bare sige til Sille T, at det er dejligt, at I ikke bare lader stå til, hvis I mener, at der er en risiko for, at han kan slippe fra jer! Selvfølgelig er det ikke optimalt med mundkurv, men midlertidigt indtil I får "hjælp/behandling"
    Det SKØNT for os med små hunde at vide, at I ønsker at passe på os ;))) Gid der var flere ansvarsfulde mennesker af jeres slags!
    Undskyld Bullrock, men man kan da ikke sig: min må ikke ha' mundkurv på, hvis den nu selv skulle blive overfaldet... hvad skal vi andre med små hunde så sige, de er jo fuldstændig chanceløse når folk bare lader stå til indtil uheldet er ude...Hvis man har en hund som man er bange for angriber andre, så syntes jeg, at man er nød til at tage sine forbehold indtil, men har fået den rette hjælp! Selvfølgelig ville jeg heller ikke ønske, at mine hunde skulle gå med mundkurv (de findes vist heller ikke så små ;), men jeg ville ALDRIG risikere at være skyld i, at min hund tog en anden hunds liv.
    Flere ansvarlige hunde ejere som Sille T vil betyde et meget bedre ry for disse store (dejlige!) hunde. Jeg er sikker på, at når hjælpen er på plads så er mundkurven lagt på hylden igen.


  • #16   28. sep 2007 Aha Janie...god idè...det er osse ved at være koldt, så fryser jeg heller ikke ;o)
    Sille > Går du til træning med hunden - det er jo vigtigt ?


  • #17   28. sep 2007 Hunden er jo ikke engang 1 år endnu...vil Sille ? Synes ikke mundkurv er en god idè, da det ikke løser din hunds problem...der ska trænes...og trænes...og self i snor ;O)

  • #18   28. sep 2007 ...vel Sille ? (sku der stå)

  • #19   28. sep 2007 Syntes også det er synd, hvis du Bullrock har været udsat for overfald på din hund! Det bør ikke ske og det ville jo ikke ske, hvis folk gik med snor og evt. mundkurv på hunde, der angriber.
    Når nu Sille T har konstateret, at det ikke er rart at lufte hunden med den frygt, at den kan slippe fra dem! Så vil jeg bare sig, at den skal jo luftes frem til adf.hjælpen kommer og indtil da ville jeg være meget mere tryk når jeg lufter mine små vuffer, hvis folk som Sille T bruger mundkurv smiley
    Tak Sille T fordi I tænker på andre end jer selv! Det gør mine lufteturer langt mere trykke at vide, at der er folk derude, der tager det ansvar det er at have en stor/stærk hund, som de er bange for kan slippe fra dem!


  • #20   28. sep 2007 (link fjernet)

    Her er en hvor din hund stadig kan drikke vand, men ikke bide..

    Tager hatten af for at du er dit ansvar bevidst. Mundkurv er en fin midlertidig løsning...


  • #22   28. sep 2007 Anna.. mig bekendt er du uden skyld,så længe din er i snor.. har da ikke hørt at det skulle være ændret

  • #23   28. sep 2007 hey undskyld jeg ikke har svaret men har været på arbejde smiley

    mundkruven er en midlertid løsning smiley og det er ikke kun han hunde han går amok over det er alle små hunde og er begyndt efter min mors hund havede fat i ham, og da han skal luftes hverdag og der bor mange folk her ude, med hund og største delen af dem har små hunde er det ikke rart at skulle stoppe op hver 5 min for at holde ordenlig i hans snor og trække ham lidt væk fra den anden hund der kommer imod, og man kan virkelig se hvad dem med de små hunde tænker og det er ikke særlig fedt, og hvis uheldet er ude og han har munkurv på, når han smutter, kan der ikke ske det vilde, og de vil forhåbvelig heller ikke kunne kræve ham aflivet da han ikke har kunne bide.

    men som sagt kun midlertidgt til vi har fundet en anden løsning smiley men nogen der kender nogen sider til gode mundkurve, så vi igen kan få nogen nognlynde gå ture uden at være bange for han smutter og gør skade på andre hunde smiley


Kommentér på:
Mundkurv ?

Annonce