{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Hvalpes dårlige vaner - {{forumTopicSubject}}

Vi har jo flere små herhjemme pt - Og der er lidt at arbejde med - hver har jo deres "dårlige" vaner som lige skal trænes ud og væk, - ss -

Her er det helt tydeligt at de to rotter har hver deres -

Karisma graver i vores fødder - så snart hun ser et par fødder farer hun hen og graver i dem - og hun stopper ikke bare ved et nej -
I fatter ik hvor obdt det gør - griner -
Det er en helt ny hobby hun har fået - og vi satser på den er arbejdet væk inden næste uges udgang - ss -

Karma bider en i benene når man ik non stop har fokus på hende - sådan napper - men får fat - og det gør ONDT - griner -
Hun er dog nem at træne - så vi er på et minimum og hun har næsten fattet det mindre sjove i det -



Hvad har i andre af "dårlige" vaner i går og arbejder med... ?? Bare nysgerrig - ss -

( ja hos jeres hvalpe / hunde ... Griner - )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpes dårlige vaner -
  • #1   10. nov 2007 Vores hvalp Kasko (3½ måned) har fundet ud af, at han kan få opmærksomhed ved at springe op i møblerne. Så når han synes vi er kedelige, springer han op i sofaen og kigger drillende på os.
    I en periode var han slem til at bide i ledninger (telefon, højtaler osv), men det er han heldigvis holdt op med nu.

    Vores hanhund Chavez elsker at grave huller i haven, og gør det lige så snart vi ikke kigger på ham.
    Når han er med i byen kan han finde på at stjæle mad fra bordet, hvis man efterlader ham alene. Det gør vi så ikke mere.....

    Vores tæve Anti elsker at gø af alt og ingenting.


  • #2   10. nov 2007 Susanne - Ja man har mange fornøjelser m de hunde - griner -

    Skægt at høre om, - ss -

    Vores Thor - som jo ik er helt lille - har den vane at ville på skødet af folk han godt kan lide - og hvis de ik formår at sige fra - så har de altså bassen på skødet inden de får set sig om, - girner -


  • #3   10. nov 2007 Møffe gør lige nøjagtig det med at bide i tæer -og hun er så ikkehvalp. De tidligere ejere legede med hende ved at få hende til at jagte fødder og bukseben, og ja det gør dælme ondt når hun får fat
    -men det er dog så godt som stoppet, men bliver hun overivrig kan hun godt lige "glemme" at hun ikke må,men stopper da heldigvis ved et nej nu:o)



  • #4   10. nov 2007 Oraklet -

    Det var da en FANTASTISK leg de havde fundet der - NOT... griner -

    Thor har også en efterladenskab fra tidligere familie... ( fik ham for 3,5 år siden - da han var 2 år ) Og det er at damer må man nedlægge -
    Han springer simpelthen op og sigter med sin skulder efter kvinders brystkasse så de falder -

    Og han kan også blive så overivrig at han glemmer at det ik er ok, -
    Men siger blot til folk at de skla tage fat i ham og sige NEJ... hvis han lurer at de mener deres NEJ - så stopper han -

    Har en veninde han ik rigtig ku finde respekten frem for - det tog lang tid før han stoppede med at prøve hende af -


  • #5   10. nov 2007 Ja det er nu noget spøjst noget med de ting de har med fra tidligere hjem. Møffe var jo 4 da jeg fik hende og hun havde dælme tillagt sig nogen dårlige vaner hehe
    -de var så stort set aldrig hjemme, og gik ikke til træning, så det var jo fair nok at hun selv fandt på beskæftigelse.

    Men hun var sådan set renlig. Lige indtil hun så et tæppe. Gulvtæpper var der intet problem med, men et tæppe under stuebordet e.l. så SKULLE man altså hen og skide på det GRRR og det tog fatisk lang tid at vænne hende af med.

