12.699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Taber hår rundt om øjnene Taber hår rundt om øjnene

I det sidste stykke tid er Balou begyndt at tabe hår rundt om øjnene, især de højre øje... Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvad det var og kan stadig ikke... I dag tjekkede jeg så hans øjne, som jeg plejer for at se om det var blevet bedre og for at rense partiet rundt om, da han jo ikke har hår rundt om øjnene vil det jo irritere at der er skidt og søvn i det... Jeg kan så se at det er blever værre... Altså ved det højre øje.. Hans hud er i det heletaget blever meget sart i bla hovedet hvor han også har kradset hul på sig selv... Ved så ikke om det har noget med det rundt om øjnene at gøre...
Er der nogen der har prøvet det samme eller nogen der ved hvad det kan være?
Har i nogle husmor råd der virker? Eller er dyrlægen den eneste løsning?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber hår rundt om øjnene
  • #1   23. okt 2007 Ville nok få lavet et check på ham og for mig lyder det som det måske er skab

• #2   23. okt 2007 Det kan være symptom på noget ret alvorligt (bla.a demodicose), og jeg vil anbefale dr. dyr for at få udelukket hårsækmider

• #3   23. okt 2007 Modstander...
    Da det lige begyndte snakkede jeg med dyrlægen... Godt nok pr telefon og jeg har osse selv læst om skab... Men udfra det jeg har læst og hvad dyrlægen sagde er det udelukket...

Men jeg havde osse hårsæk mider i tankerne...

Vores nabos hund har nemlig fået hårsækmider... Og har fået det after at have været på tur ide i Karlsgårde sø (Hvis I ved hvor det er) Det har Balou osse og det er kommet umidelbart efter i har været derude..

• #4   23. okt 2007 Det skal så lige siges at naboens dyrlæge ikke er 100% sikker på det er hårsækmider... Det har været på en kur nu her og skal se om det virker og så til tjek igen

• #5   23. okt 2007 *Marie E *

I det sidste nr. af Hunden, har de et stort tema ang. hårsækmider....På hvilket stadium og hvilken type det er. Det er meget godt beskrevet både i tekst og billeder....

Så måske du kunne låne bladet, hvis du ikke selv har det!!!!

• #6   23. okt 2007 Hedder bladet bare ''Hunden'' ?

• #7   23. okt 2007 Ja :Hunden. Det er DKK som udgiver det....

• #8   23. okt 2007 Men tror faktisk ikke du kan få bladet nogen steder....
    Kun hvis du er medlem hos DKK... Eller du kan låne det hos nogle du kender der er medlem og ligger inde med bladet....

• #9   23. okt 2007 Nææh kender desværre ikke nogen der er medlem...

• #10   23. okt 2007 Kan sagtens være allergi... Ugly mistede også hår om øjnene... se evt. på hans billede med slangen.

• #13   23. okt 2007 Ja, synes også du skal få tjekket ordentlig op omkring det.

Det er helt sikkert meget bedre at få set på det nu og evt. behandlet for det, det nu måtte være....

Venter man for længe, så udvikler nogle ting sig bare meget værre.....

• #14   23. okt 2007 Er der ikke noget om , at hårsækmider ikke smitter fra hund til hund..... mener at alle hunde har det i mindre grad.. og at det kan udvikle sig i sjælne tilfælde.

Det kan også være stress , hvis hunde/ katte taber hårene ved øjnene....

• #15   23. okt 2007 Hej

Jeg har læst dit indlæg herinde.
    Min hund har det samme problem med hår tab rundt om øjnene. Hun har været til dyrlæge. Den første dyrlæg mente det var øjenbetændelse og gav hende penicilin... Da det ikke rigtigt gav den ønskede virkning var de inde på det kunne være noget allergi, ligesom mennesker kan få. Den nye dyrlæge vi har fået er gået mere i dybden med hende og er kommet frem til det er en form for allergi hun har. Så hun har fået prednisilon.... de hjalp.... vi var igennem en masse prøver med blodudtagning samt skrab for skab, hårmider... hvis det kommer igen skal der tages prøver for hvilken form for allergi det kan være... det er en temmelig kostbar affære, men hva gør man ikk for sine dyr.

• #16   23. okt 2007 Tag for filen allergitesten (blodprøve) med det samme... Dyrelægerne går alt for tit rundt om grøden... Betal den store sum penge fra start og du ved hvad din hund fejler... Ugly var hos 7 dyrelæger før de fandt udaf det.. Gæt hvad det kostede.

• #17   24. okt 2007 det er rigtigt nok man skal tage tyren ved horne med det samme.... Men når nu alt er afprøvet og blodprøverne intet viser ja så er man jo lige langt.

Kommentér på:
Taber hår rundt om øjnene

Annonce