Gammel hanhund dameglad - kastration? {{forumTopicSubject}}
Buster er 15 år gammel og mener åbenbart at han er gået glip af det der damesjov
Han vil ud i haven og snuse hver 5 minut og han stresser og små piver og humper sin donutseng. Han er også gået fuldstændig fra foderet. Han indtager kun få ekstra lækre godbidder eller hvis jeg træner lidt med ham. Beefstick og agurk er nærmest det eneste han vil æde.
Han har reageret lige sådan for et år siden. Og da varede det 2-3 uger.
Han er heldigvis frisk og drikker fint.
Han var til seniortjek ved dyrlægen for en måned siden og alt var fint. Få dage senere startede hans damesjov…
Han har kunne træne lige op af løbske tæver hele livet og er kun lidt overtændt når Miley er højløbsk. Der er de blot adskilt med babygitter.
Problemet er at han jo taber sig en del i disse uger og det er hårdt for en gammel krop. Overvejer om jeg bør kemisk kastrere ham?…
Tænker der er gået lidt kuk i hormonerne her på hans gamle dage.
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 172 Svar: 11.528
okt 2023
Følgere: 143 Emner: 34 Svar: 4.582
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.656
Tager et smut forbi og snakker med dyrlægen
sep 2017
Jeg elsker at han er blevet en gammel gris, selvom det må være irriterende at være dem, der bor med den gamle gris
mar 2009
Følger: 75 Følgere: 138 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 163 Svar: 12.832
Jeg ville ikke selv kastrere (heller ikke kemisk) på en hund i så høj alder, da der er risici ved alt, men tag da en snak med en fornuftig dyrlæge.
Du kan i mellemtiden afprøve munkepeber.
dec 2018
Malene … Næ, syntes han er rimelig normal ellers. Jeg plejer at give ham munkepeber når Miley er løbsk. Men hvordan får jeg det i ham når han sultestrejker?
Jeg har aldrig hørt om risici ved kemisk kastration. Men ja, snakker med dyrlægen
sep 2017
dec 2018
Hans nyretal er fuldstændig crazy
Så dyrlægen mener at det er affaldsstoffer i blodet der trigger hans adfærd.
Nu er han på kvalmestillende og så håber vi det kan gøre lidt for ham. Jeg har købt en del forskellige nyrediæter. Og noget der fjerner fosfor fra maden.
Ret mange flere dage uden mad går jo ikke.
Åh hvor er jeg bare ked af det
Jeg ved godt at han er en gammel fyr, men ….
okt 2023
Følgere: 143 Emner: 34 Svar: 4.582
Gammel hanhund dameglad - kastration?