{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

CM
CM
Følgere: 23 Emner: 41 Svar: 878

kosttilskud til gamle knogler, hud, bindevæv og led {{forumTopicSubject}}

I anden tråd, blev der spurgt til kosttilskud til knogler og led. Jeg har tilføjet hud, og bindevæv, da de ligesom også hører med i den forbindelse for vores ældre hunde smiley

Hvad er afgørende for at i beslutter jer til at afprøve et produkt ? anbefalinger fra f.eks. dyrlæge, ekspedienter, andre hundeejere o.s.v. ? Eller efter at have læst ingredienslisten ?

Jeg selv tager udgangspunkt i, at jeg gerne vil have så rene produkter som muligt. Skal min hund ikke fodres med f.eks. kylling eller fisk, skal et evt. tilskudsprodukt heller ikke indeholde det.

Flexadin avanceret bliver ofte anbefalet, men jeg forstår ikke helt, hvordan det kan have en god effekt (?) Har aldrig stået med produktet i hånden og kender derfor ikke den eksakte ingrediensliste, da hjemmesiderne ikke er helt enige. Har læst på en hjemmeside: Hvor Glycerol står først og på en anden Havregryn.

Vital Animin giver god mening (efter min mening) Har også været brugt herhjemme til både hunde og heste.

Et af produkterne, der nævnes i anden tråde indeholder perikon og perikon er i rigtig mange produkter efterhånden, men det eneste jeg ved om perikon er at det er grønne lykkepiller/naturens lykkepiller og jeg kan ikke finde dokumentation for anden effekt (?)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kosttilskud til gamle knogler, hud, bindevæv og led
  • #1   23. nov Vi giver noget til at styrke led på vores, og har gjort det i mange år, da han har problemer med det ene bagben. Efter tilskuddet har han næsten ingen problemer haft. Jeg kigger lige, hvad det hedder, når jeg kommer hjem.

Vores problem er, at han ikke altid gider spise sit foder, og så får han ikke sit tilskud. Han har lige haft to dage, hvor han ikke gad spise, spiste så en dag, for ikke at spise i går igen. Og så opstår der som regel problemer.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#2   23. nov Susanne det er jo dejligt, at i har fundet noget der virker smiley Og du er også hjertens velkommen til at dele produktet i tråden, men det jeg spørger om =

Hvad er afgørende for at i beslutter jer til at afprøve et produkt ? anbefalinger fra f.eks. dyrlæge, ekspedienter, andre hundeejere o.s.v. ? Eller efter at have læst ingredienslisten ?

• #3   23. nov Vi gav det er skud, fordi han som sagt allerede fra hvalp han døjet med et led on/off. Og på ingredienslisten så det lovende ud i forhold til hans problemer. smiley

• #4   23. nov Som regel anbefalinger eller produktbeskrivelser.

Jeg aner intet om tilskud og synes det er møgsvært at navigere i.

• #5   23. nov Combicare efter anbefaling i en gruppe vedrørende led. Det fungerer storartet på lidt stive forben efter søvn.
    Selvfølgelig har jeg læst indholdslisten.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#6   23. nov Erika med Tucker: Du er ikke alene, jeg synes det er en jungle smiley

Louise: Tror du det er generelt, at folk læser ingredienslisten ? Tror du at et produkt virker på alle ? (For du skriver som om du mener det godt kunne være tilfældet smiley )

Jeg tror på, at langt de fleste produkter har sin berettigelse smiley

Hundene er enkelte individer og fodres forskelligt, derfor har de også forskellige behov, så der skal være noget at vælge imellem for, at alle kan få noget der virker for dem.

• #7   23. nov Jeg er fan af disse 2 led produkter:

https://nutri-paw.com/en-eu/products/hip-joint-treats

https://scipet.dk/vare/joint-3x60s/

Bruger scipet til Sam, men har hørt godt om begge produkter ??
    Jeg læser ingrediens liste og fandt selv scipet's produkter, Sam's dyrlæge og fysioterapeut har godkendt det ??

• #8   23. nov Jeg begyndte at bruge Vital Animin for rigtig mange år siden. Så mange at jeg faktisk ikke kan sige med sikkerhed, hvorfor jeg startede med netop det produkt. Formentlig har det været ud fra en annonce. Der var så heller ikke dengang så mange forskellige produkter, som der er i dag. Det er jo virkelig en jungle i dag.

Vital Animin har jeg brugt til både gamle hunde, hvalpe og drægtige og diegivende tæver i årevis, og altid været tilfreds med det. Men som jeg også skrev i den anden tråd, dyrlægen anbefalede Flexadin Advanced i stedet, og jeg har læst så mange, der anbefalede det, så jeg prøvede det i stedet for til Sunshine. Jeg oplevede ikke nogen effekt af det, og er derfor vendt tilbage til Vital Animin.

