{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Hundepension, ønsker og pris {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg tænker på at købe en landejendom og opstarte en hundepension.
Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber du vil svare på.

På en skala på 1-5, hvor 1 er ingen betydning, 3 er nogen betydning og 5 er stor betydning. Hvor vigtigt er det så for dig at en hundeension har:

1- Gode tilkørselsforhold
2- Individuel udendørs løbegård til hver indendørs boks ( fri adgang til ude løbegård)
3- Hundene kan se hinanden indendørs
4- hundene kan ikke se hinanden indendørs
5- mulighed for frit løb på indhegnet område ( alene og under opsyn)
6- mulighed for at få din hund trænet i grundlæggende lydighed.
7- mulighed for adfærds konsultation
8- At hundene KUN håndteres af voksent erfarent personale
9- du kan købe dig til en særlig ydelse som feks. ekstra gåture, specifik træning, som feks spor etc.
10- mulighed for "dagpleje"

Til sidst vil jeg gerne spørge om hvad du vil betale pr. døgn for pasning af din hund, og med hvilke ydelser.

På forhånd tak
Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundepension, ønsker og pris
  • #1   4. okt 2007 Jeg lytter lige med, for vi har stået med samme overvejelser :o)

  • #2   4. okt 2007 1. - 1
    2. - 5
    3. - ønsker bestemt ikke at hundene kan se hinanden.
    4. - 5
    5. - 5
    6. - 1
    7. - 1
    8. - 5
    9. - 4
    10.. -- 1
    Pris : hvis det er det rette sted, betyder prisen mindre.
    men hvad der kan komme til at tælle for mig, er personalet kærlighed til hunde og måden de viser det på.


  • #3   4. okt 2007 Det tænker vi også på, men de er jo ret pevrede hvis man køber en allerede indrettet, og der er mange tilladelser der skal indhentes hvis den ikke er. Men det har I måske allerede styr på?

  • #4   4. okt 2007 Jeg er 100% enig med Freddy og Baloo smiley

  • #5   4. okt 2007 Ups - svarer lige på spørgsmålene:

    1: 1
    2: 5
    3: 3 (kun hvis de kan sammen)
    4: 3
    5: 5
    5: 5
    6: 3
    7: 5
    8: 5
    9: 5
    10:3


  • #6   4. okt 2007 Ejendommen vi overvejer i øjeblikket er hverken indrettet eller godkendt til formålet..

    Lise : Ved du hvilke tilladelser ?

    Jeg kunne forestille mig noget med tilladelse fra kommunens tekniske udvalg og noget veterinært


  • #7   4. okt 2007 1 - 1
    2 - 5
    3 - hundene skal IKKE kunne se hinanden
    4 - 5
    5 - 5
    6 - 1
    7 - 1
    8 - 5
    9 - 5
    10 - 1

    En pris på 130-180 kr pr døgn er ok sålænge det inkluderer mindst 3 daglige ture i snor á mindst 20 min hvor hunden får læst avis osv.

    Hvis det skal være en 'rå' pris, altså kun for opholdet og for at få maden serveret så skal vi længere ned.

    Det der for mig også er vigtigt er bla. hvordan er personalet, hvordan er omgivelserne, hvor meget personale er der og til hvor mange hunde.


  • #8   4. okt 2007 Betaling per døgn kommer for mig an på hvor længe hunden skal være der i alt, dvs. der skal være noget rabat for længere ophold. For korte ophold ca. 100-150 kr per dag. For længere ophold må pris aftales. Det skal være inklusive daglige lufteture/evt. i større indhegning (gerne med andre hund som kan sammen).

  • #9   4. okt 2007 Von bierlich : Det troede jeg var en selvfølge..!!??...
    Det var dog rystende.. Er det en privat pension eller under en organisation ?


  • #10   4. okt 2007 Og så skal der selvfølgelig være knyttet en dyrlæge til, det skal være klargjort hvordan stedet forholder sig hvis hunden kommer til skade/bliver syg, hvis den slipper ud/væk fra pensionen osv

  • #11   4. okt 2007 Der skal f.eks. være 300 meter til nærmeste nabo. Du skal også undersøge om der er andre hundepensioner i nærheden, ellers kan det måske være svært at få det til at løbe rundt.

