443 visninger
|
Oprettet:
kunstigt befrugtet....?????? {{forumTopicSubject}}
Hej vil høre om der er nogen derhar prøvet kunstigt befrugtning..? eller ved noget om det...???
Det er på grund af der er en der vil parre med Jake men hun bor helt over i Jylland..! SÅ det er lidt laaangt at tage afsted helt fra Kbh :o(
Så snakkede hun om en kunstig befrugtning ,
men er der nogen der ved hvordan så noget forgår..?
Og hvad gør man med hanhunden for at få sæd..?? *LOL* :o)
HÅBER der nogen der kan hjælpe .
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.370
Kunstig befrugtning er det samme som en insiminering , hvilket IKKE er noget man selv skal give sig i kast med , hvis ikke man har kendskabet til det . Selve befrugtningen foregår ved , at man fører en sonde ind i skeden på tæven og sprøjter hanhundens sæd derop . Hanhunden " leger " man med ; ) til denne har sædafgang , og dette samler man op i et sterilt glas som kan fås på apoteket . Når i bor så langt fra hinanden , er det vigtigt at sæden er afkølet , når man modtager den , da sæden ellers dør undervejs , samtidig skal det gøres meget forsigtigt , og derfor BØR / SKAL i lade en dyrlæge gøre det . Sæden skal jo samtidig transporteres , og da dette sikkert ikke kan gøres med post , bliver man nødt til at lade et kurerer firma gøre dette , så jeg kan forestille mig , at dyrlæge samt transport meget vel bliver dyrere end at køre derover selv . Derfor vil jeg klart anbefale at hanhunden bliver kørt derover , og at i lader det ske på naturlig vis . Skulle i vælge at køre derover , så lad tævehunden teste for ægløsning , så i ikke kommer til at køre forgæves .
Håber det kunne hjælpe dig lidt ....
apr 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 276
Det ender nok med vi må en god tur der over eller så bliver det alt for besværligt og dyrt, Og slet ikke når vi ikke har forstand på det
Kan tæven få taget en æggeløsning´s test..? Siger den så hvilken dag tæven er klar...? Ved ikke helt hvordan der fungere :o)
jun 2005
jun 2005
apr 2005
Men elleres rigtig mange tak for hjælpen
jun 2005
apr 2005
kunstigt befrugtet....??????