{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Erfaring Karlslunde {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med Karlslunde (evidensia)?

Lang historie kort.

Luna gik i krampe/fik anfald igår eftermiddags, hvor hun hævede op ved venstre øje og mistede kontrollen over kroppen/gik som en fuld.

Vi var først ved egen vagtdyrlæge, men hendes kompentencer rakte ikke - så vi blev sendt videre.

Luna havde nok 15-20 anfald indenfor 1,5 time....
Vi har en times kørsel til Karlslunde og da vi er ca 30 min derfra stopper anfaldene og hun slapper af og bliver mere og mere normal. Hendes anfald varer Max 2 min af gangen - er mest tilbøjelig til at sige 1 min.

Hun går dog stadig lidt skævt hos Karlslunde, men de laver "bare" en klinisk undersøgelse og siger at nogle hunde får kramper, andre gør ikke.
Jeg nævner hun har haft en flåt på hagen pg området er lidt hævet, om hun så ikke skal tage blodprøver. Dette mener hun ikke er nødvendigt og kan vente til mandag.

De siger vi skal tage hjem og komme igen, hvis hun før flere anfald. Her spørger vi så ind til hvorfor hendes øje så hævede og hun gik så underligt. Pludselig ændrer hun mening og Luna skal overnatte til mandag og i MR skanner. Hvilket jeg følte var overkill, da hun på det tidspunkt er 100% sig seæv igen. Luna får noget krampemedicin og vi får også noget med hjem.

Jeg vælger at tage hende med hjem, da jeg ikke føler mig tryg ved at efterlade hende. Jeg er også bange for at det vil stresse hende for meget.

Vi skal op og have taget blodprøver på mandag.
Har i oplevet nogle ligende symptomer og hvad er jeres erfaring med evt udredning?
Prisen har ingen betydning. Jeg skal bare have en rask hund igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring Karlslunde
  • #1   9. jun Evt kontakte Christina Gulløv. Hun er super dygtig til hunde med epilepsi … udredning osv.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.153
    #2   9. jun Jeg har ikke forstand på problematikken, men da jeg var på Karlslunde med en syg hund en aften for en del år siden, var behandlingen under al kritik.

  • #3   9. jun Tak Louise!
    Må lige se hvad hendes blodprøve viser smiley


  • #4   9. jun Isabelle, jeg vil også sige jeg var sindsygt skuffet og følte at jeg de synes jeg overreagerede med Luna. Dét var virkelig voldsomt og jeg var sikker på at jeg aldrig fik hende med hjem igen.
    De lavede kun en klinisk tjek af hende, hvor jeg savner man prøver at gøre lidt mere for så ung en hund.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #5   9. jun Aldrig aldrig Karlslunde igen.
    Det dårligste og dyreste hospital til dyr ever.
    Enig med Louise, Christina Gulløv i Fårevejle er vejen frem med jeres problematik.


  • #6   9. jun De sagde til mig at man ikke kan udrede for epilepsi før man har prøvet alle andre behandlinger først. Så efter deres hovede, skal hun både i CT scanner og MR...
    de ville have 20.000kr for at beholde hende til mandag og det var UDEN nogen former for behandlinger, de ville komme oveni


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #7   9. jun Få hende hjem og ring til Gulløv imorgen når de åbner. Klinikken hedder Dit Dyr mener jeg.
    Karlslunde er en pengemaskine og intet andet.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #8   9. jun Ingen erfaring med Evidensia Karlslunde og får det forhåbentlig heller ikke. Jeg holder mig langt væk også i vagt, det samme gør sig gældende for Evidensia Næstved smiley

    Jeg krydser alt hvad der kan krydses for Luna smiley

    https://dit-dyr.dk/


  • #9   9. jun Jeg kender dem ikke men jeg kan fortælle at min chef ser flere flåtbårne sygdomme end før i år sammenlignet med sine tidligere år som dyrlæge (20)

    Diffuse symptomer fører derfor altid til en blodprøve og derefter er det vigtigt at dyrlægen selv kan teste straks og ikke skal sende prøven - for det er der ikke tid til er vores erfaring. Den antibiotika der bruges ved flåtbårne sygdomme er en anden. Uden blodprøve og svar hurtigt kan man derfor ikke være sikker på at man behandler korrekt

    Dette er holdningen hos os
    Der havde vi tager en blodprøve som det første

    Håber du finder en god løsning for din hund - og at det forhåbentlig ikke er alvorligt


  • #10   9. jun Jeg har hende hjemme. Ville ikke efterlade hende. For hendes anfald stoppede inden vi nåede derop og hun blev "normal" igen. Jeg forstår bare ikke at de ikke i det mindste tog blodprøver, for et eller andet er jo galt med hende.

  • #11   9. jun Altså det er rigtigt nok, at epilepsi er lidt en udelukkelsesdiagnose. Der findes ikke én test, der sådan lige med et snuptag kan give en sikker diagnose af det.
    Men derfor behøver man jo ikke starte med den absolut dyreste "testpakke" først, hvis der er andre sandsynlige diagnoser, der er relativt simple at teste for.


  • #12   10. jun Jeg har aldrig været på Kalrslunde, men har hørt meget dårligt. Jeg bruger Ølby når det er i vagten. De er heller ikke billige, men har aldrig oplevet nogle problemer.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.153
    #13   10. jun Da jeg var på Karlslunde med Kela, ville de også beholde hende til en overnatning. Jeg spurgte til, hvad de kunne/ville gøre for hende, som jeg ikke selv kunne. "Ingenting," var svaret.

  • #14   10. jun Jeg har måtte bruge Karslunde en enkelt gang da Perle fik en gevaldig gang blodig diarre en lørdag aften. Jeg havde ikke rigtigt lyst til at se tiden an helt til mandag. Hun var i forvejen i behandling med smertestillende pga en brækket tå. Og jeg gætter på at det var det smertestillende hun ikke kunne tåle (metacam). Jeg betalte en masse penge for ingenting hos en ung og meget uerfaren dyrlæge, der ikke turde gøre noget som helst fordi jeg sagde at hunden var på smertestillende pga en brækket tå. Næste dag tog jeg til Faxe - også i vagten - og fik hende smertedækket med et andet præperat indtil jeg kunne komme til egen dyrlæge mandag morgen. Så Karlslunde var spild af tid og penge. Jeg 'plejer' (har brugt dem to gang til noget der krævede dyrlæge uden for normal åbningstid) at bruge Faxe og det gør jeg også hvis der skulle blive en næste gang.

  • #15   11. jun Jeg havde den sødeste og ærligste dyrlæge derude igår. Luna fik lavet den store blodprofil + prøver for flåtsygdomme. Alt meldte negativt. Luna er nu taget epilepsi medicinen og så skal vi afvente om hun kramper igen, for så skal hun i MR scanner. Noget tyder dog på at hun har spist/slikket noget giftigt

Kommentér på:
Erfaring Karlslunde

Annonce