1.410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

A. B
A. B
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11

Normal vægt for labrador Normal vægt for labrador

Ja jeg ved godt man ikke kan sige 100% hvad normalt vægten er for en labrador men bare sådan ca. for min ”lille” han på 5½ mdr. er oppe på ca. 30 kg nu og han er på ingen måde tyk (se evt. billede på min profil) han er ”den gamle model” smiley og med stamtavle så det er heller ikke fordi der er noget større hund blandet i ham

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Normal vægt for labrador
  • #1   20. okt 2007 Jeg synes han ser meget meget fin ud!

Men jo, vægten lyder godt nok af lidt meget - er han høj?

• #2   20. okt 2007 Min gamle han labrador (også med tavle) vejede vidst ca36-38 kg da han var voksen. Jeg synes ikke din hund ser for tyk ud.

• #3   20. okt 2007 han er ca 51 cm over ryggen og han for Royal Canin det de har lavet til labrador hvalpe

• #4   20. okt 2007 Prøv at mål ham over skulderen - så kan vi sammeligne med den standard, som yuki manden har skrevet ;o)

• #5   20. okt 2007 det skal så sige at hans far også var meget stor uden at være tyk mener han var oppe på ca 45kg

• #6   20. okt 2007 jamen det var over skulderen ca 51

• #7   20. okt 2007 den er desværre ikke her inde

• #8   20. okt 2007 Yuki manden: han havde også kropsbygning og hovede som en Rot bare ikke lige så høj

• #9   20. okt 2007 vores lab Bertram er 5½mrd.da han var til Dr. Dyr D. 12/10-07 23 kg. der var han 5mrd 7dage sage Dr. Dyr han lå meget fint i vægten..

• #10   20. okt 2007 jeg kan prøve at skrive til ham jeg købte Rolex af og høre om han ikke kan få et billede af ham så kan jeg da sætte det på min profil

• #11   20. okt 2007 Jeg synes ikke det lyder underligt.
    Samson er også 5½ md og vejer ca. 28 kg. Ifl. dyrlægen er han i topform og han vil som slutvægt være på ca. 40-42 kg, så han er en stor dreng. Men det undrer mig ikke, for hans far har nøjagtig samme bygning.

• #12   20. okt 2007 Yuki,
    Jeg synes også det går stærkt, og var meget bekymret i starten om det skulle belaste hans led. Men har været hos tre forskellige dyrlæger for en sikkerheds skyld, og de siger den er ok smiley

• #13   20. okt 2007 Yuki,
    Fuldt ud forståeligt, og har selv været igennem samme mølle. Også en lab der voksede for hurtigt og som måtte aflives som 3 årig pga. gigt i bagbenene (Hun vejede så også omkr. 38 kg som 8 mdr).
    Samson får lidt mindre mad end det anbefalede, netop fordi jeg er bange for at han skal få problemer senere. Vi har prøvet forskellige fodermærker for at finde en balance samt konsulteret både dyrlæge og opdrætter.

• #14   20. okt 2007 Mollys trænere i hundeklubben siger at hun skal veje 18-23 kg
    Jeg synes 18 kg er for lidt, så nu vejer hun omkring 23-24 kg, det finder jeg meget passende.
    Bemærk hun er også en let type af hendes race, men jeg synes at labradorer skal holdes slanke, ellers er de ikke ret kønne.

• #15   20. okt 2007 Oscar vejer 32 kg og det passer perfekt siger dyrlægen....

• #16   20. okt 2007 Yuki,
    Helt enig, der er intet være end at se sin hund blive aflivet i så ung en alder, og bagefter vide at hvis man bare havde gjort det og det, så kunne det have været undgået.
    Nanna (Vores tidl. lab) blev fodret med Eukanuba og hun tog alt for hurtigt på. Da vi fik Samson var han også blevet fodret med Eukanuba, men det blev hurtigt skiftet ud.
    Vi er på Oliver's hvalp large breed nu frem til han bliver 6 mdr (og det fungerer bare så godt for os, han vokser meget mere "roligt" nu), så ryger han også på voksenfoder. Ellers har vi været på Royal Canin, Orijen og Acana. Det duede bare ikke for os smiley

• #17   20. okt 2007 Yuki,
    lol, begynd ikke at tale om katte, du skulle vide hvor mange foderprodukter jeg har været igennem med min Ugle (Ja, haha sjovt navn 8)) - alt fra Fakta mad (Ups) til special produkter til indedørskatte.

Har du også en Samson? Man må da lige smutter forbi så ;D

• #18   20. okt 2007 Orv ham Rolex er da lækker:-)

Men stor, ja:-)

Luna vejer pt. 27.7 kg og det er lidt over 2 kg for meget..

Men ved at der er kenneler, hvor hundene er meget tunge..

• #19   20. okt 2007 Min Harrison er omkring 70 cm over skulderen og vejer lidt over 40 kg, hvorimod Sally er en lille fis på 28,5 kg og jeg ved faktisk ikke hvor høj hun er:-)

• #20   21. okt 2007 Det kan godt være, men det går jeg nu ikke så meget op i

Kommentér på:
Normal vægt for labrador

Annonce