{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røntgen
  • #1   28. nov 2007 ved ikke noget om priserne, men ved at der er fare forbundet med narkose. kender nogen der havde en hund der døde under narkose..

  • #2   28. nov 2007 Ja - det er også det jeg har hørt, jeg vil gerne høre fra nogen der har lidt erfaring med at få deres hunde røntgen fotograferet og hvad de evt har givet for det!

  • #3   28. nov 2007 De priser jeg har hørt herinde (hvis det er HD) ligger på omkring 15-1700

  • #4   28. nov 2007 kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

  • #5   28. nov 2007 Vi har lige bestilt tid til hd og aa røntgen af vores.
    Det koster 1700 for begge dele hos vores dyrlæge.
    Men de kommer ikke i narkose, får blot en sprøjte med bedøvelsesmiddel så de sover og så får de en sprøjte så de vågner så snart det er overstået.


  • #6   28. nov 2007 Har hørt om at nogle dyrlæger er for voldsomme til at rette bagbenene ud når hunden er i narkose, og derfor kan få trukket hofterne ud af led.. )-: Min egen var af samme årsag ikke i norkose, og han var heller ikke bedøvet.

  • #7   28. nov 2007 Det er en ganske mild form for nakose hunde får når de skal røngtenfotograferes..*s*
    Det er primært de små racer som er i risikogruppen når de skal bedøves.

    Jeg forstår nu godt din bekymring, jeg er selv ved at gå ud af mit gode skind, når mine "drenge" har skullet bedøves.. Irrationelt.. Tja.. Men man kommer jo til at holde af "kræene" smiley

    Prisen er afhængig af hvor i landet du bor *s*
    Men en 1300-1800 mener jeg er rimeligt !

    VH Pia.


  • #8   28. nov 2007 norkose = narkose... (-;

  • #9   28. nov 2007 *s* Mette, det bør jo gøres under alleomstændigheder..
    Jeg prøvede også med Geister at undgå bedøvelse, men han ville ingenlunde ligge roligt nok..


  • #10   28. nov 2007 Jeg har fået af vide jeg skal give 2000-2500 for albuer, hofter samt ryg !! Det er måske en anelse dyrt så. Nu bliver jeg i tvivl om det var narkose eller fuld bedøvelse han sagde, det kan være jeg bare antog det var narkose og han egentlig sagde bedøvelse - jeg er ikke så stolt ved det men der er ingen vej udenom, han skal have tjecket det så jeg ved hvad jeg har.

  • #11   28. nov 2007 Moster 100 % enig, det er ikke sjovt, men det skal gøres!!

  • #12   28. nov 2007 lLasse.. syntes det er normal pris,når du har ryggen med smiley

    Der er altid en risiko,når man bedøver.. Men den er meget lille smiley


  • #13   28. nov 2007 Lasse, jeg har så lige læst hurtigt nok *s*
    Mine hunde er "kun" blevet HD fotograferet, det er jo næsten hele kroppen du skal have fotograferet.
    Er der specielle avlsrestriktioner inden for din race ?

    (Agge har dog fået R. fotograferet albuerne, men det var i anden sammenhæng 's*)


  • #14   28. nov 2007 Jeg betaler også oppe omkring de 2.000kr for HD/AA undersøgelser af mine hunde....tror den sidste jeg fik undersøgt lå på 1.800kr.............og det var altså uden at få den undersøgt i ryggen for Spondylose....jeg går ud fra at det er dét du skal ha den undersøgt for dér?

    mine bliver lagt i en mild bedøvelse...han plejer at måle ud så de får til 1/3 del af deres fulde vægt, da en Bullmastiff er ret nem at tumle omkuld med bedøvelse....opvågningssprøjter har vi dog aldrig været fan af..........dyrlægen skal være meget præcis i sin udmåling af modvirkningsstoffet, da hunden ellers kan gå i kramper hvis de to stoffer(bedøvelse/opvågningssprøjte) ikke er udmålt korrekt...så hér foretrækker vi at få dem udleveret godt og grundigt svensker stive og så kan de sove rusen ud hjemme hvor de holdes varme...(det er vigtigt at holde øje med kropstemperaturen efter en bedøvelse..hunden bliver nemt kold)

    men det er altså sjældent at der sker "ulykker" når en hund er i bedøvelse...der er udviklet bedre bedøvelses stoffer end man havde for 5-10år siden, og det minimerer selvfølgelig risikoen for at der skulle ske noget som fx at hunden sover ind eller får en allergisk reaktion...

