{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Baloo og et barn? {{forumTopicSubject}}

Vi er efterhånden så småt begyndt og tale lidt om børn efter 5 år sammen...
Problemet er, at vi har Baloo som er en Ambull på næsten 4 år...
Han er sindsygt irreterende når der kommer gæster - især hvis det er fremmede mænd vil han gerne hoppe op og nappe dem i hånden... Han har endnu ikk nappet nogen - men han har gjort forsøget...
Så snart de kommer ind og han har fået hilset normalt på dem vil han ikke længere nappe, men blot skabe sig...

Det vi tænker er så:
1) Vil han kunne acceptere et fremmed barn - hn er ikke vant til børn...
2) Vil han blive endnu mere træls når der kommer gæster - fordi han føler han har en lille og passe på?

Vi synes jo selv at vi har leder rollen herhjemme - men i og med at han opfører sig sådan når der kommer gæster, kunne det jo tyde på, at han føler han må "beskytte" flokken... Hvis det er tilfældet vil vi selvfølgelig arbejde med det - men ville vi kunne få børn uden at skulle være bekymret for Baloo?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baloo og et barn?
  • #1   30. nov 2007 vent med børn smiley

  • #2   30. nov 2007 Øhhh jo tak... Kunne du måske begrunde dit svar???

  • #3   30. nov 2007 ej sorry ..joke ..i kan jo aldrig være sikker ..
    det er en chance man tar ..
    men hvis man arbejder mht flokføre også når en lille kommer og viser hvem der bestemmer ..kan jeg da ikke se at man skal sidde og vente med at få børn..


  • #4   30. nov 2007 Okay på dn måde... ;O)

    Jamen vi troede jo, at vi havde styr på hvem der bestemte herhjemme - lige indtil der kommer fremmede gæster... Det er ikke noget problem når det er nogen han kender...


  • #5   30. nov 2007 har du prøvet at stille dig i midten med ryggen mod dem der kommer ind??og kigge nej og sige nej ..(så det ligner du beskytter dem der kommer ..

  • #6   30. nov 2007 stave

  • #7   30. nov 2007 Ork ja... Jeg har læst til adfærdsbehandler så vi har prøvet det meste... Det vi har snakket om nu er, at få en ud - som de ikke kender - og som vi ved kan "tage det" så vi kan træne at det er okay at folk kommer ind når vi er der... (CE hvis du læser med -er du et af vores ofre!!! hi hi )

  • #8   30. nov 2007 lyder godt.

  • #9   30. nov 2007 Men det jeg egentlig gerne vil vide, er hvorvidt det er ansvarligt at vi fortsætter vores snak om at få børn... Eller snarer bringer snakken til virkelighed... :O)

  • #10   1. dec 2007 min lille bulldog er frygtelig forkælet og napper osse når vi får nogle gæster... tit for at gøre sig bemærket.... hun er næsten 8 og ikke vant til børn og kan ikke lide børn. Vi har så fået magnus som er 10 mdr. nu og kravler.. hun ved det er min og går bare væk fra ham vis han er for tæt på og jeg er der selvfølelig hele tiden.... hun har ikke gjort tegn til at gøre ham noget og han deler glædeligt sin mad ud og det hjælper på bulldoggen ;O))
    hvis jeg ville have børn ville jeg ikke vente men tage problemerne, helst før der skete noget... ;O))


  • #11   1. dec 2007 Baloo skal nok accepterer babyen når i kommer hjem, husk på at babyen lugter jo af jer, lad ham lugte til babyen og lad ham være med i at nusse babyen og forklar ham at han skal være med til at passe godt på babyen. Jeg er næsten 100% sikker på at det nok skal går, så gå i bare igang med projekt baby.
    Held og lykke..


  • #12   1. dec 2007 Jeg læste engang i en hundebog at havde man en hund som kom farende og hoppede op af gæster, skulle man gøre følgende......
    Skrue en krog i fodpanelet og sætte en snor + halsbånd i, når det så ringede på døren skulle man stille og rolig sætte sin hund i snoren, opg samtideig give den et godt ben det kunne feks være et marvben fyldt op med leverpostej, som man opbevarede i køleskabet, da den kun måtte ha det når den skulle i snoren.
    Når så gæsterne kom ind af døren var den så opslugt af benet at den glemte gæsterne, og først efter et stk. tid tog man den af igen og hunden var stille og rolig.
    Jeg har selv afprøvet det og jeg kan hilse og sige det virker.


  • #13   1. dec 2007 Kirsten, det er da i sandhed at springe over hvor gærdet er lavest..:-(
    Jeg mener bestemt ikke den metode kan anbefales !

    Lidt alm. lydighedstræning er istedet ikke af vejen..
    Hvad med at give hunden en sit kommando, og evt udstyre gæster med godbidder, der følgelig kun udleveres når hunden forholder sig roligt ?
    Der er sikkert flere udemærkede træningsmetoder end hvad jeg foreslår, hvor det ikke er nødvendigt at binde hunden.


    At binde hunden i eget hjem, hvor den bør kunne færdes frit, er for mig en total uforståelig handling, der kun kan bidrage til utryghed og at hunden mister tilliden til ejer ! smiley

    Hvis man har en hund der er maddominant, så kan jeg levende forestille mig, det kan gå rygende galt når den skal stå bundet i en entré og gæster skal passere forbi !


  • #14   1. dec 2007 Hov kan da godt se jeg ikke svarede på trådens oprindelige indhold.. Sorry Blub *s*

    En hund bør i mine termer ikke stå over ønsket om at få et barn.. uanset.. *s*


Kommentér på:
Baloo og et barn?

Annonce