{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Bedste vinterdækken? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg sidder og kigger lidt på at få et nyt dækken til lucky. Han bliver 13 år til december og har noget gigt, så det er vigtigt at det kan holde ham varm og sidder godt, uden at være vildt tungt.
Han er jo lille bitte, 1,8 kg, så det skal fåes i små str (20-25 cm)

Er der nogen der har erfaring til ældre hunde der har brug for lidt ekstra?
Det skal gå godt ned over lårene.

Jeg har kigget både på canalana, bot, hurtta og paikka, men jeg ved simpelthen ikke hvad der er godt og varmt nok.

Han har allerede hurttas extreme warmer, men den er desværre lidt for stor i den mindste str smiley

Og så lige en bonus, er der nogen der har erfaring med bot netdækken? Jeg overvejer det lidt til Teemo når han f.eks. Har været i svømmehal, eller i bilen når vi kører hjem efter at have været ude.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemgang af manglende tryk varmt vand 750 kr.
  • Hjulskifte el-løbehjul 400 kr.
  • Utæt vandlås i køkkenvask 1.200 kr.
  • Rengøring 3.000 kr.
  • Udskift armatur i køkken vi har det nye armatur. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste vinterdækken?
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 399
    #2   28. okt Ville have sagt hurta Extreme, men canelana er simpelthen også fantastisk.
    Ved ikke om de fås små nok, men de er bare gode.

• #3   28. okt hvilket canalana dækken tænker du ville være bedst? Det er til vinter brug. Jeg har dækkener der er gode nok til vores efterårsvejr smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 399
    #4   28. okt Jeg har de der hedder Thermo og Ambassadør
    Vores Jack russel og DP bruger ambassadør med en regnjakker fra hurta udenpå når det er koldt og regner eller sner kraftigt, og ellers bare ambassadør hvis det 'bare' er koldt. smiley det er virkelig en lækker dækken. Den dækker alt det vigtige og er super varm.

Det fungerer jo ligesom hvis du selv tager en uld striktrøje på og så en regnjakke udenpå smiley

De store har også den der hedder Thermo - den er også vandtæt og mega smart. Den er også god at bevæge sig i. Så den har de på når det både er koldt og regner.
    Så lidt afhængigtigt af om du kan leve med at have to på eller ej.. Thermo svarer nok mere til at du tager en strik uldtrøje på og så en foret soft Shell jakke udenpå.

• #5   28. okt Imo slår intet BOT. Jeg prøvede en del forskellig til min gamle dreng. Ingen af dem holdte ham varm på samme måde som hans BOT.

• #6   28. okt Tak Mathias, det er nok Termo så, for selvom jeg ikke har et problem med to, så kommer det hurtigt til at fylde alt for meget på så lille en hund. Men vil bestemt kigge nærmere på Termo.

Kj hvilket bot dækken brugte du?

• #7   28. okt Jeg har både Hurrta Extreme Warmer og Canelana Termo. Min hund har ikke kunne holde varmen i Canelanas Termo, hvis det har været lidt mere end bare frysepunktet. Men ingen problemer i Extreme Warmer.
    Så jeg vil sige Termo er mere et overgangsdækken smiley

• #8   28. okt Øv, så er det nok ikke canalana vi skal gå efter. smiley

• #9   30. okt Vi brugte deres vinterdækken.
    Den kan sagtens bruges selvom det er vådt.
    I regn brugte vi Hurtta drizzle. For os fungerede den rigtig godt i overgangen fra efterår til vinter.
    BOT's regndækken med foer er også godt tykt. Men jeg synes ikke pasformen var så god.

• #10   30. okt Tak smiley
    Teemo var til Fys i går, hvor vi lige kom til at snakke om det. Hun anbefalede at jeg får BOT netdækken til dem begge, for det ville de have rigtig meget glæde af. Så det starter jeg med, og så ser jeg hvad jeg synes om det, inden jeg køber mig helt fattig smiley

• #11   30. okt Der er jo ingen varme i et netdækken overhovedet. Som i slet ikke!

Jeg synes ikke at BOT-vinterdækken er særlig effektivt. Både Dorit og Bella havde dem til bilen, men det var ikke nok til at holde dem varme i en kold bil. Der kan Hurtta noget.

Jeg har købt en Hundlands ulddækken til Ellie, som hun har på efter træning, når hun er våd og skal ligge i bilen noget tid. Det er meget effektivt indtil videre, men det har jo heller ikke været super koldt endnu. Men ulddækkenet kan noget med våd hund, som Hurtta vinterdækken (og andre vinterdækkener) ikke kan.

Jeg kender flere med små hunde, som er rigtig glade for Canelana, særligt til gåture. Dels har det god pasform, dels varmer ulden selvom den bliver våd. Men det tager jo så lang til om at tørre, så de fleste jeg kender har 2 at skifte imellem.

• #12   30. okt Ts håber det er ok jeg lige låner din tråd.

