{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Så fik vi det nye halsbånd {{forumTopicSubject}}

Jeg var jo på udkig efter noget cool/smukt til vuffen, men dem jeg kunne lide var altså lige lovligt brede.. altså så stor en tæve er hun jo heller ikke.

Der var en der foreslog hundeknytteriet, og vupti, der var flere som bare var lækre. Jeg endte med noget tøselir, både i design og farver.

Og I skal da ikke snydes for prinsessen iført sit nye lir


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik vi det nye halsbånd
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #1   25. apr Jeg synes, det er så sjovt med tråde om halsbånd - tænker gerne på, hvilke jeg selv ville vælge, hvilke der er flotte, sjove, anderledes osv - HVIS det altså var, at jeg havde hunde, hvor man kunne sådan SE halsbåndet smiley

    Kan nogen se, at jeg har betalt en halv formue for lækre rundsyede læderhalsbånd, der matcher hundenes farver? Nej vel? smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #2   25. apr Jeg går allerede og drømmer om, hvilken farve jeg gerne vil bruge, hvis jeg skulle være så heldig at få hund igen smiley
    Og jeg aner ikke engang om det bliver en stor eller lille, hanhund eller hunhund smiley


  • #3   25. apr 1) du skal huske at give dem halsbånd på før du tager billeder smiley

  • #4   26. apr Det er bare lidt sjovere at købe fine halsbånd når man har kortpelsede hunde smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #5   26. apr Det kan jeg kun være enig med dig i, Mette.
    Jeg købte på et tidspunkt sådan nogle lyshalsbånd til brug i mørke. HA - som om man kan se det mindste lys fra et halsbånd, der er gemt væk i pels smiley


  • #6   26. apr Min afdøde veninde med Finske Laphunde havde fuldstændig samme issue som dig Isabelle smiley Det lykkedes hende aldrig at finde fx et halsbånd med lys der gav nogen som helst form for mening. Det var noget med at hænge en lille lygte i en forholdsvis lang snor der nåede ud gennem pelsen. Men så kunne man jo kun se lygten når hunde havde fronten til en og de faldt også altid af fordi snoren med lygten hang fast- Til sidst opgav hun det med lys og reflekser på hundene. Seler blev også prøvet, men de forsvandt også ind i pelsen. Men pyt for hund boede et sted hvor det eneste årsag til at sætte lys på sin hund var at man selv kunne se hvor den var smiley

  • #7   26. apr Jeg har stort set altid lavet mine hundes halsbånd selv og kan helt sikkert skrive under på, at det er noget sjovere at lave halsbånd til whipperne end til de langhårede dværg gravhunde jeg har haft smiley



    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #8   26. apr Jeg prøvede også det med orbic-lygter på en sele. Dem kunne man heller ikke se. Jeg nåede at bruge en del penge, inden jeg opgav projektet smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #9   26. apr Super flotte halsbånd, Kirsten smiley
    Heldigvis må jeg så nok erkende, at jeg rent faktisk finder hunde smukkest helt uden andet på end pels smiley


  • #10   26. apr Isabelle, Tak smiley det gør jeg også og mine har også kun halsbånd på, når vi er på tur smiley og heldigvis behøver de heller ikke dækken, når de styrter rundt på vores egen matrikel, så selv om vinteren kan jeg nyde dem in natura smiley

  • #11   26. apr Iiihh hvor er det altså nogen flotte halsbånd Kirsten - elsker dem smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #12   26. apr Mht dækken og whippet, Kirsten: Jeg møder ofte en lille gruppe whippets på mine ture, og de har sådan cirka altid dækken på. Gad vide hvorfor, hvis dine klarer sig fint uden.

  • #13   26. apr Tak Mette smiley

    Isabelle - Godt spørgsmål, der kan nok være flere forklaringer.

    Hvis de går i snor er det noget andet, end når de løber frit, når de ikke selv kan sætte tempo, fryser de nemmere.

    Nogle bruger en tynd trøje også om sommeren, for at undgå rifter fra grene og lignende. Whipperne har meget tyndt skind og får let rifter, specielt hvis de løber gennem krat og lignende. Mine færdes så meget på vores egen matrikel, at de kender hver en busk og hver en græstot, så risikoen for rifter er ikke så stor hos dem, for de brager ikke igennem, hvor grenmassen er tæt.

    Der er forskel på pelskvaliteten hos de enkelte individer, her fryser Daisy og Bellis hurtigst, de har silkeblød pels, som består af ultra korte hår, der overhovedet ikke skyr vand.
    Tilla og Akka, fryser stort set aldrig, de har en grovere pelsstruktur og bliver kun rigtig våde, hvis det virkelig regner, ellers preller dråberne bare af og så er der Bianchi som ligger midt imellem de andre.

    Og endelig, så er der nogle, der bare elsker, at klæde deres whippets på tror jeg smiley


  • #14   26. apr Mht dækkener så tænker jeg også at der er forskel på pelsen hos selv korthårede hunde smiley Min gamle Dobermann Perle havde dækken på konsekvent når hun var ude en meget stor del af året. Hun frøs virkelig hurtigt og var ikke spcielt glad for at være ude hvis det var koldt og hun ikke havde fået dækken på. Penny er helt anderledes. Hun kan sagtens rende ude uden dækken også om vinteren bare hun er i bevægelse. Forskellen på de to er at Pennys pels er noget tættere end Perles var. Penny har fx også pels på maven. Perle var helt skaldet på maven.

  • #15   26. apr Mette - Tilla og Akka har også pels på maven, hvor Bellis og Daisy er ret nøgne, deres pels øvrige steder er meget tæt, men vandsugende

  • #16   26. apr Synes det er helt vildt tankevækkende at man ser racer med pels, feks min egen race, Schæferen, med dækken, når så dine ikke fryser ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #17   27. apr Jeg tror, at sådan cirka 98% af de whippets jeg møder har dækken på - og er løse. De fræser også rundt udenfor stierne, så det kan sagtens være for at beskytte dem mod grene ol. at dækkenerne er på.

Kommentér på:
Så fik vi det nye halsbånd

Annonce