{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Asocial hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ved egentligt ikke hvad jeg ønsker af det her opslag, men måske nogle har nogle ideer der kan bringe os tættere.

Jeg har en tæve på 7 år.
Jeg har haft hende siden hun var 8 uger gammel.
Hun er en ret asocial hund hvis man kan sige det sådan.
Hun har det godt i hendes eget selskab men søger stort set aldrig mit.
Nogle dage “ser” jeg hende nærmest kun når hun skal have mad og når vi skal ud og gå. Derud over er vi ofte i hvert sit rum.
Hun fejler ikke noget, har ikke ondt eller andet. Men hun fortrækker at være selv når vi er hjemme. Hun kommer en sjælden gang imellem og ligger i enten seng eller sofa sammen med mig, men går som regel igen ikke ret lang tid efter.

Hun er ellers en glad hund. Hun leger en del men helst med sig selv.
Jeg går til hundetræning med hende hvor hun er mega på og er faktisk ret skarp til at lære og fanger lynhurtigt hvad hun skal og vi har en ret god kontakt under træningen. Det samme når vi træner hjemme. Men det er 100% belønningen (som er noget spiseligt) der er det der driver hende.
Jeg havde håbet at hundetræningen ville knytte os bedre sammen. Men nu efter 1 år ca. er vi stadig ikke rigtig kommet hinanden nærmere.
Hun vælger mig stadig ikke til.

Hun er rigtig glad for at komme ud og gå og bliver så glad når hun ser nogle vi kender, både mennesker og hunde.
Men når hun har “hoppet” rundt om dem i 30 sek. så er hun heller ikke rigtig interesseret i dem længere.
Og vil heller ikke nusses af dem.

Hun har altid været sådan mere eller mindre. Er der mad, er hun der ellers passer hun bare sig selv.
Jeg syntes det er rigtig hårdt at ha’ hund på denne måde for at være helt ærlig. Det gør ondt i mig at hun aldrig rigtig vælger mit selskab.
Men jeg ved ikke hvad jeg kan gøre, kan (og vil selvfølgelig) ikke tvinge hende til noget hun ikke har lyst til.

Som sagt ved jeg ikke helt hvad jeg vil med det her. Nok bare lige have luft og måske høre andres tanker.
Er der andre der har oplevet så asociale hunde?
For mig tager det lidt glæden af det at have hund, at vi slet ikke har noget socialt sammen med mindre der er mad indblandet. Og det gør helt ondt i mit hjerte bare at skrive det.

Beklager det blev så langt.
Tak for at læse med så langt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Asocial hund
  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #2   11. sep 2023 Her spiller race jo rigtig meget ind, så er hun af en selvstændig og uafhængig race, kan det jo være årsagen.
    Hunden har det fint lader det til, så det er kun dine følelser omkring ikke at blive valgt til der er i klemme. Jeg ved ikke om det vil hjælpe på sigt at belønne massivt for kontakten da det jo ikke er et behov for kontakt hunden har.
    Jeg har haft en hund med en stor kropszone og som ikke gad andre tæt på sig osv. han kunne dog godt lige pludselig få trangen til at skulle være helt tæt, og så gjorde vi så det.
    Vi har racer der klistrer og elsker kontakten udover den ene lidt sære.
    Men indimellem kan man godt ønske sig at de var lidt mere asociale og bare godt gad at ligge selv.
    Så enten må du nok bare være glad for den kontakt I har og leve med det, eller anskaffe en hund mere der gider det helt tætte nære bånd.


  • #3   11. sep 2023 Hun er en Boston Terrier, så en selskabs race.

    Jeg kan prøve og belønne med godbidder når hun tager kontakt.
    Verbal belønning reagere hun slet ikke på og fysisk (nusse, ae, osv.) belønning vil hun ikke have.

    Jeg må desværre kun have 1 hund hvor jeg bor, så der går mange år endnu før en ny hund bliver en realitet.

    Men vil prøve det med at stikke hende noget spiseligt når hun selv kommer og se om det kan hjælpe hende til at få mere lyst til kontakt.

    Ved godt det er mit behov og mine følelser, men jeg syntes det er trist ikke at have et rigtig bånd til sin hund når man skal bo med den i måske 15 år.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #4   11. sep 2023 Ja så er det sgu lidt besynderlig adfærd, da en BT jo er en miniboxer som burde elske selskab og klistrer.. Det er derfor jeg selv elsker Boxeren.


