{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Undskyld mig... {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at Brække mig over folk, der siger at man burde lave et generelt forbud mod visse racer... Enten gælder det sku alle eller ingen.

Jeg synes det er sørgeligt at nogle mener at en hund uden en tavle ikke kan være en bestemt type, jeg ved da godt at min ikke er Ægte fordi den ingen papirer har... men det er dog en Amerikansk Staffordshire Terrier.... Der findes vel omkrig 1 milion labs. uden stamtavler, men det er vel også kun blandingshunde???

Nu er der så mange diskutioner rundt på forum om de farlige kamphunde, så står jeg tilbage og tænker, hvad så med min veninde der fik sin hund (en lille terrier) flået ihjel af en løs labrador, hvis ejer var/er hundetræner, og den mente han ikke han burde aflive for det var jo bare en labrador!!! den er blevet aflivet politiet blev hentet af politiet en uge efter.... MEN DET VAR JO KUN EN LABRADOR!!!! (med stamtavle)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undskyld mig...
  • #1   7. dec 2007 Det er så derfor jeg er modstander af AL tavleløs avl.

Om det er en AST, lab, chi eller GD.

• #3   7. dec 2007 Ja så sørger man da bare for at købe fra en registreret opdrætter, det er jo ikke forbudt for købere at tænke sig om, at lave lidt reserch.

• #5   7. dec 2007
    Alle hunde kan ødelægges... alle hunde kan blive skøre... neb der er bare nogle racer der har lettere ved det... Jeg syntes at folk er slemme til at glemme , at det som oftes er en uansvarlig hundeejer der i den sidste ende har skylden når en hund går amok......som oftes. Og det var så min eneste kommentar i denne tråd der nemt skabe ballade...

• #6   7. dec 2007 Vi deler da bare spand..........Jeg kan sandelig også brække mig over mange ting ;o))

• #7   7. dec 2007 Jeg tror ikke altid at en stamtavle er en garanti, jeg har oplevet "rene" hunde og også heste som var tossede.

Men for at vende tilbage til emnet, så synes jeg det er iorden at visse racer skal være rene, især nogle muskelhunde.
    Hvor jeg bor er der desværre en tendens til f.eks. at købe amstaffs uden papirer og mange af disse hunde bliver aflivet alt for tidligt ofte pga. aggresivitet måske fordi der er blandet andet ind i eller der har været parret på kryds og tværs.
    Dermed ikke sagt at ejeren ingen indflydelse har haft.

Men det er trods alt ikke en race for hvem som helst og det er sørgeligt at disse hunde bliver genstand for unge fyres mangel på selvtillid og hundene ender som en penisforlænger.

• #8   7. dec 2007 Selvfølgelig er en stamtavle ikke en garanti for at alt er iorden, men man ved i det mindste at der er gjort et ordentligt forarbejde, at det ikke er 2 vidt forskellige typer hund der bliver parret, at de to de bliver parret rent faktisk ER værd at avle på.

Alle hunde kan ødelægges, ja gu kan de da det, men hvis der blev stillet krav til både opdrætter såvel som køber, så ville det nok ikke gå nær så galt.

• #9   7. dec 2007 Kan kun sige HUNDEKØREKORT

• #10   7. dec 2007 Mig og min kæreste har de sidste par weekender passet en amstaff hvalp fra han var 9 uger og det er tydeligt at se forskel på hvordan den leger og så hvordan min Lab leger.
    Min hund bider i nakken og napper ved ørerne, hvorimod Amstaff'en altid tager i struben og kun der og det er uanset om min hund ligger på ryggen eller står op..

Vi kan ikke lave om på hvad muskelhunde blev avlet til i sin tid, vi kan dæmpe det, men ALDRIG fjerne det, såvel som man heller ikk kan fjerne en Lab's jagt instinkt...!

• #11   7. dec 2007 Jeg har som sagt en amstaff hvalp, men han bider altid i ørerne eller hvis de har langt skæg... og han er ikke meget anderledes end de andre hvalpe til hvalpetræning... han er noget vild i det så derfor øver vi stop kommando med ham... Men han bider ikke anderledes end de andre hvalpe...

Han har også lige fundet ud af at han IKKE kan vælte en fuld voksen sant bearnd (det ved jeg ikke lige hvordan man staver) men den er stor og lang håret....

Vi har Ludvig med i hundeskoven(uden snor) og i parken med snor og han hilser på alt og alle, og han er super glad og aktiv hund...

