{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Hvilken pandelampe? {{forumTopicSubject}}

Min LED Lenser er ved at være slidt op, så jeg skal finde en ny. Det er et absolut krav, at den er på MINDST 600 lumen (gerne meget mere) og at den er med genopladeligt batteri. Og så skal den være driftsikker, også selvom det er koldt eller vådt.

Jeg har altid håret i en hestehale eller knold, så jeg foretrækker en pandelampe der bare sidder rundt om hovedet, og altså ikke med den strop på tværs hen oven på hovedet.

Den behøver ikke kunne lyse med ekstra styrke (mange angiver fx 2500 lumen, men så er det i 10 sekunder, og så går den tilbage på normalt lys), og den behøver ikke kunne skrues ned i lysstyrke. Den skal dog helst have justerbart hoved, så det kan vippes ned hvis jeg møder nogen eller lign.

Hvad kan I anbefale? Den er til ture hvor der ikke er nogen form for gadelamper eller andet lys tæt på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken pandelampe?
  • #1   30. okt 2023 Hvorfor ikke ledlenser igen?
    Jeg er ihvertfald rigtig glad for mine 4-5 forskellige lygter derfra ??


  • #3   30. okt 2023 Steffen, jeg synes den har drillet fra starten, men det kan jo bare være modellen smiley Helt fra start har den tabt lys som tiden går. Ikke at lyset bliver helt svagt, men når jeg slukker og tænder igen, er der tydelig forskel til de 600 lm den lyser med, når den genstartes. Jeg har skiftet batteri, men det har ikke hjulpet. Oplever du det med dine?

  • #4   30. okt 2023 Hmm. Ja det lyder da også underligt, det er kun to af dem der er pandelamper, men dem har jeg aldrig haft problemer med.
    Ellers kan du også kigge petzl. Det er også en kvalitetslampe hvor der er lidt i alle prisklasser,
    Det er en af deres modeller der bliver udleveret i forsvaret (ikke at det altid er garant for kvalitet)


  • #5   30. okt 2023 Det kan godt være at jeg skal holde fast i LED Lenser så. Jeg har jo lissom også allerede ekstra batterier smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 739
    #6   31. okt 2023 Jeg bruger huer med ledlampe, var lige inde at tjekke hvilken lumen, de er på og de er desværre kun på 120.

    Jeg bor ude på landet, hvor der ingen gadebelysning er og har også brugt dem i skoven, uden problemer med at se. Jeg har så altid en ekstra lampe (ikke hue) med i lommen, så jeg lige kan skifte den, hvis den går ud på turen. Møder vi nogen, kører jeg bare huen lidt op, så lampen lyser opad. Ingen udfordringer ved opsætning af hår. Huerne fåes i flere farver, så de kan matche outfittet smiley Udekørende i hjemmeplejen og her kommer huen også i brug, da rigtig mange ældre ikke har belysning, når man stiger ud af bilen smiley


  • #7   31. okt 2023 120 lumen er slet ikke nok. Og jeg hader at gå med hue smiley

  • #8   1. nov 2023 Led Lenser H8R bruger jeg til ture med hundene

Kommentér på:
Hvilken pandelampe?

Annonce