{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Registrering af import-hvalp i DKK {{forumTopicSubject}}

Jeg er åbenbart en lille smule fatsvag i dag, så er der nogen, der er mere inde i reglerne, der kan hjælpe mig med at forstå følgende:
" Original "Export pedigree" påstemplet/printet EXPORT på stamtavlen eller
med et export bevis. Kopi af export beviset skal altid indsendes sammen med hundens originale stamtavle.
I de tilfælde ejerforholdet ikke oplyses på stamtavlen, skal ejerbevis medfølge."

Jeg forstår det sådan, at hvis man har et Export Pedigree, som også indeholder navn på ny ejer, så er det bare det, de skal have?
Og alt det med et export bevis, der skal følge den originale tavle. gælder kun, når man ikke har Export Pedigree?

Er det korrekt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Registrering af import-hvalp i DKK
  • #1   30. sep Sådan forstår jeg det også, men er du i tvivl, så ring og spørg.
    Det er nemmest at få de rigtige papirer sendt afsted fra start.

Jeg ved ikke hvor lang behandlingstid der er på omregistrering af importer nu, men de gange jag har hentet i Sverige er der gået op til 4 måneder før det hele har været i orden

• #2   30. sep Ja det er korrekt forstået. På Export pedigree står dit navn. Altså det er din hund. Derfor behøver du ikke er ekstra ejerbevis. Tænker det er for at undgå fusk, så man ikke bare kan registrere andres hunde i sit navn.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 110 Emner: 1 Svar: 405
    #3   4. okt På mine export pedigree står mit navn som ejer smiley
    Så skrev dkk bare nyt dkk stambogs på hans stamtavle med kuglepen og sendte den retur. Den det er jo så snart 20 år sidden.

• #4   6. okt Det er jo faktisk kun tre år siden, jeg var igennem det med JohnJohn, men jeg kan slet ikke huske, at det virkede så kryptisk smiley

TAK!

• #5   6. okt Det er ikke så svært,man sender sin Export Pedigree ind til DKK og betaler,så registrerer de og giver dig et DKK nr og sender det tilbage igen.. det der tager tid er at få Export Pedigree tilsendt fra opdrætterlandet,det kan virkelig tage måneder… for 4 år siden ventede jeg i 4,5 mdr på Export Pedigree fra Hviderusland.. for 2 år siden ventede jeg 1 måned på en Export Pedigree fra Litauen…

• #6   7. okt Ja, jeg ved godt, at det VIRKELIG kan trække i langdrag med at få export pedigree tilsendt, men utroligt nok har jeg allerede fået det. Efter kun tre uger smiley
    Jeg satser på selv at køre forbi og aflevere hos DKK smiley

Kommentér på:
Registrering af import-hvalp i DKK

Annonce