{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Dobbeltænder og forsikring {{forumTopicSubject}}

Min skønne vovse skal have hevet sine dobbeltænder ud. Men forsikringsselskabet har afvist at dække dette. Da det er forventet og derfor ikke en skade eller sygdom.
De siger også at jeg vil få svært ved at finde et andet selskab der dækker.
Jeg blev mildest talt dybt skuffet.
Gode råd og erfaring vedr. dette søges.
Hvis det har nogen betydning er Topdanmark mit forsikringsselskab.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobbeltænder og forsikring
  • #1   8. maj Agria dækker, men andre gør ikke. Sådan er det, når man tegner en forsikring - pris og dækning hænger tit sammen.

  • #2   8. maj Hvis jeg var dig ville jeg se om jeg ikke kunne skifte til et andet selskab. Jeg har selv topdanmark til Lucky, og det er ikke fordi de ikke har dækket det de skulle i hans liv, men de er godt nok blevet slemme til at sætte selvrisikoen op og dækningen ned de sidste år. (udover at de gør det i forbindelse med at hunden bliver ældre, jeg ved dog ikke om de stadig gør dette).
    Jeg har agria på Teemo, og har ikke noget at sætte en finger på, men har heller ikke brugt dem ret meget. Jeg ved der er mange delte meninger uanset hvilket selskab man har, der kan også være race forskelle.

    Agria dækker fjernelse af hvalpetænder, men jeg ved ikke om det kun er ved hvalpe der er blevet meldt ind imens de er små, mener det skiller omkring 12 uger? det er i hvert fald med i deres "altid race" pakker. Men det kan du jo ikke bruge til så meget nu. Tvivler på der er forsikringsselskaber der vil dække det, når den har problemet inden den bliver skrevet ind.


  • #3   8. maj Ingen forsikring dækker et problem, der var til stede ved tegning af forsikringen. Du kan derfor ikke skifte nu og få dækket tænderne.
    Så du har kun muligheden at betale selv.
    Næste gang læser du vilkårene grundigt før du vælger selskab.
    Meget få selskaber dækker i øvrigt fjernelse af mælketænder.


  • #4   8. maj Jeg havde Alm. Brand til min Boston Terrier og hun havde nøjagtig samme problem da hun var hvalp.
    Det dækkede de heller ikke.
    Plus hun fik trukket nogle ekstra tænder ud i undermunden i kæben, i samme omgang, da de ville give problemer når hun blev voksen sagde dyrlægen. Det dækkede de heller ikke.

    Tror ikke der er ret mange der dækker det, desværre. Og er ret sikker på at det heller ikke vil dække ved en ny forsikring nu problemet allerede er der.


  • #5   8. maj Nej, selvfølgelig er der ingen der dækker, hvis man skifter selskab EFTER problemet er opstået.

    Jeg forstår ikke hvorfor folk vælger et forsikringsselskab, og så bagefter brokker sig over dækningen. Det står jo for pokker i vilkårene, og der er en grund til at Agria og Dyrekassen er dyrere end hos de almindelige forsikringsselskaber.

    Min hund har fået fikset mælketænder på opdrætters forsikring, og derefter en skæv tand via min forsikring. Begge i Agria. Ja, jeg betaler en lille formue for forsikringen, men til gengæld har de ALDRIG afvist at dække noget som helst smiley


  • #6   8. maj Langt de fleste selskaber dækker enten slet ikke tænder eller det er noget ekstra man kan tilkøbe (ud over hvis det er tandskader som følge af ulykke e.l. selvfølgelig).
    Agria dækker tænder, men selvfølgelig kun hvis den tegnes før problemerne, så på nuværende tidspunkt kan du ikke gøre så meget andet end at betale.

    Min forsikring dækker ikke tænder - det viste jeg godt, da jeg tegnede den, det er jo en risikovurdering man må lave, når man vælger. Helt som når man kigger på, hvad de måtte have af undtagelser for race osv.
    - jeg var så så "heldig" at Stens flotte, korrekte bid som 9-ugers, blev til et overbid, der krævede kroneforlængelser mm. Men sådan er det jo, man har jo forhåbentligt læst betingelserne og truffet et valg ud fra dette.


  • #7   13. maj Som udgangspunkt dækker en forsikring pludselig opstået skade og sygdom. Udtrækning af dobbelte hjørnetænder hører ikke i den katergori. Jeg tror simpelthen ikke at man kan finde nogen almindelige hundesygeforsikring der dækker den slags. Det er uhyre almindeligt på tværs af alle racer. Som regel er det heller ikke nogen specielt dyr operation.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.615
    #8   13. maj Jeg er meget enig med Anne, og det hedder jo FORsikre (ikke EFTERsikre) smiley
    Også jeg valgte Agria p.gr.af dækning - og valgte høj dækning (små 50.000 kr.). Det koster selvfølgelig.
    Jeg har forsikring til høje uventede udgifter - og har lige sendt en regning på 34.000 kr. til Agria.
    Tidligere har de dækket akut kejsersnit uden mindste problem - kun med venlighed og hjælpsomhed.


  • #9   13. maj Som flere skriver, Agria dækker nok som den eneste forsikring, de er dyre, men man får i mine øjne rigtig meget for pengene.
    Noget helt andet er at dobbelt tænder er noget rigtig mange dyrlæger tjener kassen på, mange vil fjerne dem allerede i 5-6 måneders alderen! Det betaler sig at have is i maven, jeghar aldrig fået fjernet dobbelt tænder på mine, de har tabt dem i løbet af et par måneder og ingen har fået fejlbid eller andre problemer, selv om dyrlægerne elsker at råbe om om det smiley


Kommentér på:
Dobbeltænder og forsikring

Annonce