Den iltre Jack Russel {{forumTopicSubject}}
Synes at Rack Russel er en super skøn lille helvedeshund
Den har simpelthen et ego og en fremtoning der blæser de fleste andre hunde væk fra vejen....
Den ser utrolig fræk og beregnende ud...
Og som man siger "Trold kan tæmmes" ( eller hvordan det nu er den lyder )
Men kán en Jack Russel egentlig også det ?
Vi møder tit en ældre mand på vores rute. Han har en af de små fætre...
Og den passer lynende godt på min beskrivelse....
Den ligner en der kunne dræbe 1000 rotter med øjenvipperne i eet fantastisk Ninjahug....
Vi stod her til morgen og snakkede lidt.
Jeg spurgte om han nogensinde slap den løs.. Han kiggede meget overrasket på mig og sagde NEJ ALDRIG
Han nåede kun lige at se røven af den hvis han gjorde.
Og derhjemme er haven indhegnet med 3 forskellige hegn...
Han siger at den klatrer hegn som en lille hidsig kat .....
Milde himmel tænkte jeg....
En Jack Russel var selv med i overvejelserne da vi skulle ha' hund, men bliver mere og mere overbevist om at det havde været en ordenlig mundfuld...
Har nok i Laura som kun er ½ Terrier
Men men men....
Jer med Jack Russeler eller jer der hár haft....
Er de så svære at tøjle ?
Er de så svære at slippe løs ?
Er de så svære at træne ?
Altså jeg synes jo lidt at charmen ved dem er at de har SÅ stort et selvværd, men det må da også være hårdt at gå i krig med nogengange ???
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Ja han kunne gå løs og omgåes andre hunde uden problemer..
Han kunne en del lydighed og tricks
Men det er en egenrådig lille fætter,hvor man helst skal være 2 skridt foran.. de elsker at der sker noget og er med på den værste..
De skal aktiveres metalt og de kan ha en stor kæft...
Keder de sig,finder de selv på numre
En hund med knald på,men kan man stimulerer den,samt man ikke glemmer at det er en jagthund,er det en super hund
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 62 Svar: 386
Jeg synes jo netop at Jack Russel Terrieren er så nem at træne... de har en fantastisk opfattelsesevne.... Diesel har i hvert fald super nemt ved at lære nye ting...
Jeg slipper tit Diesel løs, nogle gange tager han længere ture væk fra mig end andre, men han er aldrig stukket af... Han render nogle gange ud af haven, men jeg kan jo bare hegne ind.... he he he...
Synes simpelthen at denne lille hund er noget af det mest hengivne og skønneste....
Når det så er sagt vil jeg også sige at man er nødt til at træne og opdrage meget på de små, netop fordi de er så selvstændige... men det er da også fedt....
Det jeg er faldet for ved racen er dens intelligens og dens energi.... tror bestemt altid vi vil have jack russel i huset....
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 62 Svar: 386
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Også derfor at vi fravalgte racen, da vi ville være bange for at vi ikke kunne give den al den aktivering den har brug for....
Janni - Lille Diesel er da også for skøn
Og ja som du skriver i den anden kommentar så ER de simpelthen for skønne...
Der er et eller andet over den lille spændte krop på de lidt for korte ben...
Sjovt nok så siger Foxterrier mig slet ikke noget, og udseendemæssigt så er der jo egentlig ikke den store forskel bortset fra benlængden...
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Men i det store hele synes jeg nu de var ret velopdragne, omend de uden tvivl havde deres egen mening om tingene og man ikke kunne forlange/forvente perfekt lydighed.
Så det kan godt lade sig gøre,men det er jo ikke en hnd der gør noget for at glæde dig, den vil osse selv have noget ud af det hehe
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Pernille - Har aldrig set en Jack i cirkus, men tror da bestemt at de ville ha' flair for det, hvis de altså har lyst
Oraklet - Er nu også sådan jeg ser dem....
De gør hvad de har lyst til - Og hvis de har lyst til at samarbejde om lydighed så gør det det med samme ildsjæl som alt det andet
Den iltre Jack Russel