786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

flåt- og loppe-middel flåt- og loppe-middel

vi har købt noget fra dyrlægen som vist nok hedder bayvantic vet.
man putter en dråbe i nakken på hunden og så skal det virke i 6 uger som der hverken kommer lopper eller flåter på ham.
nu vil jeg så bare lige høre om der er andre der har erfaring med dette, hvad i synes om det og om det har givet hunden nogle bivirkninger?
er der andre ting i hellere ville anbefale som i synes være bedre end dette?
jeg har 4 ledige udfordringer som jeg vil give de første 4 der giver mig svar.
mvh vanja

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flåt- og loppe-middel
  • #1   26. jul 2005 Hejsa... jeg har ikke selv prøvet det, men har KUN hørt godt om det og hørt at det virker... ved at Evers bruger det til sine hunde, da det jo er langhårsracer, som man ikke lige kan finde en flåt på...

• #2   26. jul 2005 Vi bruger frontline pipetter til nakken og det virker som det skal. Jeg ved ikke så meget om det du nævner...

• #3   26. jul 2005 Jeg tror også det var det vi brugte nogle år tilbage, da vi skulle til bornholm.
    De fik ingen lopper, men en enkel flåt satte sig på min mors hund, men der er jo bornholm, der er vist også rigtig mange flåter.

• #4   26. jul 2005 Jeg bruger Cyclio (tror jeg nok det hedder) og er meget glad for det

• #5   26. jul 2005 hej alle.
    tak for jeres svar smiley

jeannette - men lugter de så ikke også meget af hvidløg?

• #6   26. jul 2005 Jeg bruger også Bayvantic til mine hunde - synes det er det eneste der virker når de er så massivt udsatte som vores og samtidig er meget i vand.
    Men du skal fordele det over en 4 steder fra nakke til hale og du skal ikke regne med, at det virker med fuld effekt i hele i 6 uger. Jeg vil sige 4 uger med fuld effekt og så begynder man at kunne se enkelt tæger igen

• #7   26. jul 2005 Laila; jeg har prøvet Frontline også og synes det virker elendigt. Flåterne/tægerne kan stadig finde på at sætte sig men de udtørrer og klør og irriterer huden så hunden klør sig. Har oplevet flere gange, at de har kløet kroppen af og der så er gået betændelse i. Endvidere bliver det skyllet ud når de bader meget.
    Alt dette ser man ikke ved brug af Bayvantic - flåter/tægerne holder sig nemlig laaaaaaaangt væk :o))

• #8   26. jul 2005 Laila; Selv tak. Som sagt så husk at fordele det langs ryggen på hende - ikke for meget samme sted så løber det bare ned af siden af hende. Hun må ikke bade 48 efter påførsel :o))

• #9   26. jul 2005 Og husk at lave en lille skilning hvor du påfører det så det kommer på huden og ikke bare oven på pelsen

• #10   26. jul 2005 Jeg har personligt aldrig gevet Perle sådanne midler, stoler ikke helt på dem, men Perle har heller aldrig haft lopper.
    En som jeg kenders hund ( Labrador ) Fik sådan et middel og den fik røde knobber og kløe, de gik til dyrelægen som mente at det var midlet der var sjusket !!

Såeh.. Ja ?! Måske hvar det bare det middel, men jeg har ikke rigtig tiltro til sådan nogle midler..

• #11   26. jul 2005 "Besse" anbefalede mig noget urteblanding fra www.amilet.dk og det virker perfekt!!!
    og er helt naturligt så man ikke skal komme "gift" i nakken på hunden :o)

• #12   27. jul 2005 Anja; Ja - det er rigtigt nok. Jeg synes bare ikke, at det er effektivt nok idet du stadig ser flåter der sætter sig på hunden.
    Mht at putte gift på hunden eller ej mener jeg det er et spørgsmål om pest eller kolera. Vores gamle hund (Jason) oplevede både at få borelia og Elicha (kan ikke huske hvordan det staves) og det var ikke nogen skovtur for ham.
    Derfor vælger jeg en behandling til mine hunde der holder utøjet på laaaaaaaaaaang afstand.

• #13   27. jul 2005 Jeanette; Jeg bor midt i skoven - vores hunde er massivt udsat for flåter/tæger. Så jeg kan forebygge alt det jeg vil med diverse naturlige midler - det kan stadig ikke holde flåterne/tægerne helt væk.
    Der skal jo kun et enkelt tægebid til ....
    Jeg mener så heller ikke, at hvis hunden ikke viser allergiske reaktioner ved påførsel at det ligefrem er giftigt og skadeligt for hunden. Så ville dyrlægerne jo heller ikke anbefale det .....

• #14   27. jul 2005 Jeanette; Ja, det er vigtigt, at man tjekker hundens reaktion efter påførsel. Det er synd hvis de ikke kan tåle det - så må man finde en anden løsning.
    Jeg er bare glad for, at mine drenge ikke har nogen problemer med det.

Kommentér på:
flåt- og loppe-middel

Annonce