    I haven kunne stort set hvilket som helst hegn ikke holde hende inde. Vendte man ryggen til bare 2 sek, så var hun over alle bjerge -det gør hun så stadig hvis hun ikke får sine lange gåture, men bare hun kommer nok ud, er det ikke et stort problem (men hun er dog aldrig uden opsyn)

    Irriterende er det at når hun render, så venter hun pænt på at man følger efter, når man så er 2-3 meter fra hende, så SPÆNER hun videre ca 100 m og venter så på en igen (og igger osse pænt på om man nu er med *G*). Enhver form for indkald er håbløst, så man kan ikke rigtig andet end vente på at hun lader en komme tæt nok på -og det til trods for at i alle andre situationer fungerer indkaldet upåklageligt -Dumme hund hehe

    Hun har lige luret hvordan man får ekstra motion hihi


  • #6   10. nov 2007 Ja - griner - og det lyder da som om hun også formår at motionere dig - griner -

    Skønne hund - hun ser skøn ud - ss -


  • #7   10. nov 2007 Ja jeg får da rigelig motion hehe...

    Og ja hun er da dejlig trods eller måske pga alle hendes sære påfund *GG*


  • #8   10. nov 2007 Minder mig om :

    Vores Idun / Dunse tager jo også nogle ture ind imellem - Og i aftes var det åbenbart til et sted m bålhygge - Ej aner ik hvor hun var - men da hun kom hjem STANK hun af spejder lejr - ( Læs : BÅL )

    Men hun har nu boet her altid - så turene er min dårlige opdragelse... Griner -

    Men vi bor fritliggende på en gård - og hun spæner rundt på markerne - som oftest indenfor tilladt område men tiltider kommer hun altså til at følge et lidt for spændende spor - ss -

    Når hun kommer hjem igen er hun HELT busted, - og MEGET tilfreds med sine mange kilometer i benene - ss -


  • #9   10. nov 2007 Hehe... Ja sådan er Møffe osse når hun er med hos mine forældre. Og sjovt nok bliver deres hund slet ikke fristet til at gå med. Men hun er dog altid afsløret for han står så på kanten af grunden og kigger i den retning hun er gået *GG*

    (de bor osse på landet)



  • #10   10. nov 2007 Nu er mine så ikke ligefrem hvalpe, men dårlige vaner har de da.

    Carlos fatter simpelthen ikke han er rimelig tung at have på skødet (70 kg). Han kommer pænt over og forsigtigt sætter forpoterne op på ens skød. Man kan sige NEJ, ned, skubbe, mase og hvad ved jeg, Carlos er bedøvende ligeglad og ender hver gang på ens skød.

    Det lyder måske sødt, men det er f..... irriterende. Det gør så ondt når han bruger sin vægt for at mase sig med fronten op på ens skød, for derefter at skulle dreje rundt med neglende boret ned i ens lår, for at sætte sig tilrette så en blære skriger efter at tømme sig.

    Han laver det nummer hver dag, og vi kæmper. Men en beslutsom bjørn med den kampvægt er altså ikke lige sådan at få væk.

    Effie kan der skrives en bog om. Hun har som sådan ingen faste dårlige vaner, hun er bare en tøs der fiser på væggene og har alt alt for meget fantasi til unoder.


  • #11   10. nov 2007 Ja - tænker ofte p åhvor slemt det ville være for mine hunde hvis de pludselig var tvunget til et by liv -

    Tænkte specielt på det i forbindelse med min skilsmisse tidligere på året - da jeg jo ikke lige vidste om jeg kunne blive boende -

    Håber vi kan blive her til hundene har levet et langt og dejligt landliv - så de ik skal opleve sådan et skifte...


  • #12   10. nov 2007 Janie - Ja de er ik så nemme de skødehunde - når de er i sådan en kampvægt - griner -
    Herhjemme får de en Pedal hvis de ikke fatter det -
    Men efterhånden har de lært at forpoter og forkrop er ok, - resten skal IKKE med op, - griner -


  • #13   10. nov 2007 Janie -ville godt nok osse nødig have sådan en kæmpe på skødet *G*


  • #14   10. nov 2007 Bare vi kunne det samme med Carlos.......Men han er yderst bevist om sin vægt, så jo mere vi skubber maser til ham, jo mere vægt lægger han i forben og bryst. Og jo mere vægt, jo mere borer neglene sig ned i ens stakkels lår.

    Han er en speciel hund der charmer sig gennem livet, så vi overlever nok ;o))



Kommentér på:
Hvalpes dårlige vaner -

Annonce