{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Gammel hanhund dameglad - kastration? {{forumTopicSubject}}

Buster er 15 år gammel og mener åbenbart at han er gået glip af det der damesjov smiley
Han vil ud i haven og snuse hver 5 minut og han stresser og små piver og humper sin donutseng. Han er også gået fuldstændig fra foderet. Han indtager kun få ekstra lækre godbidder eller hvis jeg træner lidt med ham. Beefstick og agurk er nærmest det eneste han vil æde.
Han har reageret lige sådan for et år siden. Og da varede det 2-3 uger.
Han er heldigvis frisk og drikker fint.
Han var til seniortjek ved dyrlægen for en måned siden og alt var fint. Få dage senere startede hans damesjov… smiley
Han har kunne træne lige op af løbske tæver hele livet og er kun lidt overtændt når Miley er højløbsk. Der er de blot adskilt med babygitter.
Problemet er at han jo taber sig en del i disse uger og det er hårdt for en gammel krop. Overvejer om jeg bør kemisk kastrere ham?…
Tænker der er gået lidt kuk i hormonerne her på hans gamle dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af otte hylder på hyldeknægte på vægskinner 1.000 kr.
  • vaskemaskine tilstoppet efter pudevask 1.200 kr.
  • Montering af skrivebord 3.355 kr.
  • Opsætning af 4 emner mv. 500 kr.
  • Spartle vægge 7.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed 450 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel hanhund dameglad - kastration?
  • #1   21. dec 2025 Jeg ville aldrig operere på en så gammel hund, medmindre det var livsnødvendigt. Men en kemisk kastration kunne måske løse problemet?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 143 Emner: 34 Svar: 4.582
    #2   21. dec 2025 Jeg er helt enig med Anne. Tag en snak med dyrlægen om kemisk kastration.

• #3   21. dec 2025 Ja, som jeg skriver kemisk kastration. Tænker ikke man opererer på så gammel en hund medmindre det er livstruende.
    Tager et smut forbi og snakker med dyrlægen

• #4   21. dec 2025 Jeg overså at du skrev kemisk smiley

Jeg elsker at han er blevet en gammel gris, selvom det må være irriterende at være dem, der bor med den gamle gris smiley

• #5   21. dec 2025 En adfærdsændring i den alder peger i retning af, at noget er skævt. Virker han mentalt forandret på andre områder?
    Jeg ville ikke selv kastrere (heller ikke kemisk) på en hund i så høj alder, da der er risici ved alt, men tag da en snak med en fornuftig dyrlæge.
    Du kan i mellemtiden afprøve munkepeber.

• #6   21. dec 2025 Anne smiley Han er nu lidt belastende, når det står på.

Malene … Næ, syntes han er rimelig normal ellers. Jeg plejer at give ham munkepeber når Miley er løbsk. Men hvordan får jeg det i ham når han sultestrejker?
    Jeg har aldrig hørt om risici ved kemisk kastration. Men ja, snakker med dyrlægen

• #7   21. dec 2025 Med en SÅ gammel hund, skal der jo være alderstegn, herunder ændret adfærd. Man må se på mulighederne og vælge den løsning, der er mindst indgribende. En kemisk kastration er immervæk ret uskadelig. Da Dorit blev bims, prøvede jeg forskellige naturprodukter, som ikke virkede. Næste skridt var hardcore psykofarmaka. Det takkede jeg nej til, og løsningen blev en aflivning smiley Jeg synes du skal gøre ALT du kan inden for hvad DU finder rimeligt smiley

• #8   23. dec 2025 Der er åbenbart noget i hans system der er stået helt af. smiley
    Hans nyretal er fuldstændig crazy smiley
    Så dyrlægen mener at det er affaldsstoffer i blodet der trigger hans adfærd.
    Nu er han på kvalmestillende og så håber vi det kan gøre lidt for ham. Jeg har købt en del forskellige nyrediæter. Og noget der fjerner fosfor fra maden.
    Ret mange flere dage uden mad går jo ikke. smiley

Åh hvor er jeg bare ked af det smiley

Jeg ved godt at han er en gammel fyr, men ….

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 143 Emner: 34 Svar: 4.582
    #9   23. dec 2025 Åh, det er hårdt for dig/jer, AG. Husk, at hans liv skal være smertefrit, godt og værdigt smiley

Kommentér på:
Gammel hanhund dameglad - kastration?

Annonce