{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.098 visninger | Oprettet:

Dværg eller miniature gravhund? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg håber der er nogle eksperter i gravhunde her, for jeg har lige et par spørgsmål om deres race.

>Hvad er forskellen på dværg og miniature? Jeg ved godt at det er størrelsen, men hvor meget?

>Og er der forskel på deres sind?

>Er der nogen fordele eller ulemper ved at vælge den ene frem for den anden?

>Og er det rigtigt som man hører at de er meget arrige og gør meget og svære at opdrage?? Eller er det bare "dårlige rygter"?

Håber der er nogle der vil hjælpe mig med mine spørgsmål..

Mange hilsner fra *Atlas* smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværg eller miniature gravhund?
  • #1   11. okt 2007 Tja vil ikke ligefrem kalde mig ekspert, men kan da svare på, at de jo er opdrættet til at gå efter en ræv ned i graven. Og i gravkonkurrencer, så er det vist et rigtig dårlig tegn, hvis der ikke gæffes hele tiden, hunden er nede.

    Så de bliver kort sagt opdrættet til at være selvstændige og larmende. Så det kan jo godt munde ud i at de bliver arrige (selvstændighed kombineret med lav og larmende?!), og svære at opdrage (selvstændighed igen kombineret med jagthundens instinkter)

    med hensyn til størrelsen? Den kan ses i standarden


  • #2   11. okt 2007 Grunden til at jeg spørger er at jeg igennem lang tid har tænkt på at få sådan en hund, men er meget i tvivl om den vil kunne passe ind i vores hverdag, for vi er jo alle forskellige og har forskellige behov..
    Jeg har selv en dejlig schæfer, jeg jeg laver meget aktivering med.
    Men jeg vil ikke stå med en hund, som jeg ikke kan give det den behøver hvis i forstår.. Så jeg er lige i gang med en masse insamling af information af racen osv.
    Så jeg er sikker på at det er det rigtige at gøre, hvis man nogen sinde finder ud af det smiley


  • #4   11. okt 2007 Vil mene det er en skrøne at de gør mere end andre hunde. Nu kan det tælles på én hånd de gange Diva har åbnet munden for at gø. Så vil bare tro at gravhunde er forskellige ligesom alle andre racer, nogen gør meget andre gør ikke - det kommer i øvrigt også meget an på hvordan hunden opdrages. Og at de er sværere at opdrage end andre hunde, ja det er en gang pis. Men de har en stærk vilje, så til tider handler det bare om at være stædig.

    Og det er helt korrekt at de små lavbenede hunde har en stor udholdenhed, har aldrig oplevet at de kan køres trætte på en tur.

    Mig bekendt er der ingen forskel i sind alt efter størrelse. Er vókset op med standard-gravhunde, og har nu en dværg. Synes dog hun er lettere at tage med sig, for selvom standard er større, er den stadig for lille til at løbe ved siden af en cykel, og lige tung nok til at sætte i cykelkurven. Diva har derimod den perfekte størrelse. Hun er med mig stort set alle steder.


Kommentér på:
Dværg eller miniature gravhund?

Annonce