{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

hund spiser kattemad? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.
Jeg sad lige og tænkte på om der er nogle der ved om kattemad er farligt for hunde.
Nu er det sådan at jeg skal ha en lille hvalp den 13 december, og jeg har kat. Ville derfor høre om der sker noget hvis hun får fat i kattens mad? hun får selvfølgelig sit eget mad og tager også kattens væk når katten har spist. Men skader det hunden hvis den skulle kommet til at spise noget..``?
håber i kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund spiser kattemad?
  • #1   9. nov 2007 oki doki smiley tak skal i ha folkens... smiley

• #2   9. nov 2007 Der sker overhovedet ikke noget ved at hunden spiser lidt af kattens mad..... bare det ikke sker hver dag , ,....eller den fodres med det.

Kattemad indeholder ganske rigtigt TAURIN.... fordi katten ikke selv danner det.... så det er nødvendigt og vigtigt for katten.....

Hundemad indeholder IKKE taurin... fordi hunden selv danner det ......derfor er det ikke skadeligt for hunden , hvis den kommer til at spise lidt af kattens mad......bare den ikke gør det hver dag.

Min gamle MOPS levede sammen med 6 katte..... og den snuppede da sommetider en mundfuld kattemad ( den bandit ).......... MOPSEN fejlede aldrig noget var kun hos dyrlægen 1 eneste gang hele dens liv ( den blev 14 år ) og det var fordi den fik en grannål i øjet 2. juledag.
    Selvfølgelig blev den vaccineret . men det tæller jo ikke med her.

Så tag du det bare roligt... hvis vuffer snupper en bid kattemad.... :O)

• #3   9. nov 2007 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *
    tusind tak for svaret
    har virkelig tænkt meget over det fordi minnabo sagde til mig at det var død farligt for hunden og at den slet ikke måtte få noget katte mad.. så blev helt nervøs., for hvis nu nica skulle komme til at tage af kattens mad

• #4   9. nov 2007 Nu gik jeg halt amok med at slå Taurin op på nettet den anden dag, fordi jeg har købt kattemad til hundens aktivitetslegetøj og ville lige sikre mig at jeg ikke var i gang med noget fuldstændig tosset. Og på alle de sider jeg fandt skrev man side op og ned om at man for nylig har fundet ud af at Taurin er sundt for hunde - at man nu skulle til at kigge bevidst efter hundemad med taurin i.

• #5   9. nov 2007 Bodil - Der er stor risiko ved at de f.eks får hårtab pga det høje indhold af protein i kattemaden...

Men jeg tror ikke ligefrem at de kradser af af det....

Laura elsker kattemad så det står oppe så hun ikke kan nå det ..

• #6   9. nov 2007 altså når Tyson og jeg var på besøg hos min mor, så tømte han skålen hvis hun ikke huskede at fjerne den og vi var der hver anden dag, det går vel op i en 100g om ugen. og han fik bare mere hård afføring(altså ikke stenhård) og ingen problemer. nu har han så lært at mad der bliver sat på gulvet det er nej medmindre der bliver sagt værs'go... det med værsågod lære din hund hurtigt hvis du bare venter med at lade den spise i ca et min efter dens mad står klar. når du er helt 100 på at din hund har fanget det, så behøver du ikke fjerne kattens mad. (men dog alene hjemme og om natten vil jeg nok give garenti for den har snuppet det)

Kommentér på:
hund spiser kattemad?

Annonce