Online Tilmeldt:
6. jan 2006 Følger: 2 Følgere: 83 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 361 Svar: 14.655
Minder fra FB Minder fra FB
Jeg er mest glad for "minder" funktionen på FB - der kommer opslag om ting, man havde glemt og det er altid hyggeligt at få dem genopfrisket.
Idag var det bl andet denne her - fra 22 - og hold op, jeg kan godt huske den tur i Maxizoo .. omg ...
Skulle til Maxizoo og købe et par ting. På vej derind kommer en mand ud derfra med en sch, så jeg vendte om og gik tilbage for at hente Czhaplin - hvilket, viste det sig, jeg IKKE skulle ha gjort.
Første fejl - den hylde, hvor den ting jeg skulle købe stod, var placeret lavt, så da jeg tager æsken, rydder Tjab resten af hylden, hvor de adskillige små æsker med et eller andet, jeg aldrig fandt ud af hvad var, nu lå spredt ud over gulvet.
Mens jeg samlede dem op, havde Tjab opdaget, hvad han opfattede som, tag-selv-baren, og uden jeg sådan rigtigt nåede at reagere, demonstrerede han på fornem vis, hvordan 2-ting systemet - som han udvidede til 4-ting, fungerede.
Jeg fik hevet et par af tyggetingene fra ham - men en, vistnok, kalkunhals der hørmede ganske frygteligt, ville han ikke af med. Heldigvis æder han i et rasende højt tempo, så tiden hvor jeg blev genstand for en del løftede øjenbryn og “utroligt at hun ikke går til lidt træning med den hund” blikke i vores retning, blev forholdsvist hurtigt overstået.
Vi kunne gå videre ..
Lullet lidt i søvn over ca 15 sekunder, hvor kræet rent faktisk opførte sig pænt, viste sig at være en fejl .. og han slog til og nåede at lette ben op af kattemaden !! - det blev godt nok ik til meget for jeg hev fat i ham på en måde, så samtlige selvlærde “jeg kan tale med hunde ja jeg kan så”, havde haft brug for ilt og valium oven på den skræmmende oplevelse af totalt forkastelig håndtering af sød familiehund.
Kræet kvitterede da også med en snerren for ligesom at gi udtryk for, at sådan behandler man ikke en hund som ham.
Kassen og - navnligt - udgangen var indenfor rækkevidde, da Tjab fik øje på en tøjhund, se billede, der sammen med andre tøjhunde som den, lå i en kurv midt på gulvet.
Sådan en skulle han da ha - han røg i kurven, hapsede en og var lykkelig .. i 8 sekunder.
Så gad han ik den mere og lod den ligge.
Han havde jo bidt i den, så jeg var nødt til at tage den med.
Problemet var bare, at hver gang jeg samlede den op, røg han i den, ruskede den og trak den til sig - så fik han den .. og lod den ligge kort efter.
Ved ikke hvor mange gange det gentog sig, den korte vej op til kassen - jeg holdt op med at tælle da jeg nåede 7 …
Så nu er vi ejere af et par halvbidte tyggeting og en brun tøjhund ved navn Beethoven ..
Endnu engang blev jeg totalt udmanøvreret af en gul pelsfanden
Kæft, en fed hund, han da var
jul 2009
Følger: 25 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 83 Svar: 3.608
Jeg havde engang Sissi, malteser, med i maxizoo. Sissi mente bestemt, at de der "skuffer" med tyggeting, udelukkende var der for at hun kunne hoppe op og lave en "tag selv"
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 48 Svar: 925
Herhjemme kommer hundene med på skift, når maxi zoo skal besøges, har kun max 2 med inde i butikken ad gangen, for at de kan få det fulde udbytte af at gå på opdagelse og bruge næserne (som de ikke har
Min tæve der bliver 12 år til september, er god til at nå, at markere, så jeg ved lige præcis hvor deres kurv er med papir og rengøringsmidler og henter selv
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 523 Svar: 12.605
okt 2023
Følgere: 127 Emner: 30 Svar: 3.924
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.577
Det får mig til at tænke på at jeg har haft en hund med tilnavnet 'kleptopoten'. Hun har fx stjålet et plydspenalhus i Bog og Ide. Jeg havde en lidt småpinlig oplevelse en lørdag formiddag i Ringsted. Går nok lidt i mine egne tanker. Pludselig er der en bag ved mig, der siger 'Man må ikke stjæle'. Jeg vender mig lettere undrende om og ser en lettere foraget dame og min hund med et grønt net til at lægge over frugtbuske i flaben. Hunden så ud til at være ret stolt af sig selv. Det var ret svært ikke at bryde sammen af grin mens damen så på det (hun så ikke så humoristisk anlagt ud). Jeg fik fremstammet at 'Nej, det må man ikke' tog nettet fra hunden og begyndte at gå tilbage gennem gaden for at finde stedet hun havde rapset nettet fra, hvilket viste sig at være temmeligt langt tilbage.
Den hund var seriøst 'tingfinder' og vi havde jævnligt underlige ting med hjem fra gå-ture: fx en hammer og en skruetrækker. En dag vi gik ved nogle tennisbaner fik vi en tennis-ketcher med (den valgte jeg altså at sætte af ved tennisklubbens dør).
Minder fra FB