{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Sterilisation, cancer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere lavet en tråd, om min kære Thea, hvis løbetider er "løbet løbks"..

Hun var til kontrol i december, da hun gik i løbetid for 3. gang på 9 måneder. Her blev vi enige om, at når hendes løbetid var ovre, skulle hun scannes og nok også steriliseres.

Nu er løbetiden ovre, men hun har alligevel haft et par dage, hvor hun har småblødt og hun slikker sig rigtig meget.
For lidt over en uge siden opdagede jeg så, at hun har fået en knude brystet også, som ikke var der ved kontrollen i december.
Så pga den her udvikling, bestilte jeg i går tid til sterilisering, uden yderligere undersøgelser først.. Hun har fået en tid den 3. Februar.

MEN... Her til morgen hvor jeg klippede klør på hende, og hun alligevel lå på ryggen i mit skød, mærkede jeg lige på knuden - og den er desværre allerede vokset og vævet under den føltes tykt..

Jeg har ondt i maven, og kan mærke jeg er ret bekymret for, hvad de finder, når de sterilisere hende..
Bør jeg ringe og høre, om de kan tage hende ind før den 3. eller kan det godt vente, til trods for jeg kan mærke, at knuden er vokset?

Mit hoved er fyldt med de værste kaos tanker og jeg er bare så bange for at miste min lille pige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grave samt bortskaffe jord 3.000 kr.
  • Tilslutte strøm til ovn & kogeplade 600 kr.
  • Hovedrengøring 500 kr.
  • Hjælp til tilslutning af opvaskemaskine og klargøring til tilslutning af blandingsbatteri 1.800 kr.
  • Stoppet afløb køkken 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation, cancer?
  • #1   23. jan Er der tvivl er der ingen tvivl ...

Ring til din dyrlæge - har h*n ikke tid før, så kan du formentlig få en kvalificeret forklaring, der kan gøre, at du ikke behøver at være helt så nervøs over at du skal vente.

Bedste tanker herfra

• #2   23. jan Jeg ville også kontakte dyrlægen og hører hvad de siger.
    Jeg står lidt i modsatte problem, synes pludselig ikke at jeg ser løbetid fra Rita af. Men er I tvivl om det bare er mig der husker forkert.

• #3   23. jan Ved tvivl ville jeg altid kontakte dyrlægen.

• #4   23. jan Når hun er så hormonforstyrret, er der en stor chance for at hævelsen i brystet er hormonel og ikke cancer.
    Er det en reel tumor, bliver operationen langt større end bare en kastration (fjernelse af de reproduktive organer). Brystcancer løber tit i mælkelisten bag flere dievorter.

• #5   23. jan Personlig ville jeg i den situation have rigtig svært ved at vente halvanden uge, så jeg ville ringe til dyrlægen og høre om de ville kunne tage hende i den kommende uge.

Men du skal gøre det der føles rigtig for dig smiley

• #6   23. jan Jeg har det fuldstændig som 'aboutmydogs'. Jeg ville ikke rigtigt kunne vente i over 1 uge smiley

• #7   24. jan Kontakt en onkologdyrlæge og få lavet en cytologi etc. og få fjernet hvad der skal fjernes. De kan fjerne hvad der skal fjernes, uden at blive for radikale.

• #8   29. jan Hej alle sammen, tak for jeres svar, jeg læste dem alle, men har desværre lagt med migræne i flere dag.
    Jeg ringede til dyrlægen og fik en snak. Dyrlægen havde desværre ikke mulighed for at tage hende ind tidligere, og med en så lille mynde, har jeg også brug for en kompetent dyrlæge til at tage vare på hende, og dem her stoler jeg på.
    Vi fik en snak og jeg blev beroliget - de vil selvfølgelig gerne kigge på hende, hvis jeg ikke kan vente, men de kan ikke gøre noget uden at åbne hende først.

Nu er der heldigvis ikke lang tid til tirsdag længere, og selvom jeg stadig er meget nervøs, er jeg glad for det forhåbentligt snart er overstået!

• #9   4. feb Når det er mandag på en tirsdag, en ulykke sjældent kommer alene og det er hårdt at være hundeejer...
    Vi kørte Thea til dyrlægen i gå morges, for at få hende steriliseret og med ondt i maven over at aflevere hende ved dyrlægen, tog vi hjem, med planen om at lave en hyggedag for Baby, nu hvor Thea var ude af huset. Men sådan blev det ikke...

Vi nåede nærmest kun ind af døren herhjemme, før vi akut måtte afsted igen. Baby fik lavet et dumt hop på vej op i sofaen, og benene forsvandt under ham.

Det gode er, at de ikke fandt noget farligt da de steriliserede Thea, Baby har ikke brækket noget, og han har heller ikke mærkbart ondt.

Det trælse er, at vi stadig ikke ved hvorfor Theas løbetider var i udu, og at Baby muligvis har fået en ny diskusprolaps.

Vi har nu 2 hunde der skal bæres op og ned alle steder, have smertestillende dagligt og flere kontrolbesøg ved dyrlægen..

Er der evt nogen herinde, der kan anbefale en god hundekiropraktor på fyn, osm også er uddannet dyrlæge?

• #10   4. feb Nu ved jeg godt, at det ikke er det du spørger om, men hvis du kan bruge en osteopat, så prøv Betina. Hun er virkelig dygtig, og hundene elsker hende.

Forside - WauwHund https://share.google/hIPnDqA1VyYZjarkX

Kommentér på:
Sterilisation, cancer?

Annonce