Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian? Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian?
Hej HG
Jeg har tidligere fodret min tæve med Royal Canin foder, men efter hendes sterilisering tidligere på året skiftede jeg til Hill’s Weight Control. Det har dog medført at hun har virkelig meget afføring (næsten så hun dårligt kan holde sig en arbejdsdag, og det synes jeg er synd) og det var ikke et problem på RC.
Jeg kigger så på RC foder til steriliserede hunde, og kan se at de kører med to varianter - enten den “almindelige” Sterilised og så en Expert/Vetenarian variant Neutered.
Er der nogle kloge hoveder der kan forklare mig forskellen på de to produkter?
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 358 Svar: 14.464
Jeg ringer altid direkte til dem, når der er noget jeg er i tvivl om
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.766
Begge indeholder mere majs end andet. Hunde optager virkelig dårligt majs.
Jeg kan anbefale lidt undervisning i hvorfor "light tørfoder" i mange tilfælde får helt den modsatte effekt end ønsket. Hundefodernørden taler om det i flere webinarer. Det er ganske spændende.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.247
Jeg har en kastreret hanhund og han har altid fået helt normal hundefoder, og har aldrig haft problemer med det.
Jeg ved der kan være grunde til at man går efter special foder, men hvis hunden fik et foder inden den fungerede på, er det vel bare at fortsætte med det
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Annoncer: 4 Emner: 1 Svar: 60
Majs, byg, svineprotein (tørret), tørret fjerkræprotein, hvedefodermel, lignocellulose, animalsk protein hydrolyseret, animalsk fedt, tørret roesnitter, hvedeglutenfoder*, sojaolie, fiskeolie, mineraler, psyllium (skaller og frø; 0,50 %), fructo-oligosaccharider (0,49 %), borageolie, tagetesmel.
Ja, de er venlige ved RC, de har da heller ingen grund til andet.
Jeg er med Malene, https://hundefodernoerden.dk/
Jeg er også med Solvej, hvorfor skifte foder, hvis hunden fungerer på det vanlige? Jeg har haft en del neutraliserede hunde, ingen har skiftet til specialefoder. ( Jeg har også haft en del forskellige racer, der har overlevet fint uden racefoder).
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.501
Sheena blev steriliseret for hmmm... 5-6 år siden, men får stadig alm foder, og får faktisk det samme, som de to intakte hanhunde, jeg har.
Hun er ikke overvægtig, og har stadig smuk pels
jan 2006
Når du nu tilsyneladende er så dygtig mht foder - og at RC åbenbart kun er venlige, fordi de prakker folk et skodpræparat på .. så bliver jeg nysgerrig og vil da gerne høre, hvad sådan en foderekspert som dig, fodrer med ?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.469
Måske en anden slags protein kilde, måske en større mængde af et eller andet og så ville jeg nok prøve en periode på det gamle foder. Hvis det retter sig ved det ville jeg tænke at der måske ligger lidt intolerance overfor de forskellige indhold..
Det er jo hverken dyrlæge arbejde eller seriøs videnskab, men en lille lomme-undersøgelse der måske kan pege dig i en rigtig retning
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.483
Og ja, RC er altså et mærke der bringer virkelig stærke følelser frem
Finken på billedet er 3 år gammel og steriliseret for lidt over 1 år siden - hun er ikke sådan rigtigt blevet overvægtig
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Annoncer: 4 Emner: 1 Svar: 60
Zips er udstationeret ved mig, og hundens ejer, og opdrætter af racen, har samme holdning til foder, som jeg har, så han fodres med:
BARF, råt, vådfoder som det primære.
Han har altid tørfoder stående, som er en blanding af Eden, Taste of the Wild og Wolf of Wilderness. Så bliver han ikke træt af sit foder.
Jeg håber, det var svar nok, ellers er du velkommen til at vende tilbage
jan 2006
TOTW har jeg prøvet - hundenes energiniveau røg ned.
Det er nok ikke så vigtigt for en familiehund, for min konkurrencehund er det essentielt.
De holder bare ikke energi på kornfrit. Hvorfor ved jeg ikke, men det dur ikke til en dem.
Royal Canin vs Royal Canin Expert/vetenarian?