{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Hundebur - staffordshire bull terrier {{forumTopicSubject}}

Nogle anbefaler til hundebur til bilen til en staff? smiley
Jeg er usikker på hvilken størrelse jeg skal gå efter.
Og er de bure som kan klappes sammen lovlige i forhold til sikkerhed? Det ville jo være genialt at det altid kunne være i bilen, men foldes sammen når barnevognen skulle med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebur - staffordshire bull terrier
  • #1   13. jul Alt andet end at køre bil med hunden på skødet er lovligt.
    Er det sikkert? Nej. Men lovligt.
    Stofbure har 0 effekt hvis uheldet er ude.
    Køb noget der er crashtestet og kan tilpasses din bil. Det bliver du mega glad for.

• #2   13. jul Tak Malene. Vi går helt sikkert også udeom stofbure. Men jeg kan ikke gennemskue om foldebure i metal er sikkerhedsgodkendte?

• #3   14. jul Der er vist ikke rigtigt nogen officiel sikkerhedsgodkendelse af hundebure til biler smiley Sammenklappelige metalbure er ikke sikre og den værste risiko ved dem er at man risikere at svejsninger gå hvis buret deformeres og dermed et hunden bliver spiddet.
    Det det handler om er at have et bur der sidder så godt fast i bilen at du ikke får bur og Fido i nakken ved en pludselig opbremsning.
    Der findes vist nogle enkelte bure der er blevet crashtestede hos ADAC (Variovage og en schweisisk mærke mener jeg).
    Sikkerhedsseler er vist ofte ikke potter p*s værd og slet ikke dem man sætter fast i Fidos gå-tur sele.

• #4   14. jul Bare lige en bemærkning - de bure der er crashtestet (Profine, Variocage og Artfex) er testet ved 50 km/t. Kører du galt på landevej eller motorvej, dør vovse med stor sandsynlighed, uanset hvilket bur du har. Forskellen kan være om de mennesker der er i bilen kan overleve, hvis buret kan holde hunden i buret. For 20-25 kg dødvægt der kommer susende igennem en forulykket bil, dræber alt på sin vej.

Jeg ved godt at det ikke er særlig rosenrødt, men det er nu engang sådan det er. Men ingen tvivl om at både hunde og mennesker har den bedste chance for overlevelse, hvis der vælges et robust bur. Stofbure og foldbare metalbure er der 0 sikkerhed i, hvis man kører galt - eller bare laver en hård opbremsning.

• #5   14. jul Tak for svar smiley

• #6   14. jul En af mine gamle træningskammerater var involveret i en temmelig alvorlig ulykke på en landevej. Hun havde et godt gammelt Hakonbur (tungt som bare f*nden, solidt og ikke crash-testet eller noget) med sin schæferhund i med i bilen. Buret var sat godt fast i bilen. Både hun og hunden var uskadte. Jeg så bilen ligge på hovedet inde på en mark; den var godt krøllet. Det var helt utroligt at hverken hun eller hunden kom noget til udover at de fik nogle knubs smiley

Kommentér på:
Hundebur - staffordshire bull terrier

Annonce