{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Babett er bare super,, SÅDAN… {{forumTopicSubject}}

Jeg og Babett havde en rigtigt god dag i Nakskov, hvor vi deltog i årets sidste konkurrence, selv om det gik galt, ingen halv eller hel oprykning denne gang.

<b>Babett bare super, en rigtig dejlig arbejdshund, glad, livlig, og kan sætte humøret højt, selv om det går galt.</b>

Jeg startede med øvelse spor:
Det gik bare rigtigt godt, opsøget var fin og Babett knækker 90 gr. og har sporet lige med det samme, der er bare træk på, og ca. 150 m. ude fandt Babett den første genstand.. (dejligt) , Babett bliver sat i gang, og finder den næste genstand ca. 100 meter længer ude i sporet. (Sådan hold kæft hvor er du flot, sådan fortæller jeg Babett når jeg er stolt af hende og det arbejde Babett udfører)

Dommerens kommentarer til øvelsen: - Flot
Fradrag i alt: - 0.0 point

Næste øvelse er så: Gerningsstedsøg:
4 Genstande skal findes, de ligger i et felt på 10 x 10 meter. Jeg sætter Babett i gang med at søg, og i løbet af 1,01 minut har Babett fundet alle 4 genstande.. (Sådan hold kæft hvor er du flot)..

Dommerens kommentarer til øvelsen: - Flot – tid: 1,01 min.
Fradrag i alt: - 0.0 point

Næste øvelse er Rundering:
Babett rundere fint igennem stykket (skov) med gode udslag på ca. 40 m til hver side af mig (går i mitten) og da jeg er kommet ca. 40 meter ind i stykke, hører jeg at der halsgivning.. jeg giver tegn til dommerne, og løber frem i mod lyden, hvor halsgivningen kommer fra, og løber ind i Babett, som står og glor på mig ca. 12 meter væk fra genstanden (barnevogn)
Jeg gør dommeren opmærksom på at min hund har fundet en barnevogn og vil gerne ha den fjernet så jeg kan søge gerningssted..
Nu siger jeg til dommeren, at jeg vil gå tilbage til hvor jeg startede, og det gør vi.. (er ganske lovligt og er gratis)

Jeg starter Babett op igen, og hun kommer med nogle gode udslag både til højre og venstre side. – og så er der halsgivning, denne gang en figurant, som står op ad et træ..
Jeg visiter og fører figuranten ud til dommeren og søger gerningssted..
Jeg siger jeg forsætter og sætter Babett i gang igen ( det er blot symbolsk, for øvelsen er slut)..

Dommerens kommentarer til øvelsen: - 1 Genstand barnevogn, ingen hals og løs bevogtning, hund går fører i møde ---- 2. genstand figuranten OK./i>
Fradrag i alt: - 7,8 point

-//… Jeg nedlage protest, da jeg mener at min hund har givet hals af barnevognen.. Dommerne har en anden opfattelse, og siger at det er en hund over på en gård, der ligger næsten op ad skoven..
Jeg fik ikke medhold i min protest… så det var dyrt.. og humøret dalede en hel del.

-//…Men jeg må oven på igen, og da der er ca. 1 time til næste øvelse, kørte jeg ud et sted og tog Babett ud og legede med hende, bold og bidepølse.. bare det at se på hende, og den måde hun er på – så kan man ikke blive sur på hende.. så humøret steg nogle grader…

De næste øvelse Fri ved fod:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - Enkelt skævtsidning
Fradrag i alt: - 0.2 point

Apportering:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - Hund taber apporten.
Fradrag i alt: - 1.0 point

Halsgivning:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - OK
Fradrag i alt: - 0.0 point

Spring:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - OK
Fradrag i alt: - 0.0 point

Afdækning:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - OK
Fradrag i alt: - 0.0 point

Fri ved cykel:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - Lid fremme flere gange – Lidt fremme i starten og vendinger – Afslutter skævt.
Fradrag i alt: - 0.5 point

Stop af stokkebevæbnet figurant:
Dommerens kommentarer til øvelsen: - Stop: Hund står op – Indtransport:1 eks. kommando – Langt fremme – Flugtforsøg: Hund står op
Fradrag i alt: - 3,0 point

Jeg opnår i alt 167,5 point (MAX 180 point) dermed en 3. plads samt præmie.

Men da der ikke er halsgivning på barnevognen i runderingen, opnår jeg ikke nogen halv oprykning.. Det må så gøres om til foråret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Babett er bare super,, SÅDAN…
Kommentér på:
Babett er bare super,, SÅDAN…

Annonce