{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Bider i tapetet {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Det er længe siden, jeg har været aktiv herinde, men jeg har fået en skøn tervuerenhvalp på nu 6 mdr.

Luna er alene-hjemmetrænet og har ikke tidligere haft problemer med at være alene hjemme ... Men!

Nu har hun fået en rigtig dårlig vane ??

Hun startede med at gumle lidt på dørkarmene i køkkenet. Herregud, det kunne vi leve med, og hun var jo kun få måneder gammel.

Så lukkede vi hende på badeværelset, mens hun var alene hjemme, fordi vi var bange for, hvis hun kom til at bide i ledningerne. Der ødelagde hun vores vaskeskab.

Vi fjernede ledningerne i køkkenet, og flyttede hundene tilbage dertil. Hun gik tilbage til at gumle i dørkarmene, og fik så fat i tapetet. Der startede så en ny leg ... Som åbenbart er virkelig sjov!
Og nu ser køkkenet sådan ud (se billede).

What to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i tapetet
  • #1   28. apr Mindre alenetid og mere aktivering?
    Anderledes aktivering?
    Noget at gnave i?
    Et andet sted at være alene?

    Det er en arbejdende race. Årsagerne til adfærden kan være mange forskellige, og løsningerne ligeså.
    Højaktive racer har stor tendens til at være kreative i modningsfaserne.
    Lumi havde en periode som lille, hvor hun tog tapeten i bryggerset. Vi gav hende adgang til sofaen, og det stoppede. Hun kunne ikke lide at være lukket væk, trods de andre hunde var der også.
    Dernæst kom en fase, hvor hun stjal alt nyt - Alt fra ipad-cover til papkasser blev trevlet. Hun fik tilbudt oceaner af tyggeting for at forebygge.
    Nu er hun to år og adfærden er så godt som forsvundet. Hun er blevet aktiveret efter alle kunstens regler altid. Kun tiden har gjort en forskel. Medfødt energi giver bare nogle udfordringer.
    I rigtigt mange situationer er mængden eller formen af stimulering årsagen til alene-hjemme-udfordringer, så start med analyse og vurdering af hundens dagsprogram og måden at aktivere på før alenetid.


  • #2   29. apr Helt enig med Malene - kig på hvordan jeres unghunds hverdag generelt ser ud (list det evt. herinde, så har vi andre HELT sikkert en masse input)

    Og med den race skal I nok tænke lige dele motion (ud og strække ud og spurte igennem) og mental stimulering (Næsearbejde, lydighed, tricks osv.)


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.565
    #3   29. apr Undskyld for at gentage en historie, jeg HAR fortalt tidligere - men den er relevant smiley

    Jeg mødte en ung kvinde med en lækker husky for nogle år siden. Da jeg spurgte til hundens aktivitetsniveau svarede hun lakonisk: "Det er min mand, der træner ham. Han er i USA for tiden, så nu har vi ingen sofa!"
    smiley


  • #4   29. apr Hihi Isabelle smiley
    Og så er huskierne ikke engang slemme sammenlignet med racer med det ekstra lille kapouw. Mine renracede har været vand sammenlignet med Lumi smiley Her er vi godt nok blevet udfordret på tålmodigheden.
    Hvis man hænger i, og gør det nødvendige arbejde, bliver tingene heldigvis bedre med alderen. Men det kræver jo man handler. Ellers bliver intet anderledes.


Kommentér på:
Bider i tapetet

Annonce