{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsjournal
  • #1   8. jun Jeg tror ikke at der findes en fortrykt journal, som kan leve op til alles ønsker. Nogle laver deres egen “tabel”, og har et felt til basisoplysninger (vejrforhold, forstyrrelser, hvilke momenter der er fokus på osv).

    Det er for omfattende for mig, så jeg har en klassisk kina-bog, hvor jeg fra den ene ende har notater om eftersøgning/rundering, og fra den anden ende har notater om bidearbejde. Jeg skriver kort om vejr (temperatur er ret relevant ift. eftersøgning) og andet relevant, og beskriver så punkt for punkt hvad der er trænet - hvilke momenter der var fokus på, hvad planen var (som typisk er lagt efter forrige træning, og derfor står på forrige side i bogen) og om planen lykkedes. Og så slutter jeg med en evaluering og en plan for næste træning.

    Så på den ene side beskriver jeg dagens træning, og på næste side beskriver jeg planen for næste gang. Så er det bare at tjekke sidste træning, når planen for næste træning skal lægges smiley

    Jeg har forsøgt mig med alle mulige fortrykte, både egne og nogle jeg har fået af andre, men det bliver for stramt for mig.

    Ellie åd i øvrigt den første af mine træningsdagbøger smiley Så et fif kan være at lægge den uden for hundens rækkevidde smiley


  • #2   8. jun Jeg mener i øvrigt at nogle herinde, som træner mod HTM og LP, har sådan en fortrykt seddel, hvor der krydses af hvilke øvelser der er trænet og på hvilket niveau Måske nogle af dem kan inspirere dig lidt.

  • #3   9. jun Tak for tip, Anne! Måske jeg bare skal ud at skaffe en kina-bog smiley

  • #4   9. jun Jeg fandt en rigtig god notebog med faner i hos Tiger. Tror den havde 10 "afsnit", men jeg klippede bare nogle ud, da jeg ikke skulle bruge 10. så er det nemt at finde det jeg skal bruge, der er et afsnit til hver hund, og så noget fælles og andet træningsrelateret. smiley
    Med 3 hunde.


  • #5   9. jun Der findes flere færdigtrykte og jeg synes det kommer lidt an på hvad og hvordan man træner.

    Lige nu bruger jeg den fra nolimitobedience til min ene hund - der arbejder vi mest med miljø, motivation og fokus for tiden og det synes jeg den er god til. Der er plads til at tegne baner ind, at lave lister over hvilke øvelser der skal trænes i forskellige situationer mm. Jeg kan godt lide deres bane-koncept, så den er god til det.

    Til min freestyle-hund er jeg glad for en tysk notesbog lavet til dogdancing. Link herunder, sammen med bøger flere andre til andre sportsgrene https://www.hundesporttrainingstagebuch.de/product-category/trainingstagebuecher/
    Den er god fordi der er mulighed for at lave noter til den en nkelte træning + noter til programmet, plads til at tegne programmet mm.


    Jeg har også prøvet den fra HUnd360 - de har også flere forskellige til forskellige sportsgrene, men synes ikke den lige passer til mig.


    Og så er der jo den gode gamle notesbog - sådan en bruger jeg til min tredje hund. I den skriver jeg planer for enkelte øvelser, noter om de enkelte træningsgange, noget jeg evt skal huske til næste gang osv.

    Jeg vender som regel tilbage til notesbogen - der kan pladsen bruges til præcis det jeg har brug for lige nu.
    SÅ jeg vil starte med en notesbog der passer i størrelse til træningstasken og bruge den mens jeg overvejede hvad behovet er.



Kommentér på:
Træningsjournal

Annonce