    Pøj-pøj med det ;o)


  • #15   28. nov 2007 Jeg gav 1600 for hd og aa. Cæsar fik kun beroligende og jeg var der imens og fik ham med hjem lige bagefter.

  • #16   28. nov 2007 Nej der er ikke specille avlsrestriktioner - det er bare mig der er tosset og vil vide om alt er i skønneste orden !!! Jeg træner lidt weightpull med ham så derfor er det vigtigt at vide han er tiptop, ikke fordi vi skal træne hele livet, det er nok en kortere periode af hans liv vi skal det, men alligevel - jeg vil vide hvordan min hund er sat sammen, om han er ok osv. også mht gåture osv, hvor lange de kan/bør være.

  • #17   28. nov 2007 hvor lang tid tog det Vivi ??

  • #18   28. nov 2007 Lasse, så forstår jeg bedre *s*
    Held og lykke med ham ! :-))


  • #19   28. nov 2007 Lasse*

    Har du overvejet at få ham hjertescannet?

    Nu bruger han jo en enorm mængde energi til weightpull, og det anstrenger helt sikkert også hans hjerte...måske det var en idé?..(nu du skriver du er lidt hysterisk med sundhed...stooor applaus!!:o)

    Jeg har ikke lige styr på hvor i landet du bor, men Westrup vet consulting kører i hele KBH området og han kan komme og scanne din hund i forbindelse med at den skal ha det helt store sundhedstjek...med mindre din egen dyrlæge selvfølgelig er i stand til at gøre det godt nok..........


  • #20   28. nov 2007 Lasse alt i alt var vi der 2½ time inkl vente tiden på at de beroligende virkede og at han blev frisk igen. Selve det med bilederne tog vel 20 min.

  • #21   28. nov 2007 Vivi - ok tak

    Braks - hjertescannet, ja det kunne godt være jeg skulle, dog træner vi ikke særligt meget, det er ca en gang hver anden uge og pulsen kommer ikke vildt op som den gør f.eks på en løbetur eller lign.


  • #22   28. nov 2007 Selv tak, smiler. Vi krydser ihvertfald fingre herfra!

  • #23   28. nov 2007 Takker - jeg håber alt er OK med ham, jeg vil have det bedre med at vide besked.

  • #24   28. nov 2007 Pølsen skal fotograferes : Brystkasse (for hjertet), hofter til HD i DKK og lænden for at se hvordan det ser ud. Jeg skulle regne med ca. 3300 kr. incl. den store "blodprøve" med lever, nyrer osv... Jeg synes det er mange penge med sådan er det vel bare..


  • #25   28. nov 2007 Maria*

    hvilken del af det? at ikke alle tåler opvågningssprøjten eller at de skal holdes varme?

    jeg er nok lidt sippet når det gælder mine(den lille på 4½md skal i fuld narkose i morgen...giiisp)...men efter en omgang bedøvelse eller narkose, så bliver de altid pakket godt ind i tæpper eller en dyne...og så bliver de overvåget godt og grundigt...og ellers hjulpet med alt..selv et toiletbesøg kan være en kæmpe udfordring for en beruset hund...G*......

    Husk også at vand og mad ikke er noget den skal proppes med bagefter...synkerefleksen er ikke så god...


  • #26   28. nov 2007 så har du jo gjort det rigtig godt, uden enda at vide det;o)

    her skælder vi heller ike ud ved uheld efter narkosen...hunden har det dårligt nok med at være svimmel og svag i forhold til resten af flokken, så bliver der tisset eller andet på gulvet...så blir der bare tørt op..ik noget med skæld ud heller...

    Luna skal ha pillet en hjørnetand ud...den sidder for godt fast og jeg kan ikke få den ud...så nu håber jeg på at hendes bid ikke bliver skævt fordi jeg har været for sløv til at ligge mærke til at den nye tand er kommet ret langt op..hun skal jo udstilles de næste 2år og et flot bid er vigtigt;o)


  • #27   28. nov 2007 Jeg tror det kostede ca. 1800 kr for at få figaro HD, AA hjerte og spondylose tjekket...

Kommentér på:
Røntgen

Annonce