{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Mental-test {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag snakket med "min" hunde adfærdsterapeut omkring en mental-test af Tyson...
Hun sagde at hun ikke testede voksne hund normalt, men oftest hvalpe, men meget gerne vil teste ham;o)
Men hun vil ikke bruge de metoder som de gør indenfor DKK, hun mener ikke at det er på sin plads at hunden den skal skræmmes osv...
Så hun spurgte hvad jeg godt kunne tænke mig at hun gjorde og hvad jeg mente med en mental-test...

Så tænkte jeg om der var nogle af jer herinde som kunne fortælle hvad de godt kunne tænke sig at en hund skulle gennemgå når den skal mental-testes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental-test
  • #1   6. nov 2007 Aggression over for andre hunde, fremmede mennesker, katte, madaggression, hvordan den reagerer på underlige "farlige" lyde, hvordan den reagerer på skud, hvordan den reagerer på forbikørende biler-cyklister-ældre med rollator-barnevogn mm.
    Jeg mener bestemt det er vigtigt at få hunden ud i uvante situationer når den skal mentaltestes for et få et korrekt resultat.


  • #2   6. nov 2007 Super godt Vivi...
    Det kopiere jeg lige over i et dokument for det kan jeg klart følge dig i og bruge i min mail til adfærdsterapeuten;o)


  • #3   6. nov 2007 Har set at de på animal planet tester rspca hundene i børne aggression med 1 meter høje naturtro dukker.

  • #4   6. nov 2007 <b>Aggression over for andre hunde, fremmede mennesker, katte, madaggression, hvordan den reagerer på underlige "farlige" lyde, hvordan den reagerer på skud, hvordan den reagerer på forbikørende biler-cyklister-ældre med rollator-barnevogn mm</b>

    Det overnævnte er ganske alm. miiljøtræning, som man lærer hunden i 8- 12 ugers. alderen..

    Lærer man ikke hunden at begås sig i forskellige miljøer, så kan man få en hund der er bange..


  • #5   6. nov 2007 schæferbanden;
    ja selvfølgelig kan man få det, men mit spørgsmål er hvad man bør få tjekket til en mental test??


  • #6   6. nov 2007 Schæferbanden B
    Men det er også det vigtigste for at se om hunden kan begå sig på "gaden og i gården"


  • #7   6. nov 2007 Sanne:
    Det er jeg fuldstændig enig med dig i...
    Men DKK vil ikke mental teste min hund da den ikke har DKK-stamtavle i hvert fald det som jeg har fået at vide - ret mig endelig hvis det er forkert...
    Og adfærdsterapeuten mener ikke at det er sundt for hunden at den skal forskrækkes og sådan, så derfor vil hun ikke bruge DKK's model, og jeg ved ikk lige hvem jeg ellers skal få til at mental teste min hund?


  • #9   6. nov 2007 skræmmes?

    hmmm så missede jeg da noget da Tabu var afsted, der var intet der kunne skræmme ham

    de udsætter hundene for ting der kan opstå til daglig, og tjekker hvordan hunden reagerer på det



  • #10   6. nov 2007 Sanne:
    Det er du ret i, men er det det eneste jeg kan få, må jeg jo tage det...

    reese:
    det er oz min tanke...
    men hvis det er det eneste jeg kan gøre for at få ham mental testet så bliver det det...
    Jeg vil da aller helst have den test som DKK har...
    Jeg må lige prøve at undersøge det nærmere...

    Else:
    Tak for linket;o)


  • #11   6. nov 2007 Janne:
    oki det var jeg ikk klar over...
    det var bare den som hende adfærdsterapeuten sagde...
    jeg ved slet ikk hvordan det ellers foregår...


  • #12   6. nov 2007 ved man kan få en mentaltest ved DCH osse

  • #13   6. nov 2007 Man kan IKKE få mentaltestet en hund uden DKK-stamtave!
    Dette er ikke for at selektere i hunden med eller uden tavle, men simpelthen fordi mentaltesten(UHM) er et arbejdsredskab for RACEN, UHM kræver at der er lavet en ønskeprofil på racen inden man kan teste og det er svært at teste op imod f.eks. en lab/ruhårsblanding!

    Der er IKKE nogen af momenterne der presser en normalt fungerende hund ud i noget den ikke kan overskue. beskriverne (Dem der udfører mentaltesten) er nøje uddannet og der er altid en ekstra erfaren med på teame, der kan skride ind hvis en hund ikke kan klare presset, Testen bliver f.eks afbrudt hvis hunden bider/blir voldsomt skræmt, eller flygter.

    Jeg har selv fået testet 5 hunde, hvor en enkelt lå på grænsen til afbrydelse ved 2 skudrunde, og er uddannet beskriver i år, det er en meget givtig test, som man lærer meget af og det er altid spændende at være med ude og beskrive!


  • #14   6. nov 2007 Altså man kan ikke få DKKmentaltestet(UHM) en hund uden stamtavle eller med ikke godkendt FCIstamtavle i DKK, selvfølgelig smiley Det er vist blevet for sent til at forkleare sådan noget i dag:-O

  • #15   7. nov 2007 Sussan:
    OKi så blev jeg da så meget klogere;o)
    Men synes da det er lidt ærgerligt at jeg ikke kan mental teste min hvide schæfer/hvide hyrdehund for der er jo en ønske profil for den??
    Ved godt han ikke har en FCI stamtavle, men er det så stadig slet ikke muligt??


  • #16   7. nov 2007 Betina V
    Jo det er muligt hvis du overføære til DKK (ved ikke om det er en af de racer man kan det med) Som sagt er det et arbejdsredskab til sindet i RACEN og en hvid shæfer uden FCI stamtavle er ikke at forstå som en del af racen, da der måske kan være andet i? altså nu går jeg jo ud fra feks. lab og blandingshunde - alt uden FCI-stamtavle anses jo for værende ikke raceren i forbindelse med DKKUHM og kan derfor ikke bruges i race profilen ej heller kan hunde over 24 mdr komme med ieregningerne, de kan dog godt testes.

    alderen handler om indlæringen og det andet om man kan være sikker på at det er en racetypisk reaktion hvis ikke der er stamtavle på.. get indviklet at forklare på skrift.


  • #17   7. nov 2007 Sussan:
    Jeg forstår godt hvad du mener;o)

    Hmm må jo finde en anden måde at få ham testet på så, jeg må jo kunne finde nogen som godt vil efter DKK's ønskeprofil... For han skal ikke flyttes over i DKK og så hedde en Hvide Hyrdehund...


Kommentér på:
Mental-test

Annonce