Anne: Nu ved jeg godt at din hund har noget mere pels end min, men tænker du at hundlands ulddækken vil blive for varmt til at bruge som tur dækken?
    Kan nemlig se de har en tyndere sports udgave, som jeg har luret lidt på, men jeg skal bruge dækkenet på tur.
    Jeg har den første udgave af canalanas ulddækkener og det er for varmt med mindre det er rigtig koldt eller som trænings dækken hvor der kan være lidt ventetid.

• #13   30. okt Lilly har dækken .... Det har hun kun på , når JEG bestemmer at det er koldt ... billede 1.

Når Lilly bestemmer , er det billede 2. ....... og hun er Jubiii glad... og hun fryser heller ikke.

Men nu går jeg heller ikke til langvarig træning med Lilly .... bare ture på ½ - 1 times tid ... 3-4 gange om dagen .

profilbillede
  • #14   30. okt Maya, Hundlands er lidt mindre uldent end Canelana, og har fx ikke uld under maven. Og hvis det sidder godt på hunden, tænker jeg at det er et rigtig godt valg, også til tur. Ellie er desværre “imellem størrelser”, så dét hun har sidder ikke helt godt, hvis hun skal bevæge sig meget. Det kunne ret nemt fikses, tror jeg, hvis man selv er god til at sy. Men når hun bare skal have det på i bilen, lader jeg det være som det er.

Jeg har også kig på sportsdækkenet i uld. Det ser lækkert ud, og ser ud til at kunne passe de lidt smalle hunde.

Men jeg er slet ikke i tvivl om, at Canelana er bedre, både i pasform og varme. Men til mit behov, var det fint at kunne nøjes med et dækken til 550 kr på tilbud :D. Og til andre, der har brug for noget der er lidt mindre varmt, så er det sikkert et glimrende valg smiley

• #15   30. okt Anne: tusind tak

• #16   30. okt Maya du låner ligeså tosset du har lyst til smiley

Anne, netdækkenet skulle være godt til hunde med gigt og smide kropsvarmen tilbage som jeg forstår det? Hun sagde at jeg skulle have et andet dækken over hvis det skulle bruges som vinterdækken. Jeg har elbil, så bilen er aldrig sådan rigtig kold.
    Jeg er glad for hurtta, men de fleste passer desværre ikke en lille bitte Lucky smiley Der er faktisk kun expedition parkaen jeg ikke har prøvet i den rigtige størrelse, men jeg ved simpelthen ikke om den er varm nok til en Lucky. Teemo har extreme warmer, som jeg er glad for til ham, så han mangler kun et dækken til opvarmning og "nedkøling" efter træning.

Jeg har kigget på canalana, men kan simpelthen ikke finde ud af om det er varmt nok og hvilket jeg i så fald skal vælge, for uld skulle jo også være rigtig godt, og jeg har netop set andre små hunde (dog ikke chihuahuaer, for dem jeg kender bruger primært hurtta) hvor det sidder rigtig fint.

• #17   30. okt NITTIB, der er stor forskel på hunde. Lucky bliver meget hurtig kold, også hvis der er meget fod koldt indenfor. Teemo tror han er en husky, og ligger gerne ude i haven selvom det er koldt, har prøvet at forklare ham at det er han ikke, men det er han tydeligvis ligeglad med smiley

• #18   30. okt Det canelana ulddækken jeg har til min tyske pinscher det er i hvert fald så varmt at vi kun har brugt det i ekstrem koldt vejr, eller til træning kolde vinter aftener, hvor hun også skulle kunne holde varmen mens vi ventede på bussen eller hun sad i cykelanhænger 10 km hver vej. Det er godt nok den helt gamle variant vi har, men det er virkelig varmt.

• #19   30. okt hvilken af dem er det? Der er flere og jeg er lidt lost . Jeg synes det er så svært at finde rundt i. Jeg tror ikke lucky kan få det for varmt, kun for koldt smiley

• #20   30. okt Solvej- Jeg tror aldrig jeg har oplevet ham fryse i hans BOT og vi brugte det virkelig meget.
    Men Paikka laver også nogle lækre dækkener. Har lige købt et regndækken derfra. Det dækker virkelig godt ved lårene.
    Mener også de laver vinterdækkener med ekstra varme.

• #21   31. okt Canelana ambassadør er varmt og virkeligt lækkert. Det har jeg aldrig haft en kold hund med. Men det er så bare ikke vandtæt og kun vindtæt i et vist omfang.
    Canelana Termo oplever jeg som sagt ikke som lige så varmt som hverken Ambassadør eller Hurrta Extreme smiley
    Så måske det også handler om hvor lag du vil have? Canelana Ambassadør med et regndækken over, det ville godt kun holde min hund varm.

• #22   31. okt Jeg ved desværre ikke hvad det hedder, det var før de havde flere varianter.
    Har aldrig oplevet at det ikke holdt vand og vind ude.

profilbillede
  • #23   31. okt Hvor er den fin Maya! smiley

Jeg må lige kigge nærmere på canelana ambassadør så.

Jeg fik lige en snak med hundenes fys, det var ikke som vinterdækken hun mente, det var til når de havde været ude at gå, til træning, behandling osv. De skulle bruge Netdækkener. Så uanset hvad skal jeg have fat i et vinterdækken til lucky.

