352 visninger
|
Oprettet:
Gave til en 100-årig {{forumTopicSubject}}
MON der er en HG'er med en genial idé til en gave?
Den 17. er jeg inviteret til min tidligere svigermors 100 års fødselsdag. Hun bor på plejehjem, er mobil men ikke meget, vejer for meget, så chokolade dur ikke. Hvad finder jeg dog på????
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 76 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 2.373
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1332 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.628
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.519
En cd med musik fra hendes tid
Et fotoalbum med minder -evt. saml sammen fra familien og måske lidt tekst om et specielt minde de delte
Et personligt puslespil hvis hun er til sådan noget
En cd med en god bog
En digital fotoramme hvor alle slægtninge med en app kan sende billeder til (kræver internet) så kan hun også følge lidt live med hvad der sker med folk også langt væk fra...og hun skal ikke gøre noget, bare nyde showet og de nye billeder der kommer ind som en form for diasshow
Ellers:
Varme hjemmesko, varmeting -tæppe, elektronisk varmedunk. et buket abonnement osv.
okt 2023
Følgere: 142 Emner: 34 Svar: 4.559
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.287
Nogle inkl mig selv er rigtig glad for bøgerne Sigurd fortæller. De er skrevet til børn, men jeg synes personligt de er humoristiske og hyggelige at læse selvom jeg er voksen. (Jeg arbejder på dement afdelingen, men jeg ved da der også er nogle fra de andre afdelinger der godt kan lide dem) han har også skrevet om kongehuset, hvis hun interessere sig for den slags.
Så er der tøj, varme strømper, fine trøjer (dem med stræk er rigtig gode, fordi de er nemme at tage af og på), øreringe/smykker, parfume, håndcreme, neglelak, tyngde ting, det hjælper til at skabe ro, hvis personen har det med at være urolig.
elektriske lys!!! det er SÅ hyggeligt, så hvis hun ikke har det allerede så er det en god gave i den mørke tid.
hvis hun kan lide at læse ugeblade, kan man også give det.
Nu er der jo kæmpe forskel på 100 årige, så hvis hun stadig er så klar i hovedet at hun kan lide at lave kryds og tværs eller sudoku og lign. kan man også få mapper med det i
Er hun typen der har alt hvad hun har brug for, og egentligt ikke ønsker sig noget, kan man også lave en donation til noget i hendes navn. Det gjorde jeg et år for alle jeg gav gave til, jeg tog simpelthen bare 50 kr. mindre til selve gaven, og så fik de et fint kort hvor der stod hvad der var blevet doneret til. Jeg forsøgte at vælge ting som betød noget for dem. Så f.eks. min bror der elsker heste donerede til et hestecenter der hjælper heste fra dårlige vilkår, min søster der har en hel stak børn gav til hospitalsklovene osv.
nov 2024
Følger: 16 Følgere: 56 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 33 Svar: 771
okt 2023
okt 2023
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.053
Hun er 100år, hun skal da have lige det, hun vil have!
Nu blev min mormor "kun" 94år men hun levede nærmest af flødekager, slik og kaffe de sidste par år, og hele familien var sådan "hun skal da bare gøre hvad hun har lyst til". Heldigvis:)
okt 2023
OM hun er glad for chokolade, aner jeg faktisk ikke. Men uanset hvad, er jeg 100 % sikker på, at hun bliver gladere for bogen om besættelsen, end hun ville blive for en æske chokolade
okt 2023
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.053
Håber I får en rigtig hyggelig dag:)
okt 2023
- Og nu håber jeg, at bogen når at komme
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 168 Svar: 11.426
Isabelle, som en bonus kan du forsøge at få fat i en kendis som ex-svigermor elsker, og få indtalt en hilsen. Jeg har prøvet nogle gange at tage fat i kendisser, HELT uden at jeg selv har interesse i pågældende, i øvrigt. Men 2 ud af 3 gange har jeg fået lavet en personlig hilsen til den, der skulle modtage gaven
Det koster intet, ud over at du skal finde vedkommende, fx på sociale medier eller via en manager, og fremføre dit ønske og begrunde hvorfor. Jeg tror ikke at mange ville sige nej til at sende en fødselsdagshilsen til en der fylder 100 år
okt 2023
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 68
Anne med Tykke....
Jeg sletter mine forslag igen
Gave til en 100-årig