{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.941 visninger | Oprettet:

Hundefløjte?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået og tænkt på at bruge en hundefløjte, men jeg aner helt ærligt ikke hvordan!! Hvordan skal jeg gribe det an når jeg skal lære mine hunde at komme ved fløjten?

Jeg synes jo det kunne være smart at bruge den til indkald, men jeg ved ikke om det er sådan noget den er velegnet til.

Det kan godt være det lyder lidt dumt, men der må da være nogen som har erfaringer med den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefløjte??
  • #2   10. okt 2007 Når du skal starte med, at lære din hund indkald på fløjte, så starter du med at gå med den i line.

Du giver to fløjt hurtigt efter hinanden - (det er meget vigtigt at du gør det ens hver gang, altså det skal lyde ens) og giver hunden en godbid, når hunden reagerer ved at kikke op på dig når du fløjter indkald, så kan du øve det i lang line og senere helt uden line.

Sørg for at have nogle rigtigt lækre godbidder til hunden, de skal virkelig være værd at gå efter :-))

Jeg bruger altid fløjten, når jeg slipper mine hunde løs - mine kan jo også sætte sig 2 -300 m ude i terrænet på fløjten - hertil bruger jeg et laaaang fløjt :-))

• #3   10. okt 2007 Kennel Flatrunner Hvordan skal jeg gribe det an i indlæringen af fløjten - for hunden skal vel lære at den betyder noget eller hvad? Skal man bare fløjte og så håbe på at hunden reagerer?

Jeg søger lidt en quickguide til fløjten (f.eks. som med indlæring af klikker hvor klik-godbid 10 gange og så forstår hunden som regel hvad det betyder)

• #4   10. okt 2007 Gitte. præcis jeg kan heller ikke undvære min - hundene ved jo dårligt hvad de selv hedder, hvis man er kommet hjemmefra uden og modsat har jeg aldrig en døv hund på fløjten, hihi

• #5   10. okt 2007 Ulla Super det må jeg da straks prøve i morgen når vi skal ud og gå (er på arbejde nu) Det er lige sådan noget jeg leder efter - helt konkrete øvelser til hvordan jeg gør smiley

• #6   10. okt 2007 Bodil. fordi du så er fri for at stå og skrige dig totalt hæs i stormvejr :-)) og så hvis hunden feks er langt ude på en mark, vil den ikke kunne høre din stemme, men fløjten rækker flere km ud :-))

• #7   10. okt 2007 Bodil Det er som Ulla skriver at jeg synes det kunne være rart at have noget der virker uden at stå og skrige efter en hund i modvind (vi bruger rigtig meget tid på stranden smiley

Og så også fordi jeg godt kan lide at have flere værktøjer at bruge.

Kan man bruge det samme fløjt til to hunde, eller skal man gøre det forskelligt fra hund til hund?

• #10   10. okt 2007 Bodil. ikke i stormvejr smiley og dertil kommer at det lyder pænere med et par fløjt, end hvis folk står og råber og skriger efter en hund der ikke kommer.

Dertil kommer, at hunden ikke kan høre på fløjten, hvis du nu står og bliver utålmodig eller skide sur over at den måske ikke lige kommer første gang.

Jeg behøver hvis ikke at sige, at indkald altid skal roses/belønnes og aldrig må være negativt *SS*

• #12   10. okt 2007 Jeg bruger de samme signaler som Flatrunner - og bruger også samme fløjte til alle mine hunde ink. min datters, som også har lært det. :-))

• #14   10. okt 2007 Bodil denne tråd her, handler hvis ikke om hvorfor vi IKKE skal bruge en fløjte - men om hvordan man BRUGER en fløjte.

• #16   10. okt 2007 Jeg er meget glad for min fløjte:o)
    Har indlært det på samme måde som Ulla....

• #17   10. okt 2007 Flatrunner Jeg har ikke købt fløjte endnu så har du et link?

Lige et andet spørgsmål - hvis nu begge mine hunde har lært at 1 fløjt betyder plads ved mig og de begge er løse og jeg f.eks. kun vil have Zanto ind til mig. Kan det lade sig gøre?

• #19   10. okt 2007 Jeg er også meget glad for min fløjte:o)
    Har brugt samme indlæringsmetode som Ulla

• #20   10. okt 2007 Jeg fik at vide at det er bedst med to fløjt

• #22   10. okt 2007 Flatrunner jeg bruger også min egen lyd, for jeg kan sku ikke lave den der faldende lyd til sit hihi

Men som du også skriver, så bestemmer man jo også selv, hvordan man fjøjter, bare det betyder det samme hver gang. smiley

Team lalleglad. Dejligt at også du syntes at en fløjte er en god ide :-))

• #23   10. okt 2007 Ih hvor godt - jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang. Vega er ekstrem modtagelig overfor klikkertræning så fløjten vil sikkert også være et hit.

• #24   10. okt 2007 Rikke. Ja det vil hun helt sikkert - skriv og fortæl hvordan det går ikke ? - og lige et godt råd mere, hvis du en dag syntes at din hund er blevet lidt døv på fløjten, så prøv at skifte godbidderne ud med nogle andre :-))

• #25   10. okt 2007 Ok læste bare det var lettere for hunden at opfange 2 fløjt til indkald

• #26   10. okt 2007 Ja jeg er også glad for fløjten til mine to jack russell terrier.
    Den ene er jo så ulydig at han helst kun kommer når jeg fløjter på ham, men det må jeg jo nok lave om på

• #27   10. okt 2007 Bodil det er helt ok, at du ikke vil bruge en fløjte, men tråden handler altså ikke om, hverken for eller imod brugen af fjøjte - det handler om hvordan man lærer hunden at komme på fløjten.

Det er også muligt, at du ikke syntes at det lyder pænt - men hvis du ligesom både Flatrunner og jeg går på markprøver og træning med din hund - så ville du nok syntes at det lyder pænere, at hver mand har sin fløjte, til at dirigere hunden rundt ude i terrænet med, (hver fløjte har sin lyd, som hunden kender) i stedet for 10 mand der står og råber til hver sin hund om, hvad den nu skal gøre, jeg tror også at hundene foretrækker en fløjte her :-))

Kommentér på:
Hundefløjte??

Annonce