    Jeg kan ikke huske alle de andre regler i hovedet, men man skal indhente en del tilladelser hos politiet. Kan finde ud af det hvis du gerne vil have de^*S*


  • #12   4. okt 2007 Lise : Det må du meget gerne. Det vil være en god hjælp.

    Ved du om ejendommen kan forhåndsgodkendes inden den er gjort klar ? altså det kun er bokse og løbegårde der skal godkendes til sidst ?


  • #15   4. okt 2007 Miss Fisch : Når du siger tilknyttet dyrlæge, mener du så en månedlig kontrol eller dagligt besøg eller bare en bestemt dyrlæge man tilkalder i tilfælde af sygdom / tilskadekomst?

    Jeg kan kun forestille mig at der et krav om at pensioner jævnligt tjekkes med dyrlægebesøg..


  • #16   4. okt 2007 Ved ikke om den skal forhåndsgodkendes.
    Finder det senere i dag (er på arb. *S*).


  • #17   4. okt 2007 Alex - du kan få reglerne og mål, - afstand til nabo - alt omkring indretning etc hos politiet -

    Ejendommen må ikke have naboer - efter de nye regler - det vil sige - der skal være x anatl hundrede meter til nærmeste naboer - husker ikke eksakt - men har det hele liggende - rekvirede det hos politiet -

    Der er også regler for boksenes størrelse - det går på størrelse af hunden - fx må du ikke sætte en GD i en 4 m4 boks efter de nye regler - etc etc etc... !!


  • #19   4. okt 2007 Fandt det lige alligevel.... står under Dyrenes Beskyttelse:

    (link fjernet)


  • #20   4. okt 2007 Pengegrisen : Kan se du er fra Midtjylland.. Hvor vil I starte op henne ?
    Vi har af og til brug for en god pension til et par ikke helt nemme hunde.. Mange steder har de skolebørn til at gå med hundene, og det går bare ikke med mine hunde


  • #23   4. okt 2007 Pengegrisen:

    Hvad regner I med at komme til at bruge på det sådan meget ca. i alt med alting?

    Er overhovedet ikke misundelig...... (suk).


  • #25   4. okt 2007 Tak Lise
    Super godt. Der er godt nok noget at læse...


  • #26   4. okt 2007 ½ mio. lyder meget billigt. Det kan det vist ikke gøres for på sjælland*S*. Dem der har været til salg (færdigbyggede) herovre ligger på i hvert fald 10 mio.

  • #28   4. okt 2007 Ja det er en gedigen gang læsning.... mange, mange regler.

  • #31   4. okt 2007 Pengegrisen : Hvor mange hunde regner du med der bliver plads til ?
    Og hvor meget jord er der til ejendommen ?
    Er der noget med max antal hunde pr. ha ? af hensyn til gødningsmængden... Og hvad gør man egentlig med efterladenskaber fra 30 hunde ??


  • #32   4. okt 2007 Det er det hele: Gården, indretningen - alt *SS*.

  • #34   4. okt 2007 Ønsker at hundene kan se hinanden, da jeg tror de bliver frustrerede at kun at kunne høre dem. I stalden bør de ikke kunne se hinanden, kun ude i løbegårdene.

  • #36   4. okt 2007 Pengegrisen: Vil da gerne se tegningen*S*

    2,7 mio. er stadig billigt. Har selv en handy mand der kan lave en del, men priserne på Sjælland er stadig meget højere, så vi må se*S*.


  • #37   4. okt 2007 Må indrømme at jeg slet ikke er vild med tanken om at sætte mine hunde i pension - det har de prøvet en gang og det var slet ikke en succes!

    Hvis mine hunde skal passes ude, så bliver det her:

    www.dyreoasen.dk - privat pasning evt i hundehaven.

    Priserne er absolut konkurrence dygtige med alm. pensioner og hundene har det meget bedre!

    Jeg synes at det er et absolut must at hundene kan få deres egen mad - kan slet ikke forstå ideen med at en pension har sit eget foder - hundemaver kan slet ikke tåle det skift - oveni den kæmpe belastning det er at komme i pension.


  • #39   4. okt 2007 Lise A.

    Hvis man kigger landejendomme på Vestsjælland, så er de ikke SÅ dyre igen, man kan sagtens finde noget til under de 3 millioner, det er der ihvertfald i vores lokalaviser stort set hver uge.


