1.280 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Erfaringer med fønbørste og klippemaskiner Erfaringer med fønbørste og klippemaskiner

Er der nogen, der har erfaring med sådan en børste med varm luft (fønbørste)?
Trixie har sådan en, det lyder lidt smart, men virker det også?

Det er til en portugisisk vandhund, ikke krøllet men "wavy".

Jeg har også kigget på en klippemaskine fra Bjarf, er der nogen, der har erfaringer med den?

Planen er, at Sia skal klippes i traditionel løveklip, dvs hun skal være i lang pels, undtagen bagdel, bagben og hale. Med andre ord; bar røv, dog med haledusk smiley

https://www.totteland.dk/products/bjaf-hundetrimmer-pakke-hundetrimmer-potetrimmer-2i1#

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med fønbørste og klippemaskiner
  • #1   27. feb 2024 Jeg har fønbørsten, den er egentlig god, men stor og klodset, jeg bruger den ikke så meget, en almindelig karte og en blower er noget nemmere syntes jeg.
    Klippemaskine, min erfaring er at det ikke betaler sig at købe billigt, køb en god maskine med udskiftelig skær i stedet, fx oster a6 til løveklip skal du bruge skær 10, som potetrimmer kan en kiss trimmer anbefales, den er billig men klipper faktisk ret godt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.915
    #2   27. feb 2024 Undskyld for total OT, men hvorfor skal hende, der viser trimmeren frem mon være klædt på til fest? smiley smiley

• #3   27. feb 2024 Lise-Lotte - Nu bliver jeg lidt nysgerrig.
    Vil du klippe din "vandhund" i løveklip?

• #4   27. feb 2024 Det var også min første tanke smiley

Men jeg tænker, at det bliver en fest, når Sia skal vaskes og klippes smiley

• #5   27. feb 2024 #3
    Ja, løveklip er den oprindelige form.
    Desuden kan man, i Europa, kun udstille hundene I løveklip.

• #6   27. feb 2024 1
    Tak Bodil, det er netop sådanne erfaringer jeg efterlyser smiley

• #7   27. feb 2024 Lise- Lotte.
    For søren da, hvor er jeg blevet klog i dag smiley
    Det er jo fordi, det er en portugiser og ikke en spansk vandhund.
    Tak for info smiley

• #8   27. feb 2024 Jeg har klippemaskinen fra Bjaf - skiftet fra moser. Jeg er super tilfreds med den til Tuckers pels.

Jeg har altid bare haft de billigere maskiner og de har klarest deres opgave fint (pels på lhasa apso, schnauzer og Kerry blue terrier)

• #9   27. feb 2024 Tak Erika smiley

Den du har, er det den, som jeg linker til?
    Der er nemlig flere forskellige.

• #10   27. feb 2024 Jeg synes klipper larmer helt vildt. Jeg har oster slim og elsker den. Min veninde med løver har en magen til. Mener prøvet den hårtørre dims og var ikke fan. Jeg selv er mere fan af en blower.

• #11   27. feb 2024 Jeg har kun potetrimmeren fra totteland, da jeg jo ikke har klipperacer, men Teemo har meget og tyk pels på poterne, og den er virkelig god og effektiv. Jeg har nu haft den i nogle måneder og har stadig ikke ladet den op. Jeg prøvede den også som neglesliber til Lucky og der fungerede den også fint. Den vejer ikke så meget, er lille, har flere hoveder man kan bruge til forskellige ting, er nem at bruge og ret støjsvag. Jeg er fuldt ud tilfreds med den, og skulle jeg købe en trimmer ville jeg også vælge den fra Totteland. De har generelt bare rigtig god service synes jeg smiley

• #12   27. feb 2024 Det er den der linkes til ja - eller begge sådan set. Har også minitrimmeren.

Jeg skiftede faktisk kun fra Moser, for at få en ledningsfri - som bonus larmer Bjaf en hel del mindre og vejer også mindre smiley

• #13   27. feb 2024 Tak Solvej og Erika smiley

Kommentér på:
Erfaringer med fønbørste og klippemaskiner

Annonce