{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

anbefaling af pudel opdrættere {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet lidt interesseret i pudlen, og vil derfor gerne i kontakt med nogle opdrættere. Har allerede en i kikkerten, da jeg kender en utrolig sød hund fra den opdrætter, men jeg er lidt i tvivl om hvilken str. jeg går efter smiley
I følge opdrætteren jeg snakkede med, er jeg interesseret i en stor toy eller en lille dværg. Så jeg søger opdrættere der har toy eller dværg, eller begge dele.
Hvor sundhed og sind er i højsædet. Jeg skal ikke udstille, men bruge den til et aktivt liv på træningspladsen og sammen med mig og Teemo.

Behøver ikke nødvendigvis at være i dk, og opdrætter behøver ikke at planlægge kuld i nærmeste fremtid, for der går forhåbentligt nogle år endnu inden der står ny hund på programmet herhjemme. smiley

Så hvem er de bedste opdrættere?
Og er der nogen der ved om man skal være obs på andet end Patella Luxation og PRA i toy og dværg? Det er det eneste så vidt jeg kan finde ud af, som der er krav om, men det betyder jo ikke nødvendigvis at det er det eneste racen døjer med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anbefaling af pudel opdrættere
  • #1   3. aug 2023 Når du siger "aktiv på træningspladsen", er der så en speciel diciplin, du tænker på?

    For hvis det er tempofyldt kunne det måske give mening, at kigge på, hvor de dygtige agility.pudler er fra?


  • #2   3. aug 2023 Altså det er ikke i DK, men jeg kiggede lidt på kennel engine i Sverige, da jeg kiggede. Hun har dværg og mellem og har fokus på brug også. Og ser man på resultatlister deroppe ser de ud til at gøre det godt i flere grene af hundesnoren.

  • #3   3. aug 2023 Vi har da en super Puddel opdrætter herinde, hende med de flerfarvede Pudler, kan ikke lige huske, hvad det er hun hedder, måske en anden kan.
    Skulle jeg have Puddel, så blev det fra hende.


  • #4   3. aug 2023 Så kom jeg i tanke om hvem hun er.
    Det er Ada, med de skønne Pudler.

    https://www.hundegalleri.dk/bruger/141361-ada


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #5   3. aug 2023 Har ikke mødt pudlerne eller hørt rygter om dem.

    Men Poul er MB'er og jeg har været sammen med ham i disse sammenhænge. Han har fortalt om sit opdræt, samt hvor høj alder hundene stadig er aktive i agility. Så måske værd at tjekke ud ?


  • #6   3. aug 2023 Anni jeg synes også adas er fine, men min mand vil helst have en helfarvet hvis vi skal have en pudel smiley

    Tak for de andre bud dem kigger jeg nærmere på. Sverige er helt ok. Kunne dog godt være bange for at de bliver for store for mig, når de har dværg og mellem, men vil selvfølgelig tjekke.

    Når jeg siger aktiv på træningspladsen er det ikke noget bestemt som sådan. Agility hunde er selvfølgelig helt fine at gå ud fra, selvom jeg ikke har planer om agility. Jeg tænker mere på tricks, færdighedsprøverne, evt freestyle, nosework og hvad jeg nu ellers kan finde på.
    Den jeg kender går til agility og hoopers og er så sød og dygtig, men er endnu ikke gammel nok til at stille til konkurrencer, men han har simpelthen det bedste sind, ligesom jeg ønsker det smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #7   3. aug 2023 En hund der stadig kan gøre sig gældende på agility banerne i en høj alder, vidner om sundhed, samt trænbarhed, MB fortæller om psyken/mentaliteten og en opdrætter, der også er MB, ved i detaljer, hvordan man skal læse et testresultat smiley

    Prøv at sætte tingene i perspektiv, så du ikke får tunnelsyn, når du skal lede smiley


  • #8   3. aug 2023 CM der er desværre ikke rigtig nogle opdrættere i dk af toy og dværg pudler der mentalbeskriver deres hunde, ellers havde jeg fortrukket dette, men det er selvfølgelig allerede undersøgt på hundeweb. smiley

    Jeg ved ikke hvad du mener med at jeg ikke skal få tunnelsyn? Jeg går efter en sund hund både fysisk og mentalt, er lidt ligeglad med udstillingsresultater, da jeg alligevel ikke vil udstille, dog tjekker jeg dem, for at se om der er kommenteret på noget som er godt at vide.
    Jeg vælger heller ikke opdrætter før jeg har mødt denne og deres hunde.
    Er det hunde der bliver brugt til sport, vil jeg se om jeg kan få dem set i action.


  • #9   3. aug 2023 Cm nu fandt jeg ham lige. De opdrætter mellem pudel, så de har slet ikke den str jeg søger.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #10   3. aug 2023 Hvis du overordnet gør det = Er det hunde der bliver brugt til sport, vil jeg se om jeg kan få dem set i action.

    Så tænker jeg heller ikke, at du har tunnelsyn ! Det var mere, at du kommenterede på, at du ikke ledte efter en agilityhund, men til anden træning smiley

    Havde ikke fået set på størrelserne - sorry. De er meget aktive begge to med stor kontaktflade, så måske de ville kunne guide dig hen til en opdrætter med den rigtige størrelse, du kunne finde interessant ??

    Vores hunde har kun været stillet til udstilling for at opnå avlsgodkendelse, jeg er stærk modstander af udstilling som det er i dag, hvor det er en skønhedskonkurrence, alle kneb gælder og siger intet om hverken sundhed eller mentalitet ej heller om hundene opfylder FCI standarderne smiley Og jeg har kennelmærke smiley


  • #11   3. aug 2023 Cm det med agility var bare fordi jeg blev spurgt om hvilken form for træning jeg ville gå til, ikke fordi jeg ikke kigger på agility hunde smiley

    Jeg har allerede været i kontakt med en opdrætter, hvor jeg kender hund fra. Og hun er rigtig sød, så hun er et godt bud. Har dog endnu ikke besøgt hende og kun set hundene på udstilling, altså udover den jeg kender, ham har jeg set i flere miljøer.
    Men hun har kun dværge.

    Der er også en pudelanviser man kan skrive til, men hun fortæller nok primært hvor der er kuld eller planlagte kuld, og det er lige tidligt nok endnu.

    Jeg har jo heldigvis og forhåbentlig rigtig god tid, så jeg kan tage ud og opleve racen og få en ide om hvilke opdrættere der laver hunde jeg kan lide. Vi har pt 4 racer i kikkerten, så jeg er slet ikke fast besluttet på hvad vi skal have endnu. Dog er jeg nu vendt tilbage til pudlen som mulig race mange gange, så nu vil jeg opleve racen ordentligt, så jeg ved om det er dén vi skal skifte til. Og så kommer der selvfølgelig lige det, at hvis der går 6 år, så er tæverne jo måske slet ikke født endnu. Så selv hvis jeg i morgen finder en opdrætter og hunde jeg kan lide. Kan det være det bedste match ender med at være et helt andet sted smiley

    Vil give dig ret i at udstilling bestemt ikke er hvad det burde være. Det er dog fin miljøtræning, men man kan ikke gå ud fra ret meget af kritikken. Men det sker der er en dommer i ny og næ der faktisk laver et ordentligt job, så der står noget i kritikken man faktisk kan bruges til noget.



Kommentér på:
anbefaling af pudel opdrættere

Annonce