• #24   31. okt Alle BOT-dækkener har jo samme funktion som netdækkenet, men det særlige ved netdækkenet er, at alle hunde kan have det på hele året (måske ikke lige i høj sommersol). Så det er et fint dækken at bruge fx indendørs, hvis vovse døjer med leddene. Jeg har BOT net- og fleecedækken. Men de bliver brugt i bilen, afhængigt af hvor koldt det er. På den her tid af året, har Ellie tit fleecedækken på når vi kører afsted til træning, og så får hun uld på når hun er færdig med træning. For et par måneder siden var det netdækken i stedet for. Hun har også gået med netdækken på inde i den periode, hvor hun havde symptomer fra korsbenet.

Et netdækken kan sagtens bruges som mellemlag med et varm dækken over, men i sig selv er netdækken lige lidt nok på den her årstid.

• #25   31. okt Paikka laver osse små dækkener, og de er altså osse superlækre.
    Jeg har deres vinterjakke med refleks til staffyen... nåede ikke at bruge den sidste år, der fik jeg kun brugt mit hurrta extreme parka og mit canelana aurora.

• #26   31. okt Netdækken ønsker de sig i julegave er jeg blevet enig med mig selv om. Mest fordi jeg pt. ikke lige har penge til 3 dækkener, fordi jeg også lige skal betale et kørekort og tandlæge smiley

Jeg tror pt. jeg står imellem Paikka vinterdækken, Hurtta expedition parka og Canelana ambassadør. Paikka kunne jeg godt være nervøs for om Lucky ligger imellem 2 str. for det gør han ofte når de kun har str. 20 og 25, men jeg har ikke prøvet dem, så jeg ved ikke hvordan de er i str.

• #27   31. okt Hvis du vælger canelana, så vær obs på om din hund har haleføring eller ej - for de fåes både med og uden en lille slids til halen. Fx så løfter min halen når hun bevæger sig, mens hendes mor ikke gør.

Jeg har ikke prøvet ambassadør, men det ser altså osse lækset ud. Købte aurora på tilbud i 2023, og hvis jeg skal sammenligne det med noget, så er det goldstripe dækkener til heste.

• #28   31. okt Jeg aner intet om dækkener til heste smiley

Han har haleføring, det skal chihuahuaerne have smiley

• #29   31. okt hahah nej det gør alle jo ikke smiley
    Men så er det vist terriermodellen du skal vælge... jeg kom nemlig til at først opdage det efter jeg havde bestilt online, og måtte kontakte dem så jeg fik det rigtige.

• #30   31. okt Jeg er ret sikker på Aurora er lidt tyndere end ambassadør.
    Men det passer også meget godt med, hvis du siger det kun sammenlignes med Golden stribe, det er i hvert fald tyndere uld end ambassadør smiley

• #31   31. okt jeg synes ihverfald at aurora er godt varmt, så ambassadør må være mega tykt smiley

• #32   31. okt Jeg ser aurora brugt på små hunde her i efteråret eller til f.eks. nosework, hvor de så har det på i bilen også. eller i uopvarmede træningshaller, synes det ser rigtig fint ud, bare ikke til vinter.

Der skete det, at der var tilbud på den nyeste Hurtta expedition parka, så den kom jeg til at købe smiley Den er nemlig både vind og vandtæt, så må vi se om det er nok, eller om vi skal have et ulddækken til når det er frost men ikke vådt.
    Og så overvejer jeg netdækken til dem begge, så lucky kan have den på indenfor efter gåtur.

• #33   5. nov Min kollega viste mig det BOT-dækken, hun har købt til sin hvalp. Jeg anede ikke at der var kommet nye modeller: https://www.back-on-track.dk/en/collections/dog-dog-coats-bay?srsltid=AfmBOorQvzbj7uARJWYWt0qJpx3dj7mYYc3RyvC6JAjMpNOUSsVdwzdH

De starter ved str. 25, men jeg ved ikke om de også er store i størrelserne, som de “gamle” BOT.

KJ, var det den model du havde?

• #34   5. nov de ser godt nok nice ud

• #35   5. nov Anne ja de ser virkelig gode ud, men for store til lille Lucky.

Han har lige fået sit hurtta expedition parka 2.0 hjem, det sidder rigtig godt på ham, og er både vind og vandtæt. Så nu tror jeg han er klar til vinter smiley

• #36   5. nov det er altså osse en superfed vinterjakke - vi har en i orange. Jeg tror så at paikka'en er endnu varmere, hvis det virkelig bliver koldt.

• #37   5. nov Hvis det bliver så koldt, vil han slet ikke ud, og jeg ville også bekymre mig for poter og ører smiley Han er jo heldigvis så lille at han sagtens kan aktiveres nok indendørs hvis der lige kommer et par dage med alt for hård frost.

Den orange er den gamle model, der skulle være kommet nogle ændringer i den nye der lige er kommet som jeg har købt. Tænker dog at de varmemæssigt er ens. smiley

Vi har en midlayer vi kan smide under ved behov.

Kommentér på:
Bedste vinterdækken?

Annonce