{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Temanavne til kommende kuld {{forumTopicSubject}}

Om cirka 8 uger ser mit 3. kuld og Bunji's første kuld forhåbentlig dagens lys smiley

Jeg glæder mig vild meget, da det er mit første kuld på en tæve jeg selv har avlet smiley

Men jeg kan slet ikke komme på et godt tema til kuldet, hvilket er mærkeligt, da jeg ved mine to andre kuld ikke har haft problemer med det.
Derfor har jeg brug for jeres hjælp.

Jeg kan godt lide at der er noget symbolik i det og at navne er to-stavelses og noget som kan bruges som kaldenavn.

Mit første kulds tema var Romerske kejsere og Romerske gudinder fordi tæven hed Asti, som udover at være noget du kan drikke, også er en by i Italien og Italien er grundlagt af romerne.

Mit andet kulds tema var Aboriginals navne, da min race er Australsk Kelpie og det er de indfødte i Australien. Asti var også mor til dette kuld.

Mine kuld har det samme tillægsord, altså A-kuldet hedder allesammen Amazing og så deres temanavn og B-kuldet Badass.

Temanavnet skal ikke starte med det samme bogstav.

Mit tredje kuld, C-kuldet, får selvfølgelig også et tillægsord, men det har jeg ikke helt lagt mig fast på endnu.

Men det er et tema til kuldet, som jeg har sværeste ved at finde.

Info om dette kuld:
Tæven hedder Makeelsa’s Badass Bunji
Kuldet forventes født lige før Nytår.

Jeg syntes det kunne være fedt med nogle navne som symboliserer en ny begyndelse/start/epoke eller lignede, men kan ikke selv komme på nok forskellige navne indenfor det.

Men andre forslag er også meget velkommen.

Lige et billede af den lækre hanhund fra Tjekkiet og smukke Bunji, også kaldet Myre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temanavne til kommende kuld
  • #1   8. nov Celestial beings smiley

• #2   8. nov Legede bare lidt og fandt selv på "c" navnet

Cool break of dawn
    Cool timeline
    Cool epoch
    Cool era
    Cool new beginnings
    Cool Regency
    Cool moment
    Cool eternity
    Cool transition

• #3   8. nov Når nu mor bliver kaldt myre var det vel næsten oplagt med insekter?

Celestial Butterfly
    Celestial Caterpillar
    Celestial Hornet
    og så videre... Eller måske sommerfugl på masser af forskellige sprog?

Der er mange , da en sommerfugl hedder noget vild forskelligt på de forskellige sprog.

F.eks. hedder den en Motyl på polsk
    Mariposa på spansk Papillon på fransk papilio på latin drugelis på litauisk...

• #4   9. nov Donk:

Sjovt at du lige har valgt Cool som tillægsordet. Det den jeg selv umiddelbart selv er mest til, selvom jeg har haft mange oppe og vende. Det eneste jeg har med cool er er det er lidt kort (ikke at det har en reel betydning).

De andre jeg har kigget lidt på er:

Charismatic - uimodståelig, magnetisk
    Cool - sej
    Confident - selvsikker
    Chic
    Classy - stilfuld
    Crazy-good - ekstrem god
    Charming — behagelig, karismatisk cool
    Compelling — overbevisende stærk/imponerende
    Catalyst - noget/én der starter forandring
    Cheerful - glad

• #5   9. nov Det er nogle gode forslag, men "akilleshæl" er lidt at jeg gerne vil have at sidste navn/ord er noget der kan bruges som kaldenavn.

Men måske jeg skal gå på kompromis med det ønske, da jeg kun har en succes rate på omkring 50 procent med at ejeren af hunden kalder den det, som den hedder på stamtavlen, dog er der 3 som har givet deres hund et navn, som minder om deres stamtavlenavn.

Fx
    Makeelsa's Amazing Seia - hedder Sia
    Makeelsa's Badass Pipipa- hedder Pippi
    Makeelsa's Badass Daku - hedder Dakur

• #6   9. nov Jeg kan godt forstå, du gerne vil give hvalpene navne, der kan bruges som kaldenavn. Det har jeg også altid forsøgt, og i hvert fald navne som jeg selv ville bruge, hvis jeg beholdt den pågældende hvalp.

Jeg har ikke haft tema eller fast ord som del af hele navnet, men efter egen mening brugbare navne. Og min succesrate var også omkring de 50 %, og det synes jeg, man kan være ok tilfreds med.
    Uanset hvor vidunderlige navne, man selv synes, man finder på, vil der være købere, der ikke bryder sig om dem, lige så vel som der vil være købere, der har valgt et navn på forhånd, som de vil bruge uanset, hvad man har valgt på stamtavlen. Jeg har altid syntes, det var succes, når nogen valgte at bruge det navn, jeg havde givet dem.

Men Myre hedder jo heller ikke Myre på stamtavlen, så måske er det alligevel ikke så vigtigt for dig, at de har brugbare navne. smiley

• #7   9. nov Lene N:

Bunji hedder Bunji og lystre Bunji.

Men da hun var hvalp begyndte jeg at omtale jeg hende som lille myre, ved ikke hvor det kom fra (udover at hun var meget insisterende i hendes krav på kærlighed og hun havde og har sådan en myreslugertunge) og så er det ligesom holdt fast, så nu lystre hun faktisk også Myre...

Jeg kunne ikke drømme om at "døbe" min hund Myre, men det er så alligevel sket på en eller anden måde.. haha

• #8   10. nov About, mon ikke vi allesammen kender det med kælenavne, der virker mærkelige og alligevel bliver en del af hundes identitet.

Min første pyr havde så brede sorte øjenrande, at det så ud som om, han brugte for meget mascara. Derfor blev han for sjov kaldt Dulle, hvilket på uforklarlig vis blev til Buls. Og Buls hang ved. smiley

Kommentér på:
Temanavne til kommende kuld

Annonce