{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppehjælp
  • #2   10. sep 2023 Øv det er med dyrlæge som jo også skal have 500 plus bare for at se hunden?(syntes det er sygt at kræve konsultation når evidensen er tydelig for enhver) Hvordan er bravecto bedre end andre midler der ligner? Kan se der er mange af de samme bivirkninger. Har haft hele hytten vasket, men har gulvtæppe i stuen, er der en spray der kan bruges her? Håbede at få fat i noget der virker i dag men så koster ekspertens gloen og recept 2x. Må evt vente til i morgen men syntes det bliver værre og værre.

  • #3   10. sep 2023 Enig helt klart bravecto

  • #4   10. sep 2023 Du kan prøve Bayvantic der bare er et spot-on produkt.
    Lopper lever jo ikke på hunden men i omgivelserne. Så der er det mest effektive grundig støvsugning, rengøring, vaske alle tæpper, kurve og udstyr af stof. Og så give hunden et bad med loppeshampoo og en kløestillende shampoo.


  • #5   10. sep 2023 Jeg har en skide irriterende "stofsofa" som er svær at børste fri for hundehår.. har vasket tæpperne i forgårs, og støvsuget og vasket alt tøj i skabe osv og må igang igen, men skal sofaen brændes så? Den kan jeg jo umuligt gøre helt fri for lopper tænker jeg lidt.. :s bayvantic er i min prisklasse kan jeg se. Undersøger det lidt nærmere og går i gang med rengøring osv igen i morgen tænker jeg. Jeg gik i to uger og troede der var tale om foderallergi før jeg så en loppe. smiley (gav tyggeben skylden)..

    Jeg ser dårligt og tror nu der har været problemer hvert år her sidst sommer start efterår, men fordi jeg ser dårligt har jeg ikke fattet der var tale om lopper. /facepalm

    Og nu Molly er snart 16 er den allergisk intolerance måske blevet være? Capstar har sidste år været nok da min søster fandt en loppe, men ikke i år. Har mange pindsvin hvor jeg er flyttet til sidste år. Dem mistænker jeg for at bære på lopper? Så er haven fuld af lopper er det vel op ad bakke?


  • #6   10. sep 2023 Hvis hunden er meget plaget af loppeeksem, så ville jeg ikke prøve mig frem med produkter som "måske" hjælper, men med noget der garanteret hjælper, selv om det er dyrt. Hvis midlerne ikke virker, så bliver det jo meget dyrere i sidste ende.
    Og gør grundig ren, lopperne lever i alle sprækker og revner, gør evt ren med en "dampmoppe", samt sprøjt hele huset for lopper.

    Jeg har 4 pindsvin fast hver dag som kommer og spiser, og mine hunde har aldrig haft lopper.


  • #7   10. sep 2023 Pindsvinelopper kan ikke leve på hunde, så nej pindsvinene er ikke skyld i problemet, det eneste der virker i længden er bravecto, det er i sidste ende det billigste at give det straks i stedet for at prøve sig frem, omgivelser gøres rent, gerne med damp, det kan også bruges på sofaen, lopperne vil uddø efterhånden når du bruger bravecto, alle som bider din hund får jo gift og efter nogen tid er alle æg klækkede og alle lopper døde.

  • #8   10. sep 2023 Capstar slår de levende lopper på hunden ihjel, op mod 80%, på kort tid (kløe tiltager da lopperne bider)
    Bravecto gives til at tage de resterende levende lopper, og forebygge loppeangreb fremadrettet.
    Hele huset rengøres, inkl. revner og sprækker, da loppeæg snildt kan ligge i flere år, og klække når de rette omstændigheder opstår.
    Trinol 810 (købes i Matas) sprøjtes i alle revner og sprækker (bonus, alle andre koldblodede kravl dør også ved kontakt med Trinolen). Sovepladser bør ikke sprøjtes.

    Hold dig fra Frontline præparater, lopperne er mange steder resistente og du kan ikke behandle din vov igen et stykke tid ..
    Advantage kunne være et forsøg værd ... men lige her er det bedre med kvalitet frem for penge sparet. Det betaler sig på sigt.

    Ingen Bayvantic hvis I har katte.


  • #9   10. sep 2023 Hvor meget kan jeg regne med bravecto koster inkl konsultation? :s okay godt det ikke er noget pindsvin kommer med. smiley har selv vand stående til dem ?? er det her loppeæg ? Molly gnaver i det..

    profilbillede
  • #10   10. sep 2023 Du skal ikke betale konsultation for at få Bravecto hos dyrlægen.
    "Bare" et udleveringsgebyr.


  • #11   10. sep 2023 Nå for søren.. har det med at male fanden på væggen.. det var da fint, tak for hjælp alle sammen! Ser om jeg kan skrabe sammen til trinol også. Får snart spat af at se Molly sådan, det må være ulideligt.

  • #12   10. sep 2023 Men hvis Molly har allergi og allerede har kløet/bidt/slikket sig i stykker, så skal hun da have noget kløestillende hurtigst muligt. Så er det ikke nok at vente på, at Bravectoen virker og hun ikke bliver bidt mere.

  • #13   10. sep 2023 Jeg ville bade hunden i kløestillende, når hun er så hårdt ramt, og derefter give en behandling.
    Ift omgivelserne så støvsug grundigt, damp eller spray overalt.


