1.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Krystaller i urinen ? Krystaller i urinen ?

Havde Fie under mistanke for blærebetændelse i weekenden og afleverede en urinprøve i mandags.

Den kom der svar på idag, hun har et krystal i urinen der hedder calcium sulfate....

Urinen´s ph-værdi lå så også over 9

Hun er blevet sat på pencilin og specielfoder.

Nogen der har erfaringer med dette krystal ?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krystaller i urinen ?
  • #1   3. okt 2007 ja men kender ikke lige navnet på det..shanti har været næsten et år om at komme af med dem.. får hun urinary eller s/d nu så?

• #2   3. okt 2007 Ja hun får det urinary fra RC

• #3   3. okt 2007 okay smiley det kunne shanti desværre ikke tåle og brækkede sig udover det hele så snart hun havde fået det i maven. men urinprøver hele tiden (tror vi kom med dem en gang hver 14. dag da det var helt slemt) og så vær forberedt på at det kan tage laaaaang tid..

• #4   3. okt 2007 Kamilla

Dyrlægen var heller ikke glad for Fie skulle skifte foder, hun er jo i forvejen på hypoallergenic og havde endelig fundet et foder hendes mave kunne tåle rigtig godt.

Så jeg krydser alt for hun kan tåle dette foder, for ellers er det lidt som at vælge mellem pest eller kolera smiley

• #6   3. okt 2007 rene...hvis ikke hun kan tåle det så prøv med s/d..det er godt nok hamrende dyrt men det virker også.. men håber hun kan tåle det!!

• #7   3. okt 2007 Takker for svarene *S*

Håbet er at hun skal være på dette foder en måned eller 2 og så tilbage på hypoen

• #8   3. okt 2007 Som du ved var Oliver også på det foder.. Og det var det, han fik dårlig mave af.. Dog første efter mange måneder..

Men dyrlægen (Mette mener jeg det var) sagde at RC Urinary godt kunne være hård ved maven.

Men forhåbentlig kan Fie godt tåle det i de 1-2 måneder.

• #9   3. okt 2007 Øv René....det er jeg da ked af at høre. Rigtig god bedring med søde Fie *S*

• #10   3. okt 2007 Tak Sus

Burde snart have opbrugt min dyrlæge kvote for de næste mange år *G*

De krystaller hun har fået oplever de meget sjældent hos min dyrlæge, men det ville også være underligt om Fie skulle fejle noget helt naturligt *LOL*

• #11   3. okt 2007 Gør mig ondt Rene........Synes I er lidt hårdt ramt.

Sender de største hilsner om hurtig forbedring.

• #12   3. okt 2007 Tak Janie *S*

Ja det er ikke så sjovt lige pt., Fie er heldigvs stoppet med at skulle besørge hele tiden.

• #13   3. okt 2007 Øv bøv René........hvor er det altså surt. Synes du skal en del igennem ......hvad har du dog bedrevet i dit tidligere liv? ? ? *SSS*

• #14   3. okt 2007 Det kan godt være at de ser det sjællent men Sikita på 12 uger har det samme, hun har en PH på 8,5, det kan være noget de spiser, her har jeg hende mistænkt for at smovse sig i hønse lorte, så nu er alle høns lukket ind, tranebær skulle være rigtig godt så krystallerne ikke bliver dannet

• #15   4. okt 2007 Hej Mona

Hønselorte har hun ikke være i nærheden af, men hun fik noget kogt kylling og samme aften startede hun med at sætte sig hele tiden, dette forsatte hele natten og de næste dage med, det var både stort og småt hun skulle af med hver gang.

• #16   4. okt 2007 Hmmm tænker lidt på at Sikita også startede med dårlig mave, ved heller ikke om det er hønselorte men det er det eneste jeg kan komme i tanke om at hun nok har spist en del af og som hun ikke skulle, det er jo noget med for meget magnesium og eller baktielproteiner der skulle starte det så vidt jeg har hørt og læst mig frem til, har simpelhen søgt alt på nettet om dette men er ikke blevet så meget klogere, vil godt vide om og hvad jeg skal undgå og hvorfor får hun det og ikke de andre????

• #17   4. okt 2007 Skulle vi ikke prøve og se om vi kunne finde en fælles nævner, hvis vi tænker på hvad er de fodert med inden også godbider,hvad skete der lige inden, hvor gammel var de da det startede, hvor tidligt startede de på tøtfoder, 3 uger -4 uger gammel? ja hvad vi ellers kan komme i tanke om kan have betydning

• #18   4. okt 2007 Jeg ved ikke hvor hurtigtde danner sig, men Fie har fået andet foder det sidste ½ år tids, dyrlægen ville ikke udelukke det kunne skyldes det, da det de jo for det meste er foderbetinget.

Er det samme type krystaller i har fået påvist ?

• #19   4. okt 2007 Rene.. Øv.. du er vist lige så uheldig som mig,når det kommer til de kære hunde..

Håber det hele løser sig og at de krystaller forsvinder..

• #20   4. okt 2007 Ja det er det, men nu var Sikita kun 10 uger da det startede så det er ikke så længe hun kan ha været om og danne det, hun startede med meget dårlig mave hvor hun fik A 38 torskerovn og udkogte ris, få dage efter blødte hun pludselig meget både når hun tissede og så gik hun rundt og dryppede blod, hun har ikke på noget tidspunkt været mærket af det, fuld af krudt og ballade og masser af apetit, hun har hos avler fået Hills og var lige blevet kørt over på orijen her, orijen er meget protein rigt og et barf foder i tør form er nu på s/d

• #21   4. okt 2007 Mine dyrlæger sagde at de havde ved gud aldrig set det på så lille en hvalp før, aflevere urinprøve hver 4 dag så håber snart at PH går ned, men sidst var den steget

• #22   4. okt 2007 Stine

Ja sommetider spekulere jeg over den dybere mening med alt det Fie og jeg skal igennem...gad vide hvad man har lavet *GG*

Mona

Fie var mærket af den det første dag, men da havde hun også afføring mindst 6 gange og det var ikke tyndt, det virkede på mig som om hun ikke lige kunne finde ud af hvor det "trykkede".

Fie har gennem tiden fået flere forskellige fodermærker grundet hendes sarte mave, det sidste hun har fået er RC hypoallergenic.

• #23   4. okt 2007 shanti fik det pga eukanuba large breed puppy.. det har været hamrende godt til de andre hunde her hjemme men der var nogle forkerte salte i det til hende og det var det der gjorde udslaget...

Kommentér på:
Krystaller i urinen ?

Annonce