{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødselsdag?
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.613
    #1   20. dec 2023 Jeg fejrer ikke mine hundes fødselsdag - bortset fra hele året, hvor jeg glædes over, at de kom til (mig og) verden smiley smiley

  • #2   20. dec 2023 Det der står på stamtavlen skulle dælme da gerne være korrekt og dermed matche den faktiske fødselsdag smiley

    Men ift at fejre fødselsdag, så går jeg ikke så vældig meget op i den slags, så om det lige er på dagen betyder vel ikke det store - er datoen vigtig for dig, giver det da bedst mening at fejre den faktiske fødselsdag


  • #3   20. dec 2023 Dato på stambog burde da være hundens fødselsdag, ellers er der da nogen som har opgivet forkerte oplysninger

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 748
    #4   20. dec 2023 Ét kuld får samme fødselsdag og det står på stambogen, MEN de kan faktisk være født på hver sin dag smiley

    Vores sidste kuld blev en hvalp født før kl. 24 og de 5 resterende efter kl. 24. Kuldet blev registreret med datoen for de 5, men i realiteten havde den første hvalp fødselsdag en dag før. Det er opdrætter der bestemmer om hvilken dato kuldet skal registreres på.


  • #5   20. dec 2023 Uanset om du vælger den ene eller den anden dag, så tænker jeg, at hunden overlever smiley

    Jeg må indrømme, at jeg ikke fejrer hundenes fødselsdage.


  • #6   20. dec 2023 I svarer ikke rigtig på spørgsmålet smiley

    Spørgsmålet var vel primært henvendt til folk, som rent faktisk holder fødselsdag....

    At datoen burde være sammenfaldende, er vi enige i. Det kan jeg bare ikke pille ved.


  • #7   20. dec 2023 Min den ene er født dagen efter det der står i stamtavlen (han er født over midnat, men har søskende der er født før midnat) De første par år holdt jeg det på stamtavle dagen, fordi jeg havde tæt kontakt til ejeren af hans søster og de jo holdt det den dag. Men nu holder jeg det den dag han faktisk er født smiley

    De andre jeg har haft har ikke haft det problem, så der bliver fødselsdagen holdt på deres fødselsdag.

    Mine hunde er nu også forkælede til hverdag, men jeg synes det er hyggeligt at de har deres dag smiley


  • #8   20. dec 2023 Men Louise, hunden har jo altså fødselsdag den dato den er født, så hvad der står på tavlen, i sundhedsvæsenet eller et helt 3. sted gør da ingen forskel - en fødselsdag er en fødselsdag. Så er datoen vigtig for dig, må det jo være på yundrbs fødselsdag der skal fejres.

    Jeg har sldrig fejret hundefødselsdag (holder heller ikke min egen - går uendeligt lidt op i den slags), men nu har Sten fået et par gåturshundevenner der går meget op i det og inviterer til hundefødselsdag med kage og hele molevitten, og så synes jeg jo også lidt jeg er nødt til der... det består jo så bare af hundeleg og ekstra godter til 2- og 4-benede. Men det bliver da bare holdt, når det praktisk passer ind, så hat hunden fødselsdag en hverdag bliver det holdt i weekenden før/efter.... tænker hunden er ret ligeglad med datoen


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #9   21. dec 2023 Vil da holde det den dag den er født. Ellers har den jo ikke fødselsdag.

    Jeg har altid holdt deres fødselsdag. Glædet mig over dagen hvor hunden kom til verden.


  • #10   21. dec 2023 i svarer ikke rigtig på spørgsmålet

    Jeg synes da,at du netop får svar på dit spørgsmål.
    Personlig kan jeg slet ikke se problemet.
    Du kan fejre fødselsdagen nøjagtig den dag du vil, eller du helt lade være.
    Det er en smagssag, og hvad andre gør eller mener kan du sådanset ikke bruge til noget.
    Det er kun op til dig hvad du vil gøre


  • CK
    CK Tilmeldt:
    mar 2023

    Emner: 6 Svar: 59
    #11   21. dec 2023 Jeg har ikke hund endnu, men skal have hund til næste år. smiley
    Vil helt sikkert fejre lidt fødselsdag, tænker jeg vil fejre den dag jeg får af vide den blev født. smiley
    Vil fejre det med ekstra lækkerier til hunden, og så til os selv. smiley


  • #12   21. dec 2023 Mine hunde bliver fejret på deres fødselsdag, og når de fylder 10 år, er det med gæster til boller og lagkage smiley Mine hunde er så alle født den dag, som papirerne siger.

    Måske er det svært for folk at svare på spørgsmålet, fordi det dels er sjælden at datoerne afviger, dels at folk holder hundens fødselsdag.

    Men du KUNNE jo bare selv beslutte hvordan du gør smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.613
    #13   21. dec 2023 Jeg holdt faktisk fødselsdag for mine første to eurasiere. Siden blev jeg lidt doven - eller glemsom - måske begge dele smiley
    Men altså Lina fik en gave og vi tog på "musemarken", hvor fødselsdagshunden fik laaaaaang tid til at gå rundt og snuse efter mus. Vi andre havde tæppe og kaffe med.
    Her er sødeste Lina på sin 2-års fødselsdag smiley


    profilbillede
  • #14   21. dec 2023 Hvis man rent faktisk ved hvilken dato, hunden er født, selvom der står noget andet i diverse papirer, så ville jeg holde på "dagen".

    Jeg har dog ingen anelse om, om nogle af mine fire er fra kuld, der er født henover midnat, og derfor måske har en anden reel fødselsdato.

    Og de hittehunde, jeg har haft gennem årene, har jo også bare været nødt til at have fødselsdag, på den dato jeg/vi nu engang besluttede, og som også blev noteret "officielt" smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.613
    #15   21. dec 2023 Nu sidder jeg lige og tuder lidt - over at jeg kan huske fire af mine hundes fødselsdage, men ikke den femtes - ikke Fies. Jeg kan kun huske hendes dødsdag. Den kommer jeg mig aldrig helt over smiley

    Tænk, hvad en fødselsdagstråd kan sætte i gang smiley


Kommentér på:
Fødselsdag?

Annonce