I dag hører jeg sjældent nogen nævne Vital Animin. En enkelt af mine venner har også været rigtig glad for det til sine hunde, men de fleste, jeg nævner det for, kender det slet ikke. Men eftersom produktet stadig sælges, må der være andre end mig, der synes det hjælper deres hunde.

• #9   23. nov Det kommer bag på mig, at du, CM, som ellers lader til at være i stand til faktisk at forstå komplekse informationer, ikke har researchet på Flexadin Advanced. Skidt med fyldstofferne, som jo er for at gøre tyggetabletten lækker, men indholdsstoffet KAN faktisk noget. I hvert fald hvis man spørger en ph.d i biomedicin.

Jeg kan desværre ikke gengive det godt nok, men humlen er, at den måde som collagen II er behandlet på, gør at det “vaccinerer” kroppen imod smerter fra gigt. Det er så meget specifikt rettet imod gigtsmerter, og har hunden ikke gigt, vil det ikke gøre hverken fra eller til.

Jeg brugte det til Bella, nærmest fra det kom frem herhjemme. Hun havde voldsom gigt i det ene knæ, efter en fejlbehandlet meniskskade. Efter et års tid løb jeg tør for Flexadin lige op til en ferie, og jeg tænkte at det nok ville gå med halvanden uge uden. Efter et par dage haltede hun let, og efter en uge var hun stokhalt. Jeg købte straks nye forsyninger, og efter en uges tid var hun haltfri.

Så det virker. Både i teori og praksis smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#10   24. nov Lene: Jeg ved positivt at jeg indkøbte den første spand Vital Animin i år 2000 sammen med en spand hybenpulver, da min ene hest fik konstateret spat.

Anne: Der er intet kompleks ved det produkt andet end, at der er brugt flere ingredienser som rigtig mange hunde reagerer negativt på = Gær, fisk og kylling smiley Og så skal jeg dæleme ikke betale for så dyr havre smiley

Deres brug af collagen II er de ikke ene om, så hvis det er det man ønsker findes det i mange andre produkter f.eks. til mennesker med og uden boswellia.

Anne: Nu oprettede jeg tråden og af almindelig høflighed har jeg svaret dig, men det er kun denne ene kommentar, jeg gider dig ikke. At blokere folk er for bøvlet for forståelsen i trådene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.647
    #11   24. nov Kenia får et skud Cartrophen cirka hver tredje måned - og Flexadin Advanced dagligt. Det har hun fået siden hun blev opereret for AD i begge forben, da hun var omkring et halvt år.
    Cartrophen blev anbefalet af Ken, der opererede Kenia. Det virker forebyggende på den gigt, Kenia VIL få - men som vi måske kan vente med, til hun bliver gammel bl.a. med Cartrophen smiley
    Flexadin blev anbefalet af flere HG'ere og vores faste dyrlæge.

• #12   24. nov CM
    Ja jeg tror der er mange der læser indholdslisten, men jeg tror især det er folk der går op i hvad hunden indtager. Herunder allergihunde.

Jeg mener det er indforstået, at det virker på min gamle hunds forben. Ellers havde jeg skrevet, at det virker. Altså generelt. Nu var det kun Majas forben der var lidt stive, og derfor jeg peger på netop forbenene.

Jeg valgte Combicare, da det er meget de samme ingredienser som i Flexadin, men det er bare meget billigere. Jeg ville prøve ingredienserne af først. Den fungerer stortartet på MAJA, og derfor fortsætter jeg med at bruge det.

• #13   24. nov Har brugt Vital Animin uden at se ændring.

Flexadin Advanced så jeg ændring efter meget kort tid, og har set halte hunde, 4 stk her på Vesterbro, som stoppede med at halte efter start med Flexadin Advanced.

Min venindes gamle hund blev seriøst flere år yngre efter start på Flexadin Advanced, og var med fremme på turene.

Så jeg er lidt ligeglad med ingredienser osv… hvis jeg ser effekt, så fortsætter jeg brug af det.

• #14   24. nov Præcis Louise, det der hjælper på den ene hund, gør måske ikke på den anden. Man må prøve sig frem og håbe på, at man ikke skal igennem alt for mange produkter for at finde det, der virker for ens egen hund.

• #15   24. nov Netop, og indrømmet jeg giver nogle produkter blot fordi det giver mig ro, og uden jeg ser den store forskel.

Men netop Flexadin Advanced har jeg nok set virke på 20 hunde, som jeg kender personligt .. og bare dem tæt på, hvor det har ændret deres liv. Har prøvet andre Collagen II produkter, som ikke kunne det samme.. hvorfor aner jeg ikke.

