{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Svømning ? ! {{forumTopicSubject}}

Halløj med jer.

Jeg vi lige høre om nogen af jer har nogen ideer om hvor lang en hund må svømme ?

Misja er kun 2½ år og har lige været syg (en skade i en nerve ved lænden), så hun har mistet en god del muskel masse...
Nu vil jeg jo gerne ha hende i form igen, men vil heller ikke overanstrenge hende, så hvor langt sådan cirka må hun svømme om dagen ?

Håber nogen der har et bud :o)

Knuss
Karina..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svømning ? !
  • #1   24. jul 2005 lang = langt

• #2   24. jul 2005 Hm, slet ingen der ved noget ??

• #3   24. jul 2005 Hejsa!
    Jeg ville starte lige så forsigtigt med max 10 min og så kun hveranden dag - så hendes muskler kan nu at restituerer inden i gør det igen...

• #4   24. jul 2005 Du kan jo selv mærke på hende om hun er øm!

• #5   24. jul 2005 Da Nelly og jeg svømmede nede i AA hundecenter svømmede hun nemt en halv time af gangen med s¨å pauser men hundene er sgu ikke særlig gode til at selv mærke hvornår det er nok så hvis man har en mega vand glad hund som Nelly så skal man nok begrænse det lidt! i hvert fald i starten.

• #6   24. jul 2005 De bruger jo hele kroppen når de svømmer og måske også nogle andre muskler så hvis hun ikke er vant til at svømme så bare stille og roligt og så måske lidt længere om en uge osv!

• #7   24. jul 2005 Hej Nicola ---- jammen hm, hvordan skal jeg forklare det, vi har jo kun en sø hvor hun kan svømme så jeg tænker mere på hvor mange meter måske ?

Hun bliver meget ophidset og derfor meget forpustet - eller er det helt normalt ?

• #8   24. jul 2005 Hej Karina,
    Jeg synes det er nemt at se når hunden bliver træt.
    Efterhånden som hunden bliver træt ligger den tungere og tungere i vandet. I starten kan jeg se ryggen på mine og halen ligger også over vandet. Men efterhånden sykker de mere og mere.
    Jeg ville starte meget langsomt ud med et par korte ture afgangen efterfulgt af god massage med håndklædet. Efterhånden laver du turerne længere og længere og giver hende flere og flere.
    Men hold øje med halen .. hvis den virker "træt" skal hun have et par dages pause.

• #9   24. jul 2005 Jeg plejer at kaste med en 1½ kg. tung flyder og kaster vel 10 - 15 meter ud og så får hun 3 ture hvor efter vi går til næste sø og der får hun 3 ture mere... lyder det af meget ?

• #10   24. jul 2005 det kommer jo an på så meget - jeg måler det med uret....

• #11   24. jul 2005 Lænde per tur = så langt du kan kaste uden at anstrenge dig :o))

• #12   24. jul 2005 Nej karina - jeg synes ikke det lyder af meget. Det var også sådan jeg ville starte op.

• #13   24. jul 2005 Marlene - det er netop problemet tror jeg, hendes svømmestil er vist temmelig dum.

Når hun svømmer ud - altså uden dummy - løfter hun ligesom hele forkroppen i stedet for at løfte hovedt op af vendet..

• #14   24. jul 2005 Okay Nicola - det kan jeg ikke rigtig her..

• #15   24. jul 2005 vi svømmer også kun i en lille sø for tiden - men jeg er nødt til at have en line på hende ellers svømmer hun uafbrudt i op til 1½ time og det tør jeg ikke lade hende gøre!
    Hun er helt vild med vand og når hun er i kan jeg ikke få hende op bare ved at kalde på hende - og ved vores sø er der masser af ænder og så går jagten igang!!

• #16   24. jul 2005 selvfølgelig kan du det - det er jo bare at kaste den hver gang hun komme rog stoppe efter 10 minutters tid!! Det er da ikke svært ; )

• #17   24. jul 2005 ja det kan jeg godt se nicola - men så meget ved jeg slet ikke om misja kan tåle..

• #18   24. jul 2005 *S*

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok Nicola.....hmmm, men så længe kan hun ikke svømme er jeg ret sikker på, jeg er så i tvivl om jeg skal presse hende til lidt mere hver gang eller vente...?

• #19   24. jul 2005 bare vent til hun selv finder ud af det - Nelly var nærmest ved at drukne første gang men de skal lige ure hvordan man egentlig gør også er de ikke til at stoppe!

• #20   24. jul 2005 Men det lyder som om det er en dårlig ide at gøre, så jeg tror jeg "nøjes" med at gøre som jeg har gjordt idag nemlig 3X3 kast hver - hveranden dag og så massage bagefter.

Det får hun så også proffesionelt 1 gang om ugen nu og det er sørma super godt for hendes meget opspændte muskler ;o)

Tak for jeres hjælp *S*

• #21   24. jul 2005 Jaa, det har du ret i Nicola Misja elsker det helt bestemt også - jeg er bare mere bange for (sammen med massøren og dyrelægen) at der er en fejl et sted i ryggen på hende og at hun derfor ikke holder hovedet på en hensigtsmessig måde..... hun har det med at "tabe" bagparten, hvilket også er grunden til at jeg så gerne vil svømme med hende..

• #22   24. jul 2005 det giver også rigtig godt for dem - nelly har jo haft det brækkede ben hvor muskulaturen var ret ynkelig efterfølgende - der hjalp det rigtig meget plus at hun synes det er som jule aften hver gang ; )

• #23   24. jul 2005 Ja - det er dejligt når man kan træne med noget der samtidigt gør dem evig-glade *S*

Misja's lår ligner også noget der ikke kan gøre for det, i hendes unge alder kommer musklerne hurtigt - men forsvinder sørma også hurtigt igen *gs*

• #24   24. jul 2005 Karina; du skal passe på ikke at overanstrenge hende - det gør mere skade end gavn !! Hellere bruge lidt længere tid på at få hende i form som du allerede er begyndt på.
    Mht svømmestilen kan det også være, at hun bare skal igang. Nu ved jeg ikke hvordan/hvor meget hun svømmede før skaden. Men Emil plaskede også rundt i starten - men da han fandt ud af at han så ikke kunne se dummyen fandt han en lidt bedre stil :o))
    Men hvis hendes svømmestil er meget forandret fra før skaden ville jeg nok lige få nogen til at kigge på det. Det kan jo være at hun stadig er øm og derfor kompenserer ved at svømme sådan. Så er det nok ikke smart at lade hende svømme. Så kan du evt. starte med bare at lade hende gå i vandet (?)

Kommentér på:
Svømning ? !

Annonce