658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Tilskud til prutte-mave Tilskud til prutte-mave

Dorit fiser smiley Ikke små, fine dameprutter, men sådan nogle stinkefiser, der kan slå et menneske omkuld smiley

Hun er på ren barf, og har været det i nogle år efterhånden. Der har aldrig været det mindste. Men nu er hun en gammel trunte, og gamle trunter (m/k) prutter.

Jeg tænker at jeg vil starte med at finde et tilskud til hende, men er lidt lost på hvad der kan virke til sådan en gammel pruttemave.

Nogle erfaringer? Helst pellets eller tabletter, og hvis det er pulver, så noget der skal gives i meget små doser.

PS. Hun er netop testet for orm og andre parasitter, og der er ikke noget galt. Jeg vil gerne holde hende på barf - det er det eneste der kan holde hende mæt i så små mængder, at hun faktisk kan tabe sig trods bøvl med stofskiftet smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilskud til prutte-mave
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #1   18. apr Jeg er glad for denne til mavsen men om den modvirker prutter ved jeg ikke

profilbillede
  • #2   18. apr Det er jo ikke akut diarre, det er bare gammelmandsmave med mange prutter smiley

• #3   18. apr Årh det er nok umuligt at fjerne prutter uden at ændre kosten.
    Måske der er en ubalance og det skyldes den ekstra gas, så ville jeg prøve Prokolin eller zoolac.

Er afføringen skiftende? Kan det være symptom på forstoppelse? Er prutterne mindre efter en dag med fysisk hård belastning der gerne tømmer tarmsystemet helt effektivt hos hundene.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#4   18. apr Anne akut diarre? Der anvender jeg snarere et produkt som Dia fiber, hvis årsagen er kendt

Pro er dette

https://dyrlaegensgaard.dk/alle-kategorier/99-kosttilskud-til-hunde/285-diapro-plus/

Det kan anvendes med andre midler fx diapaste ved sygdom men det kan også anvendes alene og forebyggende og som et probiotika. Det har flere anvendelser

Motion fremmer også en række gode ting ved fordøjelsen a la disse i produktet, og gastro foder som særligt rc lave en god variant af. Fås i våd også

• #5   18. apr Har du prøvet med probiotika?

• #6   18. apr Louise, det er netop sådan noget jeg søger. Et tilskud jeg kan give dagligt, og forhåbentlig skabe lidt balance.

Trine, Dorit er 11 år, og er aldrig udsat for fysisk belastning smiley Hun får som sagt barf, og har fået det i 3-4 år, men nu hvor hun er blevet gammel, fiser hun. Hun har hverken diarre eller forstoppelse, bare helt almindelig, fin afføring. Hun får hel hakket kylling til det ene måltid, og enten ren hest eller lammefuldfoder (Kragborg) til det andet måltid. Et par gange om ugen får hun en kyllingshals, vinge eller ryg. Hun får seniorvitaminpille, ledtilskud og lakseolie. Hun prutter lige meget hver dag, uanset hvad hun har spist smiley

Bella fes også da hun blev gammel, og det samme gjorde hunden før hende. Jeg er som sådan ikke alarmeret over at en gammel hund prutter, men jeg ville være glad hvis det kunne blive lidt mindre smiley

• #7   18. apr Probiotika er altid værd at afprøve.
    S.Boullardi skulle være det ypperste.

• #8   18. apr Malene, har du erfaring med dosering til hund?

• #9   18. apr Inulinpulver har jeg brugt i nogle år til mig selv om hundene - dog af forskellig årsag smiley
    Kiza fes så meget, at gæster var ved at vende tarmene ud. Nu er det reduceret til færre prutter og de stinker ikke mere end at folk nu er i tvivl OM der er pruttet.
    Vi, der kender Kizas hørm, er dog stadig ikke i tvivl om hvem pilen peger på.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 114 Emner: 30 Svar: 3.545
    #10   18. apr Min mor pruttede også forfærdelig meget, da hun blev gammel smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#11   18. apr VOM digestive har naturligvis også en virkning på mave tarmsystemet- den glemte jeg selvom jeg faktisk selv fodre med den

Min venindes puddel havde meget forstoppelse og der er den iblandet det andet barf og det har virket der - i opstarten sammen med diapro som probiotika

• #12   18. apr Haha, Isabelle, hvad gav du din mor da hun fes?

