{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Johannes M
Johannes M
Tilmeldt:
4. nov 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Stor e, mellem eller lille hund ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen!

Min kæreste og jeg, går lidt i tankerne om at anskaffe os en hund sammen. Kunne jo være dejligt!
Jeg siger tit jeg godt kunne tænke mig en amstaff, bedre fortalt en muskel hund.
Men hun vil ikke have en der bliver så stor, hun vil heller have en tæppetisser smiley
Kan i hjælpe os med et valg midt i mellem af størrelse og slags ? Alt fra mops til en granda nois ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor e, mellem eller lille hund ?
  • #1   29. okt 2007 Så er det jo nok en god ide, hvis der kommer flere oplysninger på banen, for der er MANGE racer derimellem... smiley

  • #2   29. okt 2007 Nej.....




    Heheh vi kan ikk bare hjælpe dig når du skriver i bare vil ha en hund. Der er mange ting i må overveje og der er faktisk rigtig mange tråde herinde omkring det. Prøv at læse nogel af dem og se de ting man skal overveje.. Så vil i nok komme det lidt nærmere


  • #3   29. okt 2007 Hvor meget plads har i, tid til motion og aktivering osv. osv.?

  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   29. okt 2007 Vi er skam stadig i overvejelse fasen camlilla? Jeg ved godt hvad det inderbære at have hund, har haft det siden jeg var blev født :S
    havde en dejlig labrador.. Så ikke her, du skal fortælle om overvejeleser.. :b
    Så tilbage til spørgsmålet , Alt fra mops til en gran da nois ? Indsævre det lidt, alt fra mops til labrador smiley


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   29. okt 2007 Vi har da lidt plads til det hele, for at sige det sådan, håber at vi kan komme ind på et hunde hold. Hvis vi for en hund.. smiley Men vi har da godt med plads smiley

  • #6   29. okt 2007 Hvilke forventninger har du til hundens egenskaber ?
    Vil du træne med den og hvilken type træning ?
    Hvor meget tid vil du bruge på pelspleje ?


  • #7   29. okt 2007 Jamen vi kan jo ikke indsnævre det før i fortæller om jer selv. Er i til pelspleje, er i til mange lange ture eller små korte. Har i meget tid hjemme, må de fælde, hvad med træning hvor meget tid har i til det...... Det var alle sådan nogle spørgsmål jeg ville ha dig til at slå op....
    Jeg kan jo ikk bare starte fra a, og slutte ved å og så fortælle dig om alle hunderacer... eller jo ku jeg måske men har jeg ikke tænkt mig. i må bare i gang med at læse og se hvad i synes passer til jer


  • #8   29. okt 2007 En whippet er en rigtig dejlig og nem hund... Og en fin lille størrelse

  • #9   29. okt 2007 Og Johannes.... at have vokset op med en hund og selv at have ansvaret for en er slet slet ikke det samme.... Det ser så nemt ud når man er barn, men der skal man heller ikke op med hvalpen om natten og tørre op når der sker uheld inden for eller træne med den, eller ud og gå tur når der er noget godt i tv.. Det er bare ikke det samme...

  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   29. okt 2007 Alex N - tak for spørgsmålet smiley
    Jeg/vi forventer at den er meget lydig, altså den vil få lydigheds træning. Det er faktisk et stort krav. Ville ikke træne med den for at den skal deltage i konkurrencer, hvis det er det du mener?
    Og pelsplejen, ryger nok lidt i bund, men efter engang i muddert for den selvfølgelig et bad.. smiley ( Svar : den skal ikke fælde over drevet )


  • #11   29. okt 2007 Okay.. En whippet kan trænes, men den er ikke kendt for at være super lydig.
    Puddel måske ? Den fælder ikke og er meget lærenem


  • #12   29. okt 2007 En puddel er ikke en dum ide, men den har tendens til at gø meget... må den det?

  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #13   29. okt 2007 camilla, du må gerne droppe den diskussion for min skyld. Du hjælper ikke..?
    Kender godt ansvaret.. Hvor meget tid og kærlighed der skal lægegs i det, kan du ikke bruge din nye hundeviden et andet sted ? ved godt jeg skriver rigtig surt,, men det er ikke det her, at enment i forumet handler om? Alex N har lige givet mig en stor hjælp.. Du har bare gjordt mig irreteret ?


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   29. okt 2007 Jah, hun vil gerne have en puddel.. Men, jeg syntes den er for piget.. Vil gerne have en hund som man ikke heletiden skal løfte på ( tænker på en lille puddel i dette tilfælde)

  • #15   29. okt 2007 Mellem pincher ( tysk pincher)
    Den er korthåret og meget trænbar.. Men den er ikke nem..


  • #16   29. okt 2007 Undskyld mig, men du er da simpelthen for dum at høre på.. Jeg skriver præcis samme spørgsmål som Alex.. Egenskaber, træning og pels... Så det er da en gang fis at komme med..
    Men du kan da få lov til at passe dig selv, for ikke om jeg gider spilde mere af min tid på at hjælpe en utaknemlig sk*derik som dig.....


  • #17   29. okt 2007 En kongepuddel? Man skal i hvert fald være rimelig stærk, hvis man skal løfte den...

  • #18   29. okt 2007 Hvad med en Dansk Svensk gårdhund? Den er ikke særlig stor og synes selv den er ret lydig og lærenem smiley

  • #19   29. okt 2007 Hvad med en fransk buller ?

  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #20   29. okt 2007 Tak for alle de indlæg på så kort tid! smiley Dejligt - på nær de OT's ;-P
    Der er en hund, der hedder dværgpuddel tror jeg?
    Sådan en rigtigt lille bitte vaks puddel ?
    Og har meget tænkt på en fransk bulldog, eller en boston terrier! Men der har jeg hørt lidt rundt omkring?


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   29. okt 2007 Jah det var vist det med polen ja ? :b
    Ingen der ved hvad den lille bitte puddel hedder ?
    takker for hjælpen alle, gerne flere forslag, hvis i gider at bruge tid på at skrive smiley


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   29. okt 2007 laila : vi prøver at finde racen der intressere OS. Vi ved godt hvilke der intressere os hver især!
    Men jo, når vi finder en mulighund, vil vi selvfølgelig forberede os på det, så meget som muligt!

    *no name* : Jeg prøver! smiley tak!

    I har alle igen, hjulpet en del :b *taaaark*


  • #24   30. okt 2007 hvad med en staff

    den er ikke så stor, og er osse en muskelhund?


Kommentér på:
Stor e, mellem eller lille hund ?

Annonce