{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

- Du kan også gøre en forskel. {{forumTopicSubject}}

Kære Hundegalleri.

Man kan ikke redde hele verdenen uanset hvor meget man gerne vil, men man kan jo forsøge at gøre hvad man kan, ikk sandt?
Selv en lille forskel er jo hele forsøget værd og som vi alle ved skaber bare ën dråbe, mange ringe i vandet smiley


Husker I mine billeder fra Internatet i Mexico?
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7342

Nu rejser Lupe og jeg tilbage. Nu skal der gøres noget.
Vi skal på turné for hundene. 1 år. 14 lande - 14 internater. Vi starter på selvsamme Mexicanske internat.

Formålet er at donere mad og legetøj fra en sponsor her i Danmark, som har givet mig en håndfuld penge med til formålet.
Ligeså vil jeg arbejde i nogle dage på hver og et af disse internater. For at give min viden videre til dem og fototrafere disse hunde, så viden om deres skæbne kan gives videre til folk i Danmark

-Giv en mand en fisk og han kan give sin familie mad på bordet den aften.
-Giv ham en fiskestang og lær ham at fiske og han kan forsørge dem resten af livet.

Det er ofte meget simple ting disse internater kan forbedre.
feks var dette internat i Mexico "ikke klar over" at når madskåle og vandskåle ikke blev vasket jævnligt og buret med
8 hunde i, kun blev spulet ned en gang dagligt,
ja så resulterede det i lort i skålene og dermed hunde der spiste dette og diarre og parasitter hos dem alle.

I denne forbindelse har jeg en forespørgelse til jer.
Hvilke råd syns I jeg bør give videre, som kan være alfa omega? Hvad bør jeg lære dem? Hvad bør jeg oplyse dem om eller vise dem?
Giv din viden videre her i tråden.

Jeg har desuden brug for legetøj, hundesnore og medicin, så som: ormekure, gammel medicin (antibiotika, øjenbetændelsesmedicin, mv.) loppebehandlinger, tægetange, negleklipper,
hvad der nu kan forbedre livskvaliteten hos vovserne)
Jeg kan desværre ikke medbringe mad/foder, da det vejer for meget og jeg samtidig ikke må have det med igennem USA ;-S

Det jeg kan tilbyde dig retur er æren og glæden.
Og så vil jeg naturligvis tage billeder når hundene får det I giver mig med, så I ser det går til rette formål smiley

OBS: Pga skattefar kan jeg ikke desværre ikke tage imod overførte pengebeløb til køb af mad derovre. Kun kontanter, hvis dette ønskes.
Hvis nogen er interesseret i at give mig noget med, så kan det afleveres foran Føtex ved Østerbro Centeret på Lyngbyvej
søndag kl. 17.00 samt mandag kl. 17.00 - kend mig på Lupe smiley Skriv lige til mig først på PB så jeg ved hvor mange der kommer og med hvad,
Der er jo desværre begrænsninger for hvor megen vægt og bagage jeg kan og må have med. jeg har jo kun
TIL GENGÆLD er der jo heldigvis plads til uanede mændger af viden i min "bagage"
så please please please, del jeres viden mig i denne tråd og jeg vil give det videre hvor det behøves.


Lupe og jeg rejser på tirsdag og vores mission rundt i verden vil kunne følges i "Vi med hund"

Tak fordi I tog jer tid til at læse mit indlæg.
Glædelig jul til jer og alle jeres vovser,

May-Britt & Lupe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  - Du kan også gøre en forskel.
  • #1   8. dec 2007 Åh, havde du skrevet lidt før, så kunne jeg sikkert finde nogle hundesnore og halsbånd som jeg ikke bruger mere. Men jeg kan desværre ikke sende noget før på mandag, og så er det vel for sent.

    Jeg vil glæde mig til at følge din rejse i Vi med Hund. Jeg glæder mig over at der er nogen der kan afse tid til sådan en omfattende rejse. Det bliver sikkert ikke et lyserødt eventyr, for der er vel så meget elendighed blandt Mexico's hunde, at man ikke kan undgå at blive påvirket af det.

    Rigtig god tur.

    Gitte


  • #3   8. dec 2007 Ja, det kan godt være det er omsonst at hjælpe disse hunde, men så skal vi da omkring i hele verden og se på hvor hunde også hjælpes. Grækerhunde og mange andre steder bliver der gjort en indsats. Bør de så også aflives. Det må jo være det der menes.

    Men dem der prøver at gøre en forske, gør det ene og alene fordi de har et godt hjerte, og gerne vil hjælpe hundene - det er der vel ikke noget galt i.


  • #4   8. dec 2007 Slet ingen som har gode råd?
    Tak til jer der har skrevet til mig internt.

    Til Iben:

    "-hvorfor er de hunde på internat?"
    svar: Fordi de er uønskede, gadehunde, blevet væk eller hunhunde

    "-hvad venter de på, regner man med, at nogle vil have dem?"
    De venter på chancen for et godt og trygt hjem, og ja det gør man og ja det er der.

    "-hvorfor afliver man dem ikke?"
    Hvorfor afliver man ikke hundene på danske internater?

    Det er som I Danmark, og de fleste andre lande, vil jeg tro, på det punkt. Nogle f'aar lov at leve, nogle får fred. Det vurdere en dyrlæge der er tilknyttet stedet. Den meget meget tynde vovse på billede 1, så jeg personligt få fred 10min efter billedet var taget.

    Der er nogle frivillige amerikanske kvinder som allerede hjælper til ved dette mexicanske internat. hver lørdag tager de op på pladsen foran det lokale bibliotek og fremviser vovserne i 4 timer og forsøger at finde dem gode hjem. Ligesom den lokale avis jævnligt laver artikler og viser billeder af vovserne der søger hjem. Dette gør de gratis og af et godt hjerte smiley

    De fortjener vel, som danske internathunde, en ekstra chance hvis dyrlægen vurdere at de kan få et godt liv efter opfedning, kærlighed i et trygt hjem? smiley

    May


  • #5   8. dec 2007 Mine piger,
    du kan ikke lære hele verden at kasterere og neutralisere, slet ikke katolske lande. det går meget imod deres tro, nøjagtig som abort. Den slags vil tage maaange år. Præcis som man ikke bare kan få hele verdenen til at blive vegetarer fra dag til dag. Det ligger så dybt i ens opvækst/opdragelse.

    Man kan ikke redde hele verdenen som jeg også startede med at skrive, men man kan gøre en forskel og lidt har også ret. Og at dele sin viden med folk der arbejder på et internat og vise dem hvordan de rengører og giver de hunde der er på internatet et værdigt liv, er imø et godt udgangspunkt smiley
    For kastrering eller ej, der vil altid være internathunde.
    Bare se i Danmark, hvor det enda ikke er så bandlyst at kastrere.

    Men jeg kan fortælle at det koster 350kr at neutralisere en hund i Mexico, så hvis nogen skulle være interesseret i at betale hvad det vil koste at neutralisere de ca 30 hunde der pt huses der, så kom glædelig anton smiley Jeg er sikker på internatet ikke vil sige nej.


  • #6   8. dec 2007 Helt enig Iben... og ja alt for mange grækerhunde holdes i live og tages til Danmark igennem stress og jag blot for at der konstateres at den aldrig bliver glad og normal igen.

    Jeg har ingen interesse i at begynde at importere internathunde hjem fra diverse 3.verdens lande jeg skal besøge. Vil blot hjælpe og råde og gøre hvad jeg kan

    Jeg er ærgelig over at ingen her på HG ønsker at give mig nogle råd med jeg kan give videre til internatterne.

    (bortset fra neutraliser jeres hunde ;-P som jeg nok skal sige videre. BESTEMT! for jeg er fuldt ud enig i det er vejen frem, men desværre som sagt ovenfor umuligt at få igennem fra dag til dag)

    Vi ses imorgen og mandag til jer der har tilbudt at hjælpe smiley

    Kh May-Britt


  • #7   8. dec 2007 Iben tak for dine råd. Jeg forstår godt hvor du kommer fra, dog var det ikke liiiige den slags råd, jeg søgte smiley

    Jeg søger råd til hvordan jeg kan forbedre forholdene for dyrene som allerede er på internatet, hvor du fokusere på befolkningen og deres viden

    Man må bruge de midler man har a gøre godt med. S¨er der større chance for en succes, Istedet for at slå for stort brød op og så crash and burn.

    Jeg kan fotografere dyrene til lokalaviser og bringe vesten viden til og oplyse om hvordan dyrene har det i Danmark og inspirere til hvordan de iflg vores verden, kan give deres hunde et bedre ophold mens de er der, eller hvad de skal gøre for at gøre bedre opmærksomhed på sig selv og deres arbejde (markedsføring) Jeg kan give min viden videre til internaterne. Inspirere og nå ud til dem, men ikke til en hel befolkning. Absolut ikke. Det håber jeg internatet vil gøre, om ikke andre, så ihvertfald til de interesserede nye ejere af internathundene.

    Jeg har hverken tiden, kontakterne, resourcerne eller viden til det. Så derfor koncentrere jeg mig om der jeg ved jeg har nogen viden og dermed kan gøre en forskel for det budget jeg nu har at godt med smiley

    Jeg kan kun råde, ikke diktere og hvem bestemmer egentlig at vores måde at behandle dyr på er den rigtige? Man må respektere at folk kommer fra forskellig baggrund. Og har hund på forskellig vis.

    Og jeg tager jo ikke bare ned og behandler en hel masse syge hunde, jeg viser dem på internattet hvordan de behandles og hvad der kan gøres for at de ikke løber på f.eks. utøj og deslige fremover, det er jo hele ideen. Ike at jeg bare kommer og dropper en ration medicin og mad af, for så at tage på stranden smiley

    På vores rejse når vi til Vietnam til efteråret, det bliver interessant og se om jeg forsat respektere andres baggrunde, når jeg pludselig står face to face med en nation der spiser flere hunde end køer i nogle egne. Hmm


  • #8   9. dec 2007 Du er virkelig beundringsværdi! Du gør det vi andre kun tænker på, men du føre det ud i livet..

    Du kan have en KÆMPE hånd for dit store arbejde!


  • #9   9. dec 2007 You rock

    may-britt!!!!!

    vi ses imorgen, skal se hvad vi kan støve op eller købe smiley ses søde


  • #10   9. dec 2007 Tak for skulderklappet, Sofia og Elise smiley

    Elise, glæder mig i såfald til at hilse på dig og Merle i morgen smiley


  • #11   9. dec 2007 hi hi har allerede fundet 2 stk halsbånd 1 snor og en bide knude og et pivedyr frem til dig smiley kan være vi lige kigger forbi idag også hvis vi kan nå det imellem æbleskive tam tam og middag hos mine forældre smiley

    tager i lyngby storcenter i morgen og køber nogle negle klippere etc.


    hvilken føtex på østerbro er det?


  • #12   9. dec 2007 Lyngbyvejen. Lige ved Vibenhus rundel.

    Lyder bare fantastisk, tusind tak smiley


  • #13   9. dec 2007 Kai, undskyld, hvad mener du?
    Meningen med hvad? At hjælpe?
    Hvor har jeg nævnt hvem som vil hjælpe mig med dette?
    Hvordan føler du jeg giver dem reklame? Ikke forstået.

    Uddyb venligst smiley


  • #14   9. dec 2007 kaI

    QUE?

    hvilke sponsor?


  • #15   9. dec 2007 Kai

    du spør om hvad meningen er?

    har du ikke læst det første indlæg?

    Man kan ikke redde hele verdenen uanset hvor meget man gerne vil, men man kan jo forsøge at gøre hvad man kan, ikk sandt?
    Selv en lille forskel er jo hele forsøget værd og som vi alle ved skaber bare ën dråbe, mange ringe i vandet smiley


    Husker I mine billeder fra Internatet i Mexico?
    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7342

    Nu rejser Lupe og jeg tilbage. Nu skal der gøres noget.
    Vi skal på turné for hundene. 1 år. 14 lande - 14 internater. Vi starter på selvsamme Mexicanske internat.

    Formålet er at donere mad og legetøj fra en sponsor her i Danmark, som har givet mig en håndfuld penge med til formålet.
    Ligeså vil jeg arbejde i nogle dage på hver og et af disse internater. For at give min viden videre til dem og fototrafere disse hunde, så viden om deres skæbne kan gives videre til folk i Danmark

    -Giv en mand en fisk og han kan give sin familie mad på bordet den aften.
    -Giv ham en fiskestang og lær ham at fiske og han kan forsørge dem resten af livet.


    Nu kender du ikke May-britt og måske du derfor ikke forstår, hvad hun vil...

    Men May- britt er en af de mennesker der gerne vil gøre en forskel istedet for bare at se på, hun er en af de typer der ikke tænker på sig selv, og som elsker dyr. også andre end sine egne!

    Du må endelig ikke tro at hun gør det for at score gratis brugte hundeting til sin egen vuf ha ha ha for det har hun sku ikke brug for, hun er selvstændig og mangler efter sigende ingen ting.


    synes det er trist at fordi man vil gøre noget for andre uden egen vinding, så tror folk absolut det værste!


  • #16   9. dec 2007 hvad skete der lige her ??
    hvor ærgeligt at ødelægge en god sag !


  • #17   9. dec 2007 L N

    ssssssh kan være vi også bliver frosset smiley


  • #18   9. dec 2007 Suk.......Ja hvad andet havde man egentlig forventet :o(

  • #19   9. dec 2007 og hvorfor er May-britt blevet frosset. ?


  • #20   9. dec 2007 Hmm tror hun er frosset fordi der er nogen der mener hun spamer forum... Men det synes jeg nu ikke hun gør det er da intet i forhold til hvad der ellers bliver kastet i forum af emner der ligner hinanden... det sker faktisk lige nu også men der er åbenbart forskel på fisk.....

  • #21   9. dec 2007 Iben......Ingen kan forklare dig, for der er ingen rød tråd mellem tingene.

    Regler er her, men de gradbøjes som det passer den enkelte, så her er heller ingen hjælp.

    Men lige det her virker utroligt sølle må jeg indrømme.


  • #22   9. dec 2007 Ved ikke hvem der har frosset hvem...

    Men det ser ud til der er en der skal ønske sig nogle større sko i gave....



  • #23   10. dec 2007 kai

    du nævner reklamere for sponsorer?

    hvem er de og hvor er de nævnt?


Kommentér på:
- Du kan også gøre en forskel.

Annonce