{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

"Rulleline" andre producenter? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal have fat i et par nye flex-liner til de to små, og havde egentlig besluttet mig for "Flexi Båndline 8m max 15kg". (De har de tynde snorliner nu, men de to store har båndliner, og det er noget mere behageligt)
Udfordringen er bare, at jeg IKKE kan finde den variant nogen som helst steder. Der er masser af båndliner i 5m længde. Og masser af båndliner til større hunde, men jeg kan simplethen ikke finde 8m i max 15 kg varianten. Og at købe nummeret større er ikke en mulighed, for så kan jeg ikke have alle håndtagene i hænderne smiley

Sååå er der andre end Flexi, der laver (gode) rulleliner, som jeg kan Google efter? smiley

Kommentarer på:  "Rulleline" andre producenter?
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 463
    #1   7. sep Mindes kun jeg har set no name flexliner og så mærket flexline og det er svært at søge på no name produkter.

HOOKED4PETS.DK plejer, at være gode til at skaffe hjem, hvis man har specifikke ønsker og det er en leverandør, de bruger, så hvis ikke du får brugbare forslag, kan du måske kontakte dem og spørge om de kan være dig behjælpelig ? telefon: 7174 3600

• #2   7. sep Tak CM smiley
    Hooked4pets er én af de sider, jeg har kigget på i løbet af de sidste par dage smiley

• #3   7. sep Er du sikker på at den findes i bånd til max 15 kg? Så vidt jeg husker, droppede de dem, fordi fjederanordningen ikke kunne trække 8 meter bånd ind, når håndtaget er så lille. Jeg tror de udgik for 5-6 år siden.

• #4   7. sep Den fåes ikke længere fra leverandør i 8 meter til 15kg hund
    De fåes i 8 meter i str M som er op til 25 kilo

• #5   7. sep Hmmm.... så må jeg nok nøjes med snorlinerne. Det er bare så skørt, for de hedder max 12kg og ikke 15... Iiiihhhhhh smiley

• #6   9. sep Er det max. så vigtigt, tænker at du, eftersom du render rundt med så mange hunde på en gang, vel har hunde, der opfører sig pænt…. smiley
    Jeg render rundt med flexi beregnet til 25-30 kg og har gjort det i mange år uden problemer, mine hunde er i 40 - 60 kg klassen. smiley

• #7   9. sep Man skal være OBS på, at linen logisk nok springer, hvis fx hunden sætter afsted efter vildt. Skulle vovse forvolde skade på nogen eller noget, hænger man også selv på erstatningen, hvis forsikringen finder ud af at man bruger en for lille snor. I øvrigt overholder man ikke snorepåbuddet, hvis man bruger en flexline, der er til en lavere vægtklasse.

• #8   10. sep Anne, hvilket punkt i lovgivningen bygger du den sidste sætning op på?

Det første er jo klart, men nu er det jo ikke alle hunde, der går efter vildt eller trækker hårdt i snoren. Vi bruger f.eks. gerne flexen der hvor vi ikke må gå med hundene fri, f.eks på fremmedes markveje, i skoven, på stranden pt. etc.

• #9   11. sep Kirsten - ja, det max er lidt vigtigt...

JohnJohn er ung endnu, og ja, han springer (stadig) frem i linen, hvis der letter en hare foran os (ikke at jeg ikke sagtens kan kalde ham tilbage, og også ville kunne, hvis han var løs, men der er ikke heeelt styr på impulskontrollen).

Og det gør Luf altså også.
    Huskyer har jo definition så stort et jagtinstinkt, at det anbefales, at de ALTID holdes i snor, når de ikke er bag hegn, så jeg ville aldrig nogensinde "tage chancen" med en snor, der ikke var beregnet til hans vægtklasse.

• #10   11. sep Kirsten, i lovbemærkningen til hundelovens § 3, stk. 1, 3. pkt. (note 21): Heri ligger, at båndet ikke må være så langt, at vedkommende reelt ikke har kontrol over hunden. Det er ikke i strid med bestemmelsen, at hunden føres i en såkaldt flexi-line, der i fuld længde kan være adskillige meter lang (f.eks. 5 eller 8 meter). Sådanne flexi-liner er udstyret med en låsemekanisme, som gør, at hundens besidder har mulighed for at kontrollere hundens færden ved at låse linen i den ønskede længde. Hundens besidder kan således gøre linen kortere, hvis der er behov for det. Flexi-liner findes til hunde i forskellige vægtklasser, og den anvendte flexi-line skal være tilstrækkelig stærk til, at den kan holde, hvis hunden pludselig forsøger at springe frem.

Ud over det, så er det vel almindelig logik, at man skal have en line, der rent faktisk kan holde hunden. Hvis linen ikke kan holde til hunden, har man handlet groft uagtsomt, hvis hunden forvolder skade.

• #11   11. sep , hvis der letter en hare foran os

Har i flyvende harer? smiley smiley

• #12   11. sep Haha ja. De "letter" fra at trykke sig ned i græsset til "flyvende fart" smiley

• #13   11. sep Tak, Anne - så dybt var jeg ikke gået i det.

Nu har jeg så også den indstilling, at jeg primært benytter Flex-line når mine hunde har lært at "opføre sig ordentligt" i almindelig line, og har aldrig haft problemet med en sprungen snor på trods af mine ældgamle, lidt for kleine Flexier.

Og til andet brug har vi faktisk en nyere 5 m med bånd og beregnet til large hunde - den har vi bl.a. brugt her, hvor vi har overtaget en unghund, der absolut ikke har lært at gå pænt i snor.

Tænker at hvis man afpasser sit behov med risikofaktoren, så går det nok.

Faktisk har jeg kun en gang set en sprungen Flexi-snor, og det var en der passede til hundens størrelse, da det var en af de helt store til en golden retriever - tænker mere problemet var, at den altid blev hevet og sledet i, det holder nok ikke i længden - mon ikke fjederen bliver træt på et tidspunkt.

• #14   11. sep Kirsten
    Jeps, det anbefales at låse inden den når at rulle helt ud, for det kan de ikke holde til i længden.

Kommentér på:
"Rulleline" andre producenter?

Annonce