• #13   7. dec 2007 Ja, og Ludvig er en hvalp .. så hvad kan du bruge det til ? Vent til han bliver voksen 2-3 år, så kan du se om han stadigvæk er super glad og hilser på alle.

Har I overhovedet ingen realitetssans når I anskaffer jer den slags hunde ????

• #15   7. dec 2007 Daisie -

Ja, det er flot klaret at dømme en race udfra hvordan en lille hvalp opfører sig .. hold da op ..

• #16   7. dec 2007 Hvis man kun måtte købe/sælge tavle hunde, tror i så ikke lige indavl vil blive et endnu større problem? alle de hunde vi har haft på stamtavle, har haft skavanker alt fra hofteproblemer til blindhed.

Hvis man som avler kan tjene mere på en hund (dårlig avler) fordi en af hundene har et skidt temperament men super flot farve så tror jeg nogle ville vælge at sige nååh ja farven er vigtigere,

Det kan give endnu mere stride hunde.

• #17   7. dec 2007 Til en lille orientering
    De fleste terrier leger voldsomt, og de tager næsten altid fast i halsen. Min jack russell terrier gør det også, men der kan gøres noget ved det. Lær hunden en nej kommando, og spænd løbeskoene på. For det skal være lige når hunden tager fat i halsen på dn anden, man skal være der. Det er hårdt arbejde, men det kan lade sig gøre. Min forrige jack russell han fik lært det, og det skal ham jeg har nu, også nok.
    Men terrier er jo jagthunde, og skal kunne arbejde selvstændigt. Mine er beregnet til rævejagt, og vil ræven ikke ud af graven, så skal min hund jage den ud, og måske gå i slagsmål med ræven få at få den ud.
    Derfor holder de fast i halsen, det er et instinkt for ikke at ræven slår den ihjel, men det kan altså trænes væk

• #20   7. dec 2007 Daisie
    ja det er det, men det er pelsen den holder fast i

• #22   7. dec 2007 Ja det har min ikke. Den gamle gider ikke mere, hun vil bare være i fred.
    Men den unge, kan han få fat i sådan en halshud, så bliver der godt nok rusket. Jeg stopper det det, men nogen gange er han så langt væk at jeg ikke kan nå ham, men han har lært, at når jeg siger slip så gør han det.
    Jeg har talt med erfarne terrier folk, og det ligger til dem, at gøre sådan, men de samme siger også, stop det

• #24   7. dec 2007 Ja, men det er ikke hvergang det virker. Min hanhund har nået den alder hvor han har selektiv hørelse, men det går jo heldigvis over på et tidspunkt

• #26   7. dec 2007 Det har du helt ret i

• #27   7. dec 2007 Jeg har ikk læst alle indlæge men kan da ikk se hva en løs hund med tavle har at gøre med andre blandinger/papirløse hunde. Som om tavlen gør dem mindre aggressive, eller det kun er tavleløse hunde der gør den slags. Det er da menneskene i verden den er gal med ikke dyrene

• #28   7. dec 2007 elsker min hund med eller uden stamtavle.... Joker har ikke tavle og der er bestemt ikke Pitbull i ham..... smiley

• #29   7. dec 2007 Hvad garanti har du for det Vibeke ??

Ikke spor........

• #30   7. dec 2007 øhh at begge forældre er rene amstaffer.....

• #31   7. dec 2007 Har de da tavler ?

• #32   7. dec 2007 Rockeren: Tag lige en relaxer, det var bare et ekaempel på hvor forskellige hunderacer er og hvilke man måske skal være mere opmærksomme på ikke kommer i de forkerte hænder!!

• #33   7. dec 2007 Nu siger at så er der pitt i.... Nu er det ikke for noget jeg ved sku godt en pitt er ulovlig i DK, men er den nu også så meget værre end de andre, eller var det bare den der stod først for, da der skulle gives skyld???

Altså Ludvigs far har tavle og Ludvigs mors forældre har tavle, men moren har ikke ??

Nu valgte vi bla. ufra at vi IKKE ville give 10-15.000 kr for en hund... og undskyld hvis jeg ikke kan styre min hund når den bliver kønsmoden med eller uden tavle.... Så må den lade livet, det er hårdt, men det skal IKKE gå ud over andre hvis den bliver skør ligegyldigt hvilken hund det er.....

Kommentér på:
Undskyld mig...

Annonce