545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian? Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian?

Hej HG smiley

Jeg har tidligere fodret min tæve med Royal Canin foder, men efter hendes sterilisering tidligere på året skiftede jeg til Hill’s Weight Control. Det har dog medført at hun har virkelig meget afføring (næsten så hun dårligt kan holde sig en arbejdsdag, og det synes jeg er synd) og det var ikke et problem på RC.

Jeg kigger så på RC foder til steriliserede hunde, og kan se at de kører med to varianter - enten den “almindelige” Sterilised og så en Expert/Vetenarian variant Neutered.

Er der nogle kloge hoveder der kan forklare mig forskellen på de to produkter? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian?
  • #1   28. apr Ring til RC - de er enormt venlige og hjælpsomme og herinde får du formentlig bare at vide, at RC er det værste *biiip*

Jeg ringer altid direkte til dem, når der er noget jeg er i tvivl om smiley

• #2   28. apr Den ene variant indeholder fjerkræprotein. Den anden indeholder både svin- og fjerkræprotein. Bemærk: ikke kød - men protein. Dvs affald, næb, klør, fjer osv.
    Begge indeholder mere majs end andet. Hunde optager virkelig dårligt majs.
    Jeg kan anbefale lidt undervisning i hvorfor "light tørfoder" i mange tilfælde får helt den modsatte effekt end ønsket. Hundefodernørden taler om det i flere webinarer. Det er ganske spændende.

• #3   29. apr Jeg vil ikke gå ind i hele debatten om hvilket foder man giver sin hund. Men jeg vil alligevel spørge om der er en speciel grund til at du vil give sterilised fremfor bare at bruge alm foder?
    Jeg har en kastreret hanhund og han har altid fået helt normal hundefoder, og har aldrig haft problemer med det.
    Jeg ved der kan være grunde til at man går efter special foder, men hvis hunden fik et foder inden den fungerede på, er det vel bare at fortsætte med det smiley

• #4   29. apr Majs,?tørret fjerkræprotein,?hvede,?vegetabilske fibre,?hydrolyserede animalske proteiner,?animalsk fedt,?majsgluten,?vegetabilsk proteinisolat*,?roetrævler,?gær og dele heraf,?fiskeolie,?sojaolie,?mineraler,?psylliumfrø og -skaller,?fructo-oligosakkarider,?hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider),?boragoolie,?fløjlsblomstmel.

Majs, byg, svineprotein (tørret), tørret fjerkræprotein, hvedefodermel, lignocellulose, animalsk protein hydrolyseret, animalsk fedt, tørret roesnitter, hvedeglutenfoder*, sojaolie, fiskeolie, mineraler, psyllium (skaller og frø; 0,50 %), fructo-oligosaccharider (0,49 %), borageolie, tagetesmel.

Ja, de er venlige ved RC, de har da heller ingen grund til andet.

Jeg er med Malene, https://hundefodernoerden.dk/

Jeg er også med Solvej, hvorfor skifte foder, hvis hunden fungerer på det vanlige? Jeg har haft en del neutraliserede hunde, ingen har skiftet til specialefoder. ( Jeg har også haft en del forskellige racer, der har overlevet fint uden racefoder).

• #5   29. apr Vil også lige udtrykke min enighed. Jeg har aldrig fodret med special-foder til neutraliserede hunde, uanset om det har været til hanner eller tæver,
    Sheena blev steriliseret for hmmm... 5-6 år siden, men får stadig alm foder, og får faktisk det samme, som de to intakte hanhunde, jeg har.

Hun er ikke overvægtig, og har stadig smuk pels smiley

• #6   29. apr m p

Når du nu tilsyneladende er så dygtig mht foder - og at RC åbenbart kun er venlige, fordi de prakker folk et skodpræparat på .. så bliver jeg nysgerrig og vil da gerne høre, hvad sådan en foderekspert som dig, fodrer med ?

• #7   29. apr Måske kig på forskellen på indholdet. Måske der er mere af en ting i som giver vrøvl med maven hos hende?
    Måske en anden slags protein kilde, måske en større mængde af et eller andet og så ville jeg nok prøve en periode på det gamle foder. Hvis det retter sig ved det ville jeg tænke at der måske ligger lidt intolerance overfor de forskellige indhold..

Det er jo hverken dyrlæge arbejde eller seriøs videnskab, men en lille lomme-undersøgelse der måske kan pege dig i en rigtig retning

• #8   29. apr Mine steriliserede tæver har aldrig haft brug for foder specielt til steriliserede tæver (og det er efterhånden nogle stykker) eller light foder. De er fortsat på deres normale foder. Motion som før sterilisering og træning (som jo medfører en del godbidder smiley ) som før. De har ikke været blevet tykke.
    Og ja, RC er altså et mærke der bringer virkelig stærke følelser frem smiley Jeg har fodret med det mange år. Både et par veterinary varianter til et par hunde der havde det behov; cystinuria og nedsat nyrefunktion og helt almindeligt foder til medium eller store hunde. Jeg er ret godt tilfreds med RC.
    Finken på billedet er 3 år gammel og steriliseret for lidt over 1 år siden - hun er ikke sådan rigtigt blevet overvægtig smiley

profilbillede
  • #9   2. maj Martine, jeg beklager det sene svar, jeg kom fra det igen, og det er jo ikke så vigtig, hvad min hund spiser.

Zips er udstationeret ved mig, og hundens ejer, og opdrætter af racen, har samme holdning til foder, som jeg har, så han fodres med:

BARF, råt, vådfoder som det primære.

Han har altid tørfoder stående, som er en blanding af Eden, Taste of the Wild og Wolf of Wilderness. Så bliver han ikke træt af sit foder.

Jeg håber, det var svar nok, ellers er du velkommen til at vende tilbage smiley

• #10   2. maj Det er fint, tak smiley

TOTW har jeg prøvet - hundenes energiniveau røg ned.
    Det er nok ikke så vigtigt for en familiehund, for min konkurrencehund er det essentielt.

De holder bare ikke energi på kornfrit. Hvorfor ved jeg ikke, men det dur ikke til en dem.

Kommentér på:
Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian?

Annonce