  • #15   10. sep 2023 Hvis din hund har udviklet hotspot pga. loppebid, så er det altså dyrlæge hurtigt, ellers så kan du godt finde den helt store pung frem. Det klør, det gør ondt, og det kan sprede sig enormt hurtigt, som i inden for få timer, hvis ikke du får det stoppet. Fra en 5 krone størrelse til halvdelen af bagparten på under et døgn.

    Er der sår skal pelsen fjernes helt omkring såret, et godt stykke udenom, så du kan holde det tørt og se, hvis det skulle sprede sig.
    En allergihund udvikler meget nemt hotspot ved loppeangreb, og fordi immunforsvaret er svagt kan det hurtigere sprede sig.

    Jeg endte med 2 gange at skulle betale 3-5000kr+ for at få det renset op, smertestillende og kløestillende etc. Det var så i vagten (hurra for forsikring). Hun var allergihund og et enkelt loppebid endte med omvendt puddelklip (en bjæfer med bar røv).
    Få det klippet fri og holdt tørt, hvis du er heldig kan du stoppe det i tide ...


  • #16   10. sep 2023 Isabelle: De 3 gange jeg har haft lopper i huset som voksen, er alt vasket, eller smidt ud. Der er rengjort overalt, som i OVERALT. Og det var megahårdt, og tog 2 dage.
    Der sprøjtes med Trinol mindst 2 gange årligt.
    Og der gives Bravecto mindst 2 gange om året, hvert eneste år.

    Jeg mener det seriøst. Jeg kan ikke selv tåle loppebid (vi købte en hund på Vorbasse Marked (vi vidste ikke bedre i 1989), da jeg var 7 år, og den var ved at kradse af, så inficeret var den, af lopper, siden dengang reagerer jeg ret ekstremt på loppebid).
    Pga. anskaffelse af killing 2 gange siden, har jeg som voksen haft lopper i boligen ved anskaffelse af hver kat, og 3. gang erhvervede jeg dem efter besøg hos en loppebefængt pekingeser.

    Det er nok et af de eneste tidpunkter hvor det kan betale sig, at have indrettet huset efter dyrebørnene (alle gulve, vægge og møbler kan tåle, at blive vasket og sprøjtet, og ellers ryger det ud).
    Og så bor jeg aldrig på over 65kvm.


  • #17   10. sep 2023 Jeg har også altid kunne nøjes med at behandle dyrene, men hvis der først er voldsomt mange lopper, så kan det tage lang tid før de alle er væk og er hunden,som her, voldsomt plaget, kan der være god mening i at behandle omgivelserne også

  • #19   10. sep 2023 Isabelle
    Tror nu ikke rengøring ved loppeangreb behøver at være så omfattende. Syntes også det er sjældent man høre om loppeproblemer.
    Men ved en parasit som Giardia kan det virke ret uoverskueligt, med alt den rengøring, der ofte skal til, for at hunden ikke smitter sig selv igen og igen.


  • #21   11. sep 2023 Har fået bravecto i Molly nu og barberet fri, om nogen af stederne jeg syntes var lidt fedtede og faktisk gemte lidt gnarly gnavesår. Nu bruger jeg lidt mediscrub og noget skinfood jeg var anbefalet ,og så må jeg jo igang med vask af sengetøj osv igen smiley

    Prøver lige om ikke den går med at regelmæssig vaske hvor hun opholder sig men har overvejet at få dampet det gamle gulvtæppe så snart jeg kan finde en til lån/leje. Er damp nok til at dræbe evt loppeæg i gulvtæppet?

    Det kostede lige under 350 i det hele. Det var sgu da ikke galt. Fik 1 behandling og kan hente til de tre næste senere. Og Molly skulle lige insisteres et par gange, før hun åd den. Der er en dame der har fået fine smagsløg med alderen.. ??


    profilbillede
  • #22   11. sep 2023 Dyrlægen mente ikke der var behov for kløstillemde shampoo, men kunne vende tilbage hvis det ikke bliver hurtigt bedre. Hvis der er nogen der kender en håndkøbs der rent faktisk virker tager jeg gerne anbefalinger.

  • #23   11. sep 2023 Kløestillende salve kan købes i håndkøb på apoteket

  • #24   11. sep 2023 Godt du har fået hende tilset og sat behandling i gang. Held og lykke med loppebekæmpelsen.

    Jeg ved ikke om damp dræber æggene, Trinol dræber larverne, når æggene knækker, men hvis det gør, er en damprens måske givet godt ud.

    At have en vov med loppeallergi er bare det mere omstændigt.


  • #26   11. sep 2023 Vi giver capstar hver 2. dag og sprøjter hjemmet med Trinol 810. Virker altid her. Husk at behandle hjemmet også. Det er dér lopperne bor.

  • #28   11. sep 2023 Isabelle det er kun stueetagen, da hundene ikke kommer ovenpå. Det er ca 120 m2. En enkelt sprayflaske er alt rigeligt. Den forstøver det meget meget fint og ret bredt. Det er langtidsvirkende. Ja det er som udgangspunkt dét der ikke kan vaskes eller fryses.

Kommentér på:
Loppehjælp

Annonce