{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler ang udstationering
  • #1   30. okt 2007 ejeren mener jeg..

  • #2   30. okt 2007 Umiddelbart vil jeg sige ejeren, men det er jo sikkert forskelligt fra udstationering til udstationering med hvad man bliver enige om at der skal stå i kontrakten.

  • #3   30. okt 2007 Normalt vil det vist være dig der står for den "daglige grift" men tilgengæld ikke skal betale for anskaffelse af hunden.

  • #4   30. okt 2007 Grunden til at jeg spørger er at, min veninde har (eller har haft) 2 hanhunde som er udstationeret hos hende, men ejeren vil have at min veninde skal betaler foder og div, samt at hun skal købe foderet det gennem hende, hun tager derudover omkring 50 kr mere pr foderpose end hun selv giver.
    Der er kun lavet kontrakt på den ene af hundene, den har min veninde nu fået lov at købe da den ikke levede op til ejers forventninger, men den anden hanhund er udstationeret og der er ingen kontrakt?
    Syntes det er for dårligt at min veninde skal betale det hele, hun skal ikke selv bruge hunden/hundene til noget andet end familiehunde, den der ingen kontrakt er på, er allerede meget berømt i en alder af kun 10 mdr, og har en del bestillinger ang parringer.

    Jeg vil mene at ejer skal betale sin del når det er hende der er ejer?
    Eller er jeg helt gal på den???


  • #5   30. okt 2007 Og stavespasseri og ordspasseri er tilladt i dette emne hi hi

  • #6   30. okt 2007 Normalt vil det være udstationeringsværten der betaler alt i det daglige og ejeren der betaler omkostninger i forbindelse med avl.

    Det som udstationeringsværten får ud af det er jo at der normalt ikke bliver betalt for hunden og at det jo normalt er den bedste hund i kuldet som ejeren vælger til en udstationering.


  • #7   30. okt 2007 Begge hunde er købt hjem fra udlandet.

  • #8   30. okt 2007 Normalen er at du -eller i dette tilfælde din veninde, betaler alle daglige omkosninger, det vil sige foder, alm. vacc. og dyrlæge besøg med videre, opdrætter/ejer betaler så alle udgifter i forbindelse med vedkommedes avls rettigheder på hunden... Men der skal naturligvis være en kontrakt der klart specifisere disse ting, samt hvor mange kuld eller parringer ejeren har ret til og når ejeren har fået de aftalte kuld/parringer overgå ejerskabet normalt til foderværten - et andet ord for udstationeringsvært... :o)

  • #9   30. okt 2007 Om hunden er ejers eget opdræt eller om ejer har købt den -uanset om det er i udlandet er ligegyldigt... :o)

  • #10   30. okt 2007 Jamen havde din veninde købt og betalt for hunden, så havde hun jo også udgifter til den daglige drift, selvom det "kun" er en familiehund. Som udstationering har hun ikke givet noget for hunden, og det er så hendes "brlønning" for at "opbevare" hunden for ejer. De daglige glæder ved hunden er jo din venindes smiley

  • #11   30. okt 2007 *GDF ..... Kan kun tilslutte mig Reese's holdning. Man "får" en hund gratis og har den daglige glæde af den på godt og ondt.

    Jeg har haft en tæve på udstationering - ejer havde alle avlsrelaterede udgifter, dvs. udstillingsudgifter, udgifter i forbindelse med avlsgodkendelse (HD-foto m.m.) og hvalpe og jeg de "daglige" som foder den årlig vacc., træning osv. Vi havde SELVFØLGELIG lavet kontrakt på det, selvom vi kender hinanden rigtig godt. Vi havde også nedfældet hvordan og hvorledes det skulle foregå i forbindelse med hvalpe, hvor de skulle fødes osv. Hvor mange kuld opdrætter skulle have osv.

    Det er meget almindelige regler - og det kan godt være du syntes det er urimeligt, men sådan gør man den slags. Så ja, du er helt gal på den. Iøvrigt syntes jeg jo det er hul i hovedet af din veninde, at hun har taget en hund i udst. uden kontrakt....


  • #12   30. okt 2007 Reese - nej jeg syntes heller ikke det er iorden at ejer bestemme hvor udst.stedet køber foder, men det er rimeligt nok at de stille krav om hvilket foder der bruges....

  • #13   30. okt 2007 Det er så ok, men det er bestemt ikke ok at ejer tjener extra på foder!? ;o)

    Men tak for svarende.


  • #14   30. okt 2007 Nej det er absolut ikke ok at hun mener hun skal tjene ekstra på foder -men det er efter min mening ok at hun har et krav om hvilket foder der skal bruges, men hun kan ikke bestemme hvor din venninde skal købe det...

  • #15   30. okt 2007 GDF Hvis foderet de 50.- til trods stadig er under markedsprisen, hvis din veninde skulle købe det i en forretning så er det også ok synes jeg.

Kommentér på:
Regler ang udstationering

Annonce