Hjælp til hvalpespørgsmål Hjælp til hvalpespørgsmål
Så fik vi vores hvalp og det går rigtig godt.
Hun er allerede renlig på den måde, at hun ved at det skal ske udenfor.
Der er dog 2 ting jeg gerne vil have gode råd omrking:
1.
Hun elsker at være udenfor (Newfer, så intet problem med kulde, regn og sne - tværtimod). Og vil helst være det hele tiden.
Problemet er at vi så ikke ved om hun vil ude for at lege/sove eller fordi hun er trængende. Vi lukker hende derfor ikke ud hver gang hun vil ude (og så går det nogle gange galt). Vi prøver også at få hende ind igen efter en rimelig tid (eller efter at hun har gjort hvad hun skulle).
Men hvor meget skal vi lade hende være ude?
2.
Vi har aviser liggende til når det går galt. Og hun har stort set kun gjort det på aviserne. Skal vi rose hende?
Hun skal jo vide, at der er der, hun godt må når hun ikke kan komme ud, men på den anden side skal hun jo helst ud når vi er hjemme.
(Vi havde lagt aviser ved døren, men der vil hun gerne sove, når hun ikke kan få lov til at sove ude, så nu er vi blevet enige om aviser et andet sted, og det fungerer).
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
mar 2007
Mange har et overdækket sted hvor hunden kan ligge under, når vejret er regn og sne....
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 239
Hun har været lidt ude hos opdrætter, men er ikke opvokset ude. (men jeg tror at hvalperummet var lidt koldere end vores stue)
Må hun ikke sove på fliser?
Lige nu ligger hun og snoksover udenfor på fliserne....
Vi vil helst ikke fjerne aviserne. Når vi er hjemme, gør hun altid tegn til at ville ud - det er bare ikke altid hund får lov (fordi så ville hun være ude HELE tiden).
Og vi vil gerne sikre at hun ved at det er på aviserne det forgår når hun er alene
mar 2007
Nu ved jeg ikke hvor længe at I vælger at være hjemme hos hende, men når hun er så glad for at være ude, har I så overvejet en hundegård hun kan være i når hun er alene hjemme ??
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 239
Jeg tror også hun er så vild med at være ude, fordi der er en del at kigge på; vores have har ligger ud til et fællesområde og med udsigt til andre huse og haver, så der er meget man kan følge med i.
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
Og som Marianne siger, så bør hun have et sted med overdækning. Vi har overdækket halvdelen af vores terrasse og der søger vores newf hen, når det er rigtig møgvejr - ellers ligger han gerne det mest kolde og våde sted, han kan finde ;o)
Egentlig synes jeg at du skal ringe og tale med din opdrætter om det, hun er jo en lille én endnu...
Hjælp til hvalpespørgsmål