365 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjælp til hvalpespørgsmål Hjælp til hvalpespørgsmål

Så fik vi vores hvalp og det går rigtig godt.
Hun er allerede renlig på den måde, at hun ved at det skal ske udenfor.

Der er dog 2 ting jeg gerne vil have gode råd omrking:

1.
Hun elsker at være udenfor (Newfer, så intet problem med kulde, regn og sne - tværtimod). Og vil helst være det hele tiden.
Problemet er at vi så ikke ved om hun vil ude for at lege/sove eller fordi hun er trængende. Vi lukker hende derfor ikke ud hver gang hun vil ude (og så går det nogle gange galt). Vi prøver også at få hende ind igen efter en rimelig tid (eller efter at hun har gjort hvad hun skulle).
Men hvor meget skal vi lade hende være ude?

2.
Vi har aviser liggende til når det går galt. Og hun har stort set kun gjort det på aviserne. Skal vi rose hende?
Hun skal jo vide, at der er der, hun godt må når hun ikke kan komme ud, men på den anden side skal hun jo helst ud når vi er hjemme.
(Vi havde lagt aviser ved døren, men der vil hun gerne sove, når hun ikke kan få lov til at sove ude, så nu er vi blevet enige om aviser et andet sted, og det fungerer).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til hvalpespørgsmål
  • #1   13. nov 2007 Hvor gammel er det hun er ? Har hun været meget ude hos opdrætteren ? Jeg ville lade hende komme ud, når hun vil, og så holde øje med om hun lægger sig til at sove på fliserne.... En newf vil være ude det meste af tiden.....

• #2   13. nov 2007 Jeg ville fjerne aviserne , når i er hjemme .... Hun skal jo lære at det foregår udenfor og når hun egentlig giver tegn til at ville ud...
    Mange har et overdækket sted hvor hunden kan ligge under, når vejret er regn og sne....

• #3   13. nov 2007 Hun er kun 8 uger og 3 dage smiley

Hun har været lidt ude hos opdrætter, men er ikke opvokset ude. (men jeg tror at hvalperummet var lidt koldere end vores stue)

Må hun ikke sove på fliser?
    Lige nu ligger hun og snoksover udenfor på fliserne....

Vi vil helst ikke fjerne aviserne. Når vi er hjemme, gør hun altid tegn til at ville ud - det er bare ikke altid hund får lov (fordi så ville hun være ude HELE tiden).

Og vi vil gerne sikre at hun ved at det er på aviserne det forgår når hun er alene

• #4   13. nov 2007 Charlotte... Jo hun må gerne være ude,men du skal obs om hun bliver kold.. Hvis det overhoved kan lade sig gøre vil jeg give hende tilbud om noget overdækning så hun kan ligge udenfor i tørvejr.....
    Nu ved jeg ikke hvor længe at I vælger at være hjemme hos hende, men når hun er så glad for at være ude, har I så overvejet en hundegård hun kan være i når hun er alene hjemme ??

• #5   13. nov 2007 Vi har desværre kun 30 kvm have, så hundegård bliver der nok ikke plads til.....Men en hundegård ville ellers være en god ide smiley

Jeg tror også hun er så vild med at være ude, fordi der er en del at kigge på; vores have har ligger ud til et fællesområde og med udsigt til andre huse og haver, så der er meget man kan følge med i.

• #6   13. nov 2007 Hvis hun skal ligge ude, skal hun have en form for seng, som er hævet over jordhøjde - hun har ikke godt af at ligge på fliserne, når det bliver rigtig koldt. Evt. bare en palle med en måtte eller et tæppe på. Meeen der må da gerne være læ, så en kant rundt om "sengen", hvis ikke I har mulighed for andet - det er i hvert fald mit forslag.
    Og som Marianne siger, så bør hun have et sted med overdækning. Vi har overdækket halvdelen af vores terrasse og der søger vores newf hen, når det er rigtig møgvejr - ellers ligger han gerne det mest kolde og våde sted, han kan finde ;o)
    Egentlig synes jeg at du skal ringe og tale med din opdrætter om det, hun er jo en lille én endnu...

Kommentér på:
Hjælp til hvalpespørgsmål

Annonce