  • #41   4. okt 2007 Pengegrisen:
    Det ser rigtig godt ud - ser dejligt ud ovenfra*S*


  • #42   4. okt 2007 Miss Fich:

    Det er sandt, men kæresten synes det er for langt væk....


  • #44   4. okt 2007 Nu er der altså max 1½ time til kbh næsten uanset hvor på sjælland man er, så langt væk...tja... det er vel individuelt.

    Sorry jeg lige spammer tråden.


  • #45   4. okt 2007 Cecilie : Det kan virke meget stressende på nogle hunde.
    Hundene kan sende dominerende / udfordrende signaler til hinanden uden nogensinde at få en afklaring.
    Hunden kan aldrig få ro, hvis den hele tiden er tæt omringet af andre fremmede hunde.

    Omvendt kan det virke beroligende hvis hunden er bevidst om at den ikke er alene ( når den kan høre og lugte andre hunde )


  • #46   4. okt 2007 1- Gode tilkørselsforhold =2
    2- Individuel udendørs løbegård til hver indendørs boks ( fri adgang til ude løbegård)= 5
    3- Hundene kan se hinanden indendørs= 3
    4- hundene kan ikke se hinanden indendørs=3
    5- mulighed for frit løb på indhegnet område ( alene og under opsyn)=4
    6- mulighed for at få din hund trænet i grundlæggende lydighed.= 2
    7- mulighed for adfærds konsultation =1
    8- At hundene KUN håndteres af voksent erfarent personale=4
    9- du kan købe dig til en særlig ydelse som feks. ekstra gåture, specifik træning, som feks spor etc.=2
    10- mulighed for "dagpleje"=3

    Det vigtigeste for mig vil være indtrykket af stedet:
    Er der rent og velholdt?
    Virker personalet venlige?
    Er der en masse hunde der gør ukontrolleret?

    Det vil klart tale som et plus at I kun vil have 8-10 hunde.
    Jeg ville også synes det var godt hvis der var mulighed for leg med andre hunde under kontrollerede forhold



  • #47   4. okt 2007 Til jer der skal bygge.. At finde et egnet sted og få det godkendt er ikke så nemt som man tror.. Det er en kæmpe arbejde og det tar lang tid at få tingene igennem.. Samt er der den mindste revne,hvor der kan danne sig grobund for baktierer,blir det ikke godkendt...

    Så vær sikker på at i har styr på alt.. kloak,ventilation,renevation osv..

    Det vi har gang i herhjemme,løber op i små 20000 til 4 hunde !
    Alt er så osse helt nyt


  • #48   4. okt 2007 1- Gode tilkørselsforhold 3
    2- Individuel udendørs løbegård til hver indendørs boks ( fri adgang til ude løbegård) 3
    3- Hundene kan se hinanden indendørs 1, skal de ikke
    4- hundene kan ikke se hinanden indendørs 5
    5- mulighed for frit løb på indhegnet område ( alene og under opsyn) 5
    6- mulighed for at få din hund trænet i grundlæggende lydighed. 3
    7- mulighed for adfærds konsultation 3
    8- At hundene KUN håndteres af voksent erfarent personale 5
    9- du kan købe dig til en særlig ydelse som feks. ekstra gåture, specifik træning, som feks spor etc. 5
    10- mulighed for "dagpleje" 1


  • #49   4. okt 2007 1- 1
    2- 5
    3- Nej under ingen omstændigheder
    4- 6 *GG*
    5- 5
    6- 1
    7- 1
    8- 5
    9- 5
    10- 1

    Der hvor jeg får Emma passet nu, hos dansk dyreværn Aalborg, vægter jeg meget højt, at der er et stort indhegnet område til leg.......men der tages også meget hensyn til en bitch som Emma, så hun bliver ikke bare lukket ud sammen med hvem som helst........sådanne ting bliver der altid spurgt ind til når hun bliver afleveret..........og så må man have hundens eget foder med + guffere :o)



  • #50   4. okt 2007 Angående tilladelser og nabo-klage rosv. så kan du kontakte hundecenter herning, de har været igennem vridemaskinen fornylig. der skal en bred ryg til at stå distancen i sådan en sag.

  • #51   4. okt 2007 Hej Alex

    Måske noget lignende dette her (link fjernet)

    Jeg har gået til hvalpetræning der, og syntes rigtig godt om stedet, og hvis min skal i pension bliver det der..


Kommentér på:
Hundepension, ønsker og pris

Annonce