592 visninger
|
Oprettet:
Loppehjælp {{forumTopicSubject}}
Molly har fået lopper og er ekstremt plaget af dem , har prøvet capstar, men det gjorde ikke en dyt for det arme dyr. Hvad kan folk anbefale af effektiv og harmløs midler i den billige ende?
jun 2014
Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 2.117
Ikke i den billige ende, men det virker
Alt skal støvsuges grundigt, vaskes eller i fryseren
mar 2019
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 15
apr 2018
Følger: 21 Følgere: 661 Emner: 118 Svar: 6.948
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 33 Svar: 1.826
Lopper lever jo ikke på hunden men i omgivelserne. Så der er det mest effektive grundig støvsugning, rengøring, vaske alle tæpper, kurve og udstyr af stof. Og så give hunden et bad med loppeshampoo og en kløestillende shampoo.
mar 2019
Jeg ser dårligt og tror nu der har været problemer hvert år her sidst sommer start efterår, men fordi jeg ser dårligt har jeg ikke fattet der var tale om lopper. /facepalm
Og nu Molly er snart 16 er den allergisk intolerance måske blevet være? Capstar har sidste år været nok da min søster fandt en loppe, men ikke i år. Har mange pindsvin hvor jeg er flyttet til sidste år. Dem mistænker jeg for at bære på lopper? Så er haven fuld af lopper er det vel op ad bakke?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 29 Annoncer: 16 Emner: 180 Svar: 9.318
Og gør grundig ren, lopperne lever i alle sprækker og revner, gør evt ren med en "dampmoppe", samt sprøjt hele huset for lopper.
Jeg har 4 pindsvin fast hver dag som kommer og spiser, og mine hunde har aldrig haft lopper.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 23 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 1.994
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 68 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.337
Bravecto gives til at tage de resterende levende lopper, og forebygge loppeangreb fremadrettet.
Hele huset rengøres, inkl. revner og sprækker, da loppeæg snildt kan ligge i flere år, og klække når de rette omstændigheder opstår.
Trinol 810 (købes i Matas) sprøjtes i alle revner og sprækker (bonus, alle andre koldblodede kravl dør også ved kontakt med Trinolen). Sovepladser bør ikke sprøjtes.
Hold dig fra Frontline præparater, lopperne er mange steder resistente og du kan ikke behandle din vov igen et stykke tid ..
Advantage kunne være et forsøg værd ... men lige her er det bedre med kvalitet frem for penge sparet. Det betaler sig på sigt.
Ingen Bayvantic hvis I har katte.
mar 2019
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 86 Svar: 3.727
"Bare" et udleveringsgebyr.
mar 2019
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.403
mar 2009
Følger: 70 Følgere: 122 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 146 Svar: 12.646
Ift omgivelserne så støvsug grundigt, damp eller spray overalt.
aug 2023
Følgere: 15 Svar: 308
Hvis ja? WAUGH
PS. Jeg har haft hunde med lopper fra min kat. Hunde og kat blev behandlet - og det var så det. Jeg må have været mere end almindeligt heldig
PSPS. Jeg mener IKKE ovenstående ironisk eller lignende. Jeg tænker bare slet og ret over, HVOR meget mange af jer har været nødt til at gøre for at slippe af med de s.... lopper.
okt 2007
Er der sår skal pelsen fjernes helt omkring såret, et godt stykke udenom, så du kan holde det tørt og se, hvis det skulle sprede sig.
En allergihund udvikler meget nemt hotspot ved loppeangreb, og fordi immunforsvaret er svagt kan det hurtigere sprede sig.
Jeg endte med 2 gange at skulle betale 3-5000kr+ for at få det renset op, smertestillende og kløestillende etc. Det var så i vagten (hurra for forsikring). Hun var allergihund og et enkelt loppebid endte med omvendt puddelklip (en bjæfer med bar røv).
Få det klippet fri og holdt tørt, hvis du er heldig kan du stoppe det i tide ...
okt 2007
Der sprøjtes med Trinol mindst 2 gange årligt.
Og der gives Bravecto mindst 2 gange om året, hvert eneste år.
Jeg mener det seriøst. Jeg kan ikke selv tåle loppebid (vi købte en hund på Vorbasse Marked (vi vidste ikke bedre i 1989), da jeg var 7 år, og den var ved at kradse af, så inficeret var den, af lopper, siden dengang reagerer jeg ret ekstremt på loppebid).
Pga. anskaffelse af killing 2 gange siden, har jeg som voksen haft lopper i boligen ved anskaffelse af hver kat, og 3. gang erhvervede jeg dem efter besøg hos en loppebefængt pekingeser.
Det er nok et af de eneste tidpunkter hvor det kan betale sig, at have indrettet huset efter dyrebørnene (alle gulve, vægge og møbler kan tåle, at blive vasket og sprøjtet, og ellers ryger det ud).
Og så bor jeg aldrig på over 65kvm.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 23 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 1.994
aug 2023
Det er ikke fordi, jeg ikke tror på, at mange af jer har skullet sprøjte og dampe og rense mv, Sanne. Jeg ser bare cirka sådan her ud
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 33 Svar: 1.826
Tror nu ikke rengøring ved loppeangreb behøver at være så omfattende. Syntes også det er sjældent man høre om loppeproblemer.
Men ved en parasit som Giardia kan det virke ret uoverskueligt, med alt den rengøring, der ofte skal til, for at hunden ikke smitter sig selv igen og igen.
aug 2023
mar 2019
Prøver lige om ikke den går med at regelmæssig vaske hvor hun opholder sig men har overvejet at få dampet det gamle gulvtæppe så snart jeg kan finde en til lån/leje. Er damp nok til at dræbe evt loppeæg i gulvtæppet?
Det kostede lige under 350 i det hele. Det var sgu da ikke galt. Fik 1 behandling og kan hente til de tre næste senere. Og Molly skulle lige insisteres et par gange, før hun åd den. Der er en dame der har fået fine smagsløg med alderen.. ??
mar 2019
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 29 Annoncer: 16 Emner: 180 Svar: 9.318
okt 2007
Jeg ved ikke om damp dræber æggene, Trinol dræber larverne, når æggene knækker, men hvis det gør, er en damprens måske givet godt ud.
At have en vov med loppeallergi er bare det mere omstændigt.
aug 2023
På hvilken måde plaget, hvis det ikke handler om kløe?
Handler det om kløe, forstår jeg ikke, at dyrlægen kan mene, at Molly ikke har behov for noget kløestillende.
Da Vilma for nogle uger siden havde noget hotspotlignende (dyrlægens ord) på haleroden, fik hun både kløestillende salve og piller - fordi hun slikkede voldsomt p.gr.af kløe.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 5.986
aug 2023
Hvis ja: Hvor mange liter Trinol bruger I til et helt hus?
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 5.986
Loppehjælp