1.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Anita G
Anita G
Emner: 1 Svar: 4

God mindre erstatning for Rhodesian Ridgeback? God mindre erstatning for Rhodesian Ridgeback?

Hej Alle

Jeg er spritny herinde. Jeg har de sidste 20 år haft 2 skønne Rhodesian Ridgebacks. Temperamentsmæssig har de været i hver deres ende af verdenskortet. Min nuværende er nu 10 år, og jeg begynder så småt at tænke på om jeg igen skal have Rhodesian, eller om der skal noget nyt til.
Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig en mindre hund, men jeg ELSKER den måde Rhodesian opfører generelt i hjemmet. Er ikke fuldstændig vild, eller pløjer hele huset op fordi den er overenergisk (det klarer vi udenfor). Jeg kan godt lide at den ikke 1000 gange gider hente og bringe pind, bold eller andet, og bare "hjernedødt" kører der ud af ... MEN findes der en mindre hunderace, som mon kan passe ind i Rhodesian hjertet... Eller hvad kan I anbefale?`Vigtige egenskaber er at det skal være en familiehund, mellemstørrelse, klog, vagthund, og ikke spiser katte (kan opdrages til det), og generelt kan lystre kommandoer .... vi bor på en gård smiley Måske der er en race jeg overser derude, eller måske en god blanding smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God mindre erstatning for Rhodesian Ridgeback?
  • #1   23. feb 2024 Shiba

• #2   23. feb 2024 Rhodesian Ridgeback er en skøn race

• #3   23. feb 2024 Mellemschnauzer smiley

• #4   23. feb 2024 Basenji.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #5   23. feb 2024 Ja hvad med basenji?

Det er simpelthen en skøn og sjov hund

• #6   24. feb 2024 Dalmatiner måske?

• #7   24. feb 2024 Har haft Basenji smuk hund

• Anita G
    Anita G Tilmeldt:
    feb 2024

#8   24. feb 2024 Basenji ser virkelig skøn ud, men foretrækker en hund der kan gø, af hensyn til behovet for vagthund ?? .. mår jeg læser om Basenji, så står der at den ikke lan gø

• Anita G
    Anita G Tilmeldt:
    feb 2024

#9   24. feb 2024 Vil en Shiba kunne gå frit på en gård uden indhegning med den store jagtinstinkt den har?

• #10   24. feb 2024 Tai Ridgeback

Vil en Shiba kunne gå frit på en gård uden indhegning med den store jagtinstinkt den har?

Det tror jeg kommer lige så meget an på individet som racen og aktiveringen.
    En Ridgeback burde hellere ikke gå ude uden indhegning, da racen også har et stort jagtinstinkt.

• #11   24. feb 2024 En tysk pincher eller en schnauzer vil også passe ind.
    Der er også et par af spidshundene der måske kan bruges, fx norsk buhund eller vestgötaspids

• Anita G
    Anita G Tilmeldt:
    feb 2024

#12   24. feb 2024 Ja, Anni det er jo korrekt smiley Rhodesian burde måske heller ikke kunne gå frit, men med begge jeg har haft har jeg kunnet kalde dem tilbage, selv fra en harer der løber. Men det har jeg også vægtet meget i min træning, lige netop fordi de skal kunne gå frit, uden jeg skal frygte at de løber væk, og at jeg altid kan kald dem retur. Så meget af det afhænger også af opdragelsen, det har du helt ret i smiley

• Anita G
    Anita G Tilmeldt:
    feb 2024

#13   24. feb 2024 Randi, Tysk Pincher har jeg godt nok luret lidt på. Min gode gamle Rhodesian på 10 år er her stadig, og han skal ikke have en hvalp til selskab, men bare nyde hans pensionist tilværelse og hans familie. Men tankerne om hvad der skal ske efter ham trænger sig på. 1. tanke: "jeg vil ikke have hund igen, for man er så afhængig af dem" .. 2. tanke (10 sekunder efter 1. tanke) "Jeg kan ikke undvære en hund" smiley smiley

• #14   24. feb 2024 Det er jo ikke fordi der ikke er lyd på Basenji smiley De "jodler" bare istedet for at gø smiley

https://youtu.be/ysXD15T8UNA?si=yec7qQCrPqbt5_9L

• #15   26. feb 2024 Hvis Ridgeback bare er DIN race hvorfor så ikke Ridgeback igen? Jeg har en dame i 60-erne på et hvalpehold i øjeblikket med en Ridgeback. Godt nok er han ikke nogen 'hvalp' længere da han er 9 mdr (hun har først fået ham da han var 7 mdr). Han bliver aldrig nogen lydighedsstjerne og de kommer udelukkende på holdet for at lave noget sammen og få et godt bånd. Men for pokker en skøn hund på rigtig mange måder smiley

• #16   29. feb 2024 Ridgebacks er bare fantastiske! smiley

Min er i den helt anden ende af skalaen, han kan kun være løs i indhegnet områder, for får han fært eller ser et dyr, så skal det jages, koste hvad det vil...
    Jeg sad ellers troligt og fortalte opdrætter, at jeg nok skulle lære min Ridgeback at gå løs, alt imens hun blev ved med at fastslå, at det skulle jeg på ingen måde regne med lykkedes med de linjer bag, ihh hvor fik hun ret smiley

Når jeg en dag ikke længere kan have Ridgebacks, overvejer jeg også thai Ridgeback'en, men den vil jeg gerne have samtidig med Rhodesian'en.

Og ellers patterdale terrier, en fed lille hund med masser af jagt instinkt.

Kommentér på:
God mindre erstatning for Rhodesian Ridgeback?

Annonce