Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skimmelsvamp og hunde
  • #1   16. okt 2007 Selvfølgelig kan de blie syge af det ligesom os...ved ikke hvad det hedder på engelsk

• #2   16. okt 2007 jaa det tror jeg sagens det kan.. det går jo i deres lunger, som det går i os menneskers..

• #3   16. okt 2007 Det hedder Fungi (det er navn for makroskopiske og mikroskopiske svampe)

• #4   16. okt 2007 tusind tak for jeres svar... så det hedder mold eller fungi.

men hvad menes der med at det går i lungerne? varigt eller kun så længe man bor i det?

Har aldrig oplevet det før og bor i det nu, kan mærke det på mig selv i form af sløvhed, hovedpine, ondt i øjne, hals og vejrtrækning, men ved ikke om Lupe er påvirket.... Hvad skal jeg holde øje med? Umiddelbart er hun ikke mere sløv end normalt

• #5   16. okt 2007 Fungis ukønnede formering sker ved sporer, og de kan indåndes (de kan ses på en agarplade, som et "pudderagtigt" lag over myceliet eller "rodlaget..."). Man kan dog ikke se den enkelte spore med det blotte øje. (Afslutningsprojektet af den teoretiske del af min laborantuddannelse var "Identifikation af Aspergillus og Penicillium", der begge er typer af fungi...)

Jeg ved at det er forskelligt hvor "farligt" de forskellige arter er, men jeg ved ikke hvordan man kan se at det påvirker hunde...

• #6   16. okt 2007 det er sundhedskadeligt både for dyr og mennesker

• #7   16. okt 2007 Vi står selv med samme problem lige nu... begge vores hunde er bleven syge af det... vi opdagde det ved at den lille fik en allergisk reaktion (staves)... han hævede i hele hoved, og udover det have han lige et par uger inden været rigtig syg, med opkast og feber, hvor vi så tog ham til dyrelæge og de begyndte så med at han nok have foder allergi, så han begyndte på allergi foder. Men så et par uger efter det fik vores anden hund det på samme måde, og den her gang viste vi at det ikk kunne være fodret da han fik det samme. hvor vi så begyndte at lede efter hva det så kunne være, og fandt så ud af at vi har en form for svamp på væggene. Og det er så en uge siden vi opdage det, og da det ikk er bleven fjernet endnu, regere de stadig på det, men feber, opkast og tynd mave... og dyrelægen kaldere der nældefeber, altså at de har udviklet en form for allergi over for det...
    håber det hjælper lidt smiley

• #8   16. okt 2007 Er man forresten mærkelig, hvis man siger at man godt kan lide skimmelsvampe (selvfølgelig ikke på væggene...)? smiley

• #9   16. okt 2007 mine venner der bor i hus fik også svamp i huset og de fik at vide de og dyrene skulle flytte ud med det samme indtil det blev lavet...

• #10   16. okt 2007 May-britt: Hvis du bor i det NU, så find noget andet så hurtigt som muligt. Det kan give allergi!

• #11   16. okt 2007 Ja burde vi os, men vi kender desværre ikk nogen der kan have os og vores dyr boende... så ved ikk lige hva ellers vi kunne gøre...

• #12   16. okt 2007 Og vi bor i lejlighed... og er i det meste af lejligheden... det enste sted det faktisk ikk er, er i stuen... :s

• #13   16. okt 2007 Jette: Som jeg lige "sagde" til Maj-britt, så find noget andet så hurtigt som muligt, eller få det behandlet NU, for jo længere i går i det, jo større chance er der for at i også udvikler allergi

• #14   16. okt 2007 Bare i boede i Nordjylland så kunne jeg have hjulpet...

• #15   16. okt 2007 Og eftersom sporerne er luftbårne, så er det sikkert også i stuen...
    Er det leje eller eje? Hvis det er leje, så skal det jo bare laves...

• #16   16. okt 2007 Karina: Ja vi ved det godt... men som sagt kender vi ingen der kan have os og vores dyr boende... :s

• #17   16. okt 2007 har samme problem som Jette.. Har ikke lige andre steder at flytte til desværre... men håber sandelig ikke det skader på længere sigt. tal for jeres indsigt og svar. jeg må vist sætte mig dybere ind i det

• #18   16. okt 2007 tak for jeres indsigt. ikke tal ;P

• #19   16. okt 2007 Det er leje vi bor i... og de ved det os godt... for de var oppe og kigge på det sidste mandag... men vi har ikk hørt noget fra dem siden... og når vi ringer til dem får man jo bare afvide at de nok skal gøre noget ved det... :s

• #20   16. okt 2007 Man kan sagtens risikere at udvikle permanent allergi.

Men held og lykke med det

• #21   16. okt 2007 Det er skadeligt på længere sigt desværre... Tror faktisk der på et tidspunkt var nogle programmer om det i tv'et... Ligesom det med den malin man gav gulvet...

• #22   16. okt 2007 may-britt: Ja vi har det på samme måde, men da vi allerede har været ude med hundene 5 gange på en mdr og kæresten har asma, så han kan jo godt mærke det... så har det jo allerede lagt sine spor her :s så pas godt på din hund... for er ikk sjov at stå med en hund der er syg på den måde... smiley

• #23   16. okt 2007 Jette: Hvis der ikke sker noget, er det så ikke Lejernes Landsforening i skal henvende jer til?

• #24   16. okt 2007 Jamen vi ved ikk rigtig hva vi kan gøre... smiley

• #25   16. okt 2007 Jette: Det er også noget af en lorte situation (for at sige det på godt dansk) i står i...

Men hvis udlejer ikke gør noget, så mener jeg det er Lejernes Landsforening i skal henvende jer til, eftersom det jo er sundhedsskadeligt.
    I kan jo prøve at se om i kan finde deres telefonnr, og så ringe til dem... Så kan de sikkert fortælle jer, om det er det rigtige sted og tidspunkt at rette henvendelse til dem

• #26   16. okt 2007 Takker, kan vi jo lige prøve, hvis de ikk snart tager sig sammen smiley

Men ja er en ret så træls situation at stå i... når man ikk rigtig kan gøre noget eller kender nogen der kan hjælpe. For er lidt svært at finde et sted at være i mens det står, på da der ikk er mange der lige har extra plads til to voksne, to hunde og to katte... smiley

• #27   16. okt 2007 Ja det er jo lidt af et følge i slæber med jer smiley

• #28   16. okt 2007 hehe, ja smiley
    Bliver os sjovt at se hva de vil gøre med os når de skal til at i gang med at lave det... for det er både køkken, badværelse, gang og soveværelse der skal laves... og hundene vil ikk kunne lade dem være da de MEGET gerne vil snakke... smiley og kan jo ikk have dem lukket inde i stuen i al den tid de skal bruge på det...

Kommentér på:
skimmelsvamp og hunde

Annonce