• #16   25. nov Jeg brugte Flexadin Advance til Perle; hun havde spondylose og var godt slidt efter mange år med eftersøgning. Det virkede simpelthen så supergodt på hende. Ja, det var dyrt og ja, der er et par ting i som mange nærmest slår syv kors for sig når de ser. Men det virkede supergodt på hende og jeg kender mange hunde hvor det har virket rigtig rigtig godt. Jeg ser ikke det store problem i hverken kylling, gær eller havregryn. Det er UC-II der er det der virker i Flexadin Advance.
    Det er lidt sjovt med naturmedicin; der er altid en eller anden urt der er 'in' og som kan kurere nærmest alt. I øjeblikket lader det til at være perikon. Her er hvad min bog om hekseurter og folketro siger om perikon smiley : "Perikon fjerner forkølelse og gør soldater usynlige. Hvis blomsten plukkes på en fredag i løbet af sommeren, bliver man ikke deprimeret. Kom en buket i en vase og stil den i vinduet for den holder spøgelser ude af huset. Kom perikon i munden på formodede hekse. Hvis de er hekse vil de fortælle det. Hvis du om natten går forbi en perikon vil 7 vilde heste ride afsted med dig og kaste dig udmattet af om morgenen." Det er altså en meget alsidig plante.
    Der ER evidens for at indholdstofferne i perikon rent faktisk kan virker mod depression. Der er også kendte bivirkninger. Jeg tænker ikke at perikon er oplagt som tilskud til knogler, led og bindevæv.
    Jeg har slidgigt i mine knæ (ret slemt i det ene). Jeg har prøvet forskellige kosttilskud, men det eneste der hjælper for mig er træning. Jeg er også i overgangsalder og har nogle gener af det (virkelig dårlig søvn og har det ultravarmt om natten). Har prøvet forskellige naturprodukter som andre har anbefalet til mig, men har endnu ikke prøvet noget der har en effekt.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#17   25. nov smiley Tak for historien om Perikon Mette smiley Den gav smil på læben smiley

Jeg kender evidensen om depression og det er også derfor den kaldes naturens lykkepiller.

Men jeg vidste ikke, at den også var antibakteriel smiley

Perikon har været "in" i et par år efterhånden i både foder og tilskud.

• #18   25. nov Ja, iflg min bog er der nærmest ikke nogen planter der ikke kan bruges mod et eller andet. Noget mere dubiøst end andet. Jeg tænker dog at jeg måske skal prøve at sætte mig under en ørnebregne et sted hvor igen ser mig. Så skulle der komme en alf og forære mig en pose guld smiley Jeg har bogen fordi den har nogle virkelig fine tegninger af planterne smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#19   25. nov smiley smiley smiley

Så skulle der komme en alf og forære mig en pose guld smiley Jeg har bogen fordi den har nogle virkelig fine tegninger af planterne smiley

Nu er jeg til homøopati og dermed også "Planteriget" Men jeg ville da gerne uanset hvad have bogen for fortællingerne smiley Det er jo som en lille eventyrbog og den må være gammel, gætter jeg på, p.g.a. sproget smiley

• #20   26. nov Ved ikke hvor gammel bogen er, men den er meget hyggelig at læse i og more sig lidt over. Der er mange ting der jo rent faktisk har en effekt og hvor de virksomme stoffer bruges i konventionelle lægemidler idag. Og så er der det der er virkelig 'far out' smiley

• #21   27. nov Nå, hvis du bliver ved med at trænge dig på i min tråd, så må det jo gælde begge veje smiley

Så her er lidt læsestof om den type collagen, der er i Flexadin. OBS på at den type der er i Flexadin er udenatureret kollagen type II, som ikke kan sammenlignes med almindelig kollagen type II.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7222752/#sec4-animals-10-00697

Der er ingen fine illustrationer eller sjove historier, bare kolde facts smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#22   27. nov Hvis du læste min kommentar i denne tråd til dig, så bad jeg dig ikke om, at forsvinde ud af tråden, jeg ville bare ikke kommentere/svare på spørgsmål direkte fra dig til mig .

Så det var den direkte "kontakt" jeg ikke gider.

• #23   27. nov Anne: Nu oprettede jeg tråden og af almindelig høflighed har jeg svaret dig, men det er kun denne ene kommentar, jeg gider dig ikke. At blokere folk er for bøvlet for forståelsen i trådene.

Johdeeeeet.......

Jeg synes bare at du holder dig fra min tråd, og så holder jeg mig fra din tråd, og ingen er blokeret. Det er dit eget forslag, så skal vi ikke bare vedtage at det er sådan vi gør?

Kommentér på:
kosttilskud til gamle knogler, hud, bindevæv og led

Annonce