{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Bange for regnvejr {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en hund som er bange for regnvejr, selv når det bare støvregner udenfor. Han bliver arrig, og søger ly under senge trapper osv, og kommer man i nærheden af ham ja så får man lige en knurrende med på vejen eller bid.

Hvad jeg husker tilbage er der aldrig sket ham noget når det regner, så hvorfor den opførsel.

jeg fik ham af min nabo, som døde af kræft, i en tidlig alder, men hun fik ham for at få andet at tænke på, hvis der var dage hun ikke magtede at gå en tur med ham, pga sygdom, så blev den sendt i kælderen for at besørge, og man måtte absolut ikke sige noget ondt til hunden, altså fy var ikke et ord man måtte bruge eller andet. jeg overtog ham 1½ år efter i dag er han 7 og han er stadig mega bange og ryster i regnvejr. hvad kan jeg gøre for at få ham til at være ligeglad, eller er det løb kørt nu?

hvis han skal i bag skal man heller ikke sige Bondy kom med i bad, nej man skal tage ham stille og roligt, og sætte ham ned i brugseren, og så kan man bade ham, der bider han ikke eller noget, og er mega glad bagefter.

Men hvad kan jeg gøre?

Hilsen Annette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for regnvejr
  • #1   29. okt 2007 Tag ham ud og giv ham nogle positive oplevelser i regnen..
    Vær selv glad og fro i din stemme og i dit kropsprog, leg ham udenfor..
    Beløn beløn beløn..

    Men lad ham ikke bestemme, at han skal blive indenfor..


  • #2   29. okt 2007 Ros ros og ros og godbidder, så vil han opleve det som noget godt.

  • #3   29. okt 2007 Min victor har også væet bange.. Mest fordi det larmede på taget.. og han kan ikke lide lyde, som han ikke ved hvad er.. Jeg gjorde det, af jeg satte en radio ud til ham. Hvilket der gør ham beroliget.. ellers snakker jeg opmuntrende,sidder og leger eller hygger med nogle godbidder.. Prøv og finde noget der gør ham afslappet, Jeg er sikker på at han ikke vil være bange altid.. Selv min hund var MEGET skudræd er blevet kurreret fordi vi blev ved med at give ham gode oplevelser.. Bare bliv ved, det skal nok komme.. HELD & LYKKE<3

  • #4   29. okt 2007 Hehe, AnneMette, hvordan lyder støvregn ;o)

    Tror ikke det er lydende, der er problemet her, men følelsen af det våde og klamme ;o)



  • #5   29. okt 2007 AnneMette, Jow, vintertiden gør mig godt, hjernen er SKARP :o))))

    Lige et off topic ønske om en god operation til vapsen - det er aldrig rigtig rart før det er veloverstået ;o)


  • #6   29. okt 2007 Det lyder til at du har en fantastisk nytårsaften..
    Med champagne i hånden, klar til skålen - fyrværkeriet starter udenfor og foran dig sidder tre savlende kræ og drypper på dine flotte sko, specielt indkøbt til lejligheden :o))))

    Desensibilisering er en rigtig god ting ;o)


  • #7   29. okt 2007 Skønt billede i på min nethinde ;o)

  • #8   29. okt 2007 haha ja jeg har faktisk cd en, men har ikke brugt den, for når lige at sætte den på, så er han borte med blæsten, men jeg skal nok forsøge og det med fyrværkeri kunne os være en god ting, i det vi skal flytte den 1/12 og der begynder folk jo allerede og skyde af, så bare så de ikke føler vores nye hus er en grim tingest. tak for alle rådende, og jeg vil straks gå igang

Kommentér på:
Bange for regnvejr

Annonce