Lillebitte dækken til vinterhvalp {{forumTopicSubject}}
Jamen, jeg skal jo have hvalp
Den lander herhjemme slut november/start december, så vi lægger hårdt ud med kolde og våde måneder. Jeg vil SÅ gerne at hun lærer at acceptere dækkener fra starten (ja ja, men det kan altså tage ret meget mudder, så jeg går med den nemme løsning
), men jo også sikre at hun er ok med at komme på ture selvom det er vådt, mørks og koldt.
Så jeg vil gerne finde et vandtæt dækken i størrelse lille. Og dét er jo et vidt begreb, men umiddelbart noget der kan passe ryglænene 25-30 cm. Jeg har erfaring med Hurtta, som jo kan tilpasses på alle leder og kanter, inkl. i ryglængden. Og det er super praktisk, når man har en lille prut der vokser. Problemet er bare, at stykket der går mellem forbenen og lukket op i nakke/på ryggen, ikke fungerer særlig godt med små, fede corgi-forben. Så optimalt set leder jeg efter et dækken UDEN bryststykke, og som kan reguleres i længden.
Jeg skal også have noget med lidt varme i til hende, så hun kan holde varmen når hun skal sidde i rygsæk eller vogn, når jeg er på længere ture med Ellie. Men jeg tænker at jeg køber nogle sweatre og små tykke dækkener på Hööks, Temu eller lign.
Et alternativ til et regndækken KUNNE være et ulddækken, men igen uden bryststykke og som helst kan reguleres i ryglængden.
Nogle bud?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.340
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.788
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 8.180
https://dogcloset.dk/
Jeg ved ikke hvilke du tænker på Louise, men jeg ved, at der er andre racer, som kan passe en del af udvalget herfra, Rikke forhandlede deres varer tidligere og har vist lidt tilbage i shoppen stadig.
Jeg har bestilt både fra Rikke og den tjekkiske side:
https://www.sofadogwear.eu/index.php
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
Jeg blev rigtig nok fært til dig closet, men siden skrev fejl, så jeg blev temmelig forvirret. Tak for at præcisere ??
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 274
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.652
Angående dækken, er jeg meget glad for nonstop.
Men aner ikke hvad der er bedst til sådan en lavbenet pelsraket
sep 2017
Følgere: 559 Emner: 166 Svar: 11.327
En af de andre corgidamer lige har fået hvalp, har målt sin lille prut, og han er egentlig ret lang. De var så også kun 3 i kuldet, og var alle nogle små, tykke banditter. Men hun har et par dækkener jeg kan overtage, og så må jeg se hvad der ellers bliver brug for.
Det praktiske med arbejde er jeg ved at have styr på. Og så skal tiden bare gå, indtil jeg ingen får en lille corgi i mit liv
Lillebitte dækken til vinterhvalp