  • #5   11. sep 2023 Jeanette
    Mine tidligere hunde har også været helt anderledes og elsket kontakt.
    Men ikke hende her, hun har det åbenbart bedst i eget selskab, desværre.
    Vil hende SÅ gerne, men hun vælger mig desværre ikke til.


  • #6   11. sep 2023 Cookie
    Det var heller ikke hvad jeg forventede da jeg anskaffede mig en Boston.
    Ved godt alle individer har deres egen personlighed, men tror det er de færreste Boston’s der er sådan.
    Det var i hvertfald ikke det indtryk jeg havde inden jeg fik hende.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #7   11. sep 2023 Nogle falder udenfor rammerne, men det er godt nok LANGT udenfor rammen her.
    Jeg ville virkeligt undre mig også.
    Jeg har selv opdrættet vores Boxere. Og var det ikke fordi jeg selv havde set den ene komme til verden ved kejsersnit, så havde jeg tænkt hun må være forbyttet.
    Hun er supersmuk dog kæmpestor, men der er ingenting der passer med de andre hunde vi har haft jeg også selv har lavet. Hun er forvirret, ufokuseret, ukoncentreret og bare ikke synderligt kvik. Hun har en engels tålmodighed hvis der skal pilles noget i stykker eller hun vil have fat i dog. Men træning er hun ret håbløs til, da hun lige pludselig fanger en duft eller lyd og bare skrider.
    Vi har aldrig haft så træg en Boxer, og det af samme linjer. Og helt modsat sin søster også.
    Jeg kunne have mistanke om evt iltmangel under fødslen, når nu jeg VED at hun er Rosies hvalp smiley smiley smiley ellers måtte hun være fundet under en sten.


  • #8   11. sep 2023 Det er nemlig LANGTuden for rammerne og ret atypisk for racen.. I hvertfald ud fra min opfattelse af racen.

    Lyder til du selv har en lidt atypisk hund i forhold til sin race.
    Men de har jo deres egen personlighed, men man (jeg) forstiller mig bare at man har lidt at gå udefra i forhold til racens personlighed ud fra racestandarten, men der blev jeg “snydt” smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #9   11. sep 2023 Der findes en del Boxere idag der er store tunge skrumler uden drift. Dem har vi bare været forskånet for da jeg gerne vil have lidt tjubang i dem. Også gerne noget temperament.
    Jeg starter ret tidligt med at drifte dem lidt med en longepisk. Det glemmer de aldrig senere i livet, så en smældende pisk er = FEST. De pisker rundt 4-5 uger gamle efter pisk med viskestykke på som de rusker osv.


  • #10   11. sep 2023 Skal det forstås sådan, at du har ejet hunden i 7 år, men først startet træning for et år siden?
    Hvad har I lavet sammen indtil da? Hvad gjorde du for at etablere båndet mellem jer i starten?
    Træner I ikke små træningspas derhjemme?


  • #11   11. sep 2023 Hvordan agerer du selv overfor hende? Opsøger du hendes selskab?
    Og hvordan reagerer du, når hun en gang imellem opsøger dit?


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #12   11. sep 2023 Jeg har ikke noget klogt at skrive.. men stakkels dig. smiley
    Selvom du elsker hunden må det godt nok være hårdt.


  • #13   11. sep 2023 Sten er sådan en supersocial, asocial hund. Han er ikke til det der med at putte tæt op af mennesker o.l. of rækker man ud for at kæle, så træder han lige et par skridt til side og sender et blik, der venligt, men bestemt beder en om at lade være.
    Men samtidig er han super kælen og en rigtig hyggefis, når han selv inviterer til det. Og det er hele humlen ved ham - man skal simpelthen pille snitterne, når han ikke selv har bedt om berøring, jo mere man maser på, jo mindre vil han kæles.
    Han har dig aldrig været typen, der ligefrem gik i et andet rum for at få fred, og gæster modtages altid med glad hilsen.

    Jeg tænker ikke man kan lave sådan grundlæggende om på hundens præferencer, men jeg er æidt nysgerrig efter, hvad du gør, når hunden selv opsøger dig, men også hvad du gør, når hun siger nej tak? Bliver et nej respekteret?
    Hvad laver i ellers sammen? Og er det blevet mere eller mindre udpræget med alderen?
    Hvordan er hunden på tur - er du bare med som snorholder, eller vil den godt være med til at lave ting sammen på turene?


  • #14   11. sep 2023 Er du sikker på hun ikke har ondt i kroppen? Min har også i perioder opført sig som din og det har altid været når hendes ryg ikke var god...

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #15   11. sep 2023
    Skulle jeg komme med et forslag til ændring, kunne det være at deltage i et massage kursus til hverdagsbrug for egen hund.

    Det kunne måske gøre, at hun fandt ud af, at det kunne være rigtig rart, at opsøge dig og blive rørt ved.


  • #16   11. sep 2023 Min vov er som Michelle beskriver Sten.

    Det var helt "galt", da hun var lille. Hun sov for sig selv i haven, fra hun var 8 uger, og foretrak generelt andre hunde, frem for mennesker, og jeg var ikke hendes menneske, bare et menneske ... og hun er egentligt mest selskabshund (af den førerfikserede type)
    Vi fandt først virkelig kemien, da hun blev voksen. Nu er hun 100% fikseret på mig først, alt andet kommer derefter.

    Hun elsker at få besøg af mennesker, og nusse og underholde, til hun pludselig trækker sig. Små doser.

    Hun bliver aldrig, som i aldrig, hvis overhovedet muligt, ignoreret hvis hun selv inviterer til nusning, og aldrig tvunget til uønsket kontakt, hvis muligt. Grænser skal respekteres hvis man skal vælges til.

    Så det er mere kvalitet over kvantitet med hende. Hun er 4 år, sover primært stadig i et andet rum, tjekker kortvarigt ind, og smider sig i kurven foran sengen, for så at sove et andet sted i huset 99% af tiden.
    Sofahygge i længere tid, er heller ikke hende, og det er heldigt, for der er heller ikke rigtig mig, lidt men godt ...
    Men når hun inviterer til nusning, så lægges alt andet til side.

    Du kunne måske prøve med at tilbyde tyggeben, der kun må spises af din hånd eller lign. (hvis hendes madadfærd er uproblematisk). Selvf. træls, at føle du "køber" hende, men det er også en oplagt bondingstrategi (noget mange hunde selv opfordrer til).

    Og massage som der foreslås er også en god strategi og du får vovsen mærket godt igennem samtidig.


  • #17   11. sep 2023 "Eventyr" med vovsen er essentielle. Her styrkes jeres bånd hver gang, da hun her er afhængig af dig, på en helt anden måde. Masser af vellykkede problemløsningsopgaver, og træning hvor det er naturligt mad også indgår (du forbindes med noget godt på flere områder).
    Vær til stede, når I er sammen.


  • #19   11. sep 2023 Jeg har Boston og har to styk, nogen dage, klister de som om jeg har Velcro i røven og andre leder jeg efter dem, den gamle, ligger i sin kasse når jeg ikk er hjemme og kan finde på at være mega asocial når han bliver passet. Hvor den unge kan til tider også fra vælge mig, men henter jeg ham så hygger vi. Nogen bostoner har mere terrier i sig end andre og der skal man have lært dem at vi er belønning i træningen.
    Tænker du skal være glad for en der hviler i sig selv smiley og då må du også godt bede om kontakt fra hende smiley


  • #20   12. sep 2023 Jeg synes I får det til at lyde som om selvstændige racer er asociale. Jeg har/har haft 4 forskellige terrierracer (2 stk Kerry Blue, 2 stk Bedlington, 4 stk plus kuld Airedale og 8 stk samt kuld Sealyham). Alle uden undtagelse har de været velcrohunde. Airedalene kan dog godt finde på at lægge sig i soveværelset, men kommer ofte ind og lige skal have et klap og nus. De andre er/har altid været indenfor 1 meters penge. "Mine" terriers i salonen er da også dem der kommer ind fuld af glæde og giver masser af nøsser. Selskabsracerne? Nej tak. De vil deres ejere, og lad det så ellers hurtigt blive overstået.
    Så at være selvstændig har ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvor sociale de er.
    Jeg ville faktisk blive lidt ked af det, hvis ikke mine hunde rigtig ville dén kontakt. Men nogle ejere synes det er helt fint.


  • #22   12. sep 2023 Hvordan var hendes mor og de andre hvalpe?

    Man skal ikke undervurdere den genetiske arv.

    Mit eksempel er godt nok på hopkaniner, men to kuld ca lige gamle, de har haft samme menneskekontakt. Det ene kuld eeeeelsker nus, de står nærmest ovenpå hinanden for at blive set og nusset. Det andet kuld kommer slet ikke hen, jo man kan godt røre dem, men de virker ikke interesseret i at blive nusset.
    Har haft en unge fra et andet kuld efter hun nummer 2, hun blev aflivet, da hun blev tosset i hovedet, begge unger fra et tidligere kuld er også aflivet nu pga temperamentsfejl.


Kommentér på:
Asocial hund

Annonce