Lens, ingen af mine hunde vil æde hverken VOM eller Mush. De vil hellere have rigtigt kød smiley

Rikke, inulinpulver lyder som om det fortjener at blive testet herhjemme smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#13   18. apr Skidt med ædelyst :)) men så ville jeg bare tilsætte et probiotika til kødet og se om det virkede

(Jeg driller men det ved du:) )

• #14   18. apr Anne - start langsomt op uanset om det er til dyr eller mennesker.

• #15   18. apr Anne som Rikke skriver, så prøv inulin. men laaangsomt. Ellers bliver det værre haha. Du kan også med fordel give en jordskok MED skræl, da inulin sidder i skrællen.

• #16   18. apr Hvad er mon startdosis inulin for en lille pølse på 17 kg?

Og hvad er startdosis for hendes menneskemor, hvis tarme helt sikkert godt kunne trænge til lidt kærlighed? smiley

• #17   19. apr I starten forsøgte jeg mig med rigtige jordskokker, men det er simpelthen for besværligt og man skal spise ret meget, da det kun er skallen der giver noget. Pulveret er billigt, hvis man køber de rigtige steder - de er ofte på tilbud hos f.eks. Bulk. Jeg køber et par kg., når der er tilbud, så er der til meget lang tid. Det smager ikke af noget. Jeg smider et par toppede af de her små skeer i min te dagligt. Jeg startede vist bare med en halv ske og så kørte jeg stille og roligt op.
    Mine hunde vejer 4 kg. og 5,5 kg., de får en halv ske, som følger med, når man køber hos Bulk. Her må man prøve sig frem, for der er vist ikke en guide for hunde smiley

profilbillede
  • #18   19. apr S.Boullardi kommer som kapsler. Bare giv hunden en enkelt hver dag.

• #19   19. apr Jordskokker mod prutter smiley
    Det er muligt, at noget i skrællen virker mod prutter, men jordskokker giver luft i maven.

• #20   19. apr Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kunne glemme en ret vigtig oplysning smiley

Dorit får daglig smertestillende, Onsior. Det burde ikke give mavebøvl, men det kan nok ikke afvises at det er medvirkende til prutterne.

Jeg får købt inulin og Malenes probiotika - begge dele kan jeg selv bruge, så jeg må se hvad der virker bedst på lille frøken prutskid smiley

• #21   19. apr Jordskokkeskræl/inulin er mad til dine naturlige bakterier, som skal opretholde en sund tarmflora. Det er ikke så meget hokus pokus.
    Jeg tager dobbelt så meget pulver som Thomas, han reagerer anderledes på det end mig. Man må prøve sig frem.

• #22   19. apr Det kan godt være at jeg lige skal runde min mavelæge inden jeg selv tager inulin så. Jeg har bakterier som bor det forkerte sted, og de skal helst ikke fodres, for så overtager de verdensherredømmet i mit tarmsystem, og sætter gang i noget der får en atombombe til at ligne en knaldperle smiley

• #23   19. apr Jeg vil vove den påstand, at alt smertestillende kan rode med tarmgasserne smiley

• #24   19. apr Lise-Lotte hvis du får luft i maven af jordskokker, så vil jeg påstå, at du behøver inulin.

• #25   19. apr #24
    Du har sikkert ret Louise smiley

Jeg elsker jordskokker, og da jeg bor alene, spiser jeg bare jordskokker, når jeg ikke skal noget/ikke venter gæster, og så s..... jeg på, at jeg prutter smiley

• #26   19. apr Lise-Lotte bare giv den gas smiley

Kommentér på:
Tilskud til prutte-mave

Annonce