{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Lillebitte dækken til vinterhvalp {{forumTopicSubject}}

Jamen, jeg skal jo have hvalp smiley

Den lander herhjemme slut november/start december, så vi lægger hårdt ud med kolde og våde måneder. Jeg vil SÅ gerne at hun lærer at acceptere dækkener fra starten (ja ja, men det kan altså tage ret meget mudder, så jeg går med den nemme løsning smiley ), men jo også sikre at hun er ok med at komme på ture selvom det er vådt, mørks og koldt.

Så jeg vil gerne finde et vandtæt dækken i størrelse lille. Og dét er jo et vidt begreb, men umiddelbart noget der kan passe ryglænene 25-30 cm. Jeg har erfaring med Hurtta, som jo kan tilpasses på alle leder og kanter, inkl. i ryglængden. Og det er super praktisk, når man har en lille prut der vokser. Problemet er bare, at stykket der går mellem forbenen og lukket op i nakke/på ryggen, ikke fungerer særlig godt med små, fede corgi-forben. Så optimalt set leder jeg efter et dækken UDEN bryststykke, og som kan reguleres i længden.

Jeg skal også have noget med lidt varme i til hende, så hun kan holde varmen når hun skal sidde i rygsæk eller vogn, når jeg er på længere ture med Ellie. Men jeg tænker at jeg køber nogle sweatre og små tykke dækkener på Hööks, Temu eller lign.

Et alternativ til et regndækken KUNNE være et ulddækken, men igen uden bryststykke og som helst kan reguleres i ryglængden.

Nogle bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lillebitte dækken til vinterhvalp
  • #1   2. sep cotonshoppen har nogle i deres eget mærke olliepet, der ikke har bryststykket. Om de er gode aner jeg ikke, for jeg bruger Hurtta. Men det er da et bud smiley

• #2   2. sep Jeg har en rigtig god bekendt, der opdrætter Cardigans. Hun er svært glad for dækkener fra Skinnydogs.dk til sine Corgier. Vi har talt om det flere gange, da vores dværge har samme udfordring mht kropslængde/bredde. Deres website virker umiddelbart ikke pt, men de kan findes på FB.

• #3   2. sep Husk at strikkede trøjer skal være i uld eller uldmix, hvis de skal være varme. Jeg tvivler på, at du kan få uldtrøjer på Temu.

• #4   2. sep Skinnydogs har skiftet navn til dogcloset og Rikke har ændret en del i konceptet, hun forhandler stort set kun egne ting nu, primært til mynder, hun har selv et par whippets fra mig smiley

https://dogcloset.dk/

Jeg ved ikke hvilke du tænker på Louise, men jeg ved, at der er andre racer, som kan passe en del af udvalget herfra, Rikke forhandlede deres varer tidligere og har vist lidt tilbage i shoppen stadig.

Jeg har bestilt både fra Rikke og den tjekkiske side:
    https://www.sofadogwear.eu/index.php

• #5   3. sep Kirsten det er netop fordi det er lidt samme proportioner med med corfierne og vores dværge. De er længere i ryggen kontra bredden ift langt de fleste andre racer. Dvs køber vi noget der passer til længden af ryggen, så er det alt for stort i omkreds. Så det var primært egne ting.
    Jeg blev rigtig nok fært til dig closet, men siden skrev fejl, så jeg blev temmelig forvirret. Tak for at præcisere ??

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 274
    #6   3. sep Anne tillykke med den lille "nye" smiley - det har jeg åbenbart overset

• #7   5. sep Yeah smiley hundehvalp smiley Tillykke smiley
    Angående dækken, er jeg meget glad for nonstop.
    Men aner ikke hvad der er bedst til sådan en lavbenet pelsraket

• #8   5. sep Jeg sad og kiggede på Hööks, som har små uldsweatre til billige penge, og også i størrelse lillebitte smiley Og så kom jeg i tanke om, at jeg klippede ærmer af gamle trøjer, da Dorit var hvalp, og lavede huller til forbenene. Det kan blive plan B smiley

En af de andre corgidamer lige har fået hvalp, har målt sin lille prut, og han er egentlig ret lang. De var så også kun 3 i kuldet, og var alle nogle små, tykke banditter. Men hun har et par dækkener jeg kan overtage, og så må jeg se hvad der ellers bliver brug for.

Det praktiske med arbejde er jeg ved at have styr på. Og så skal tiden bare gå, indtil jeg ingen får en lille corgi i mit liv smiley

Kommentér på:
Lillebitte dækken til